part 3 💕

1.8K 86 10
                                    


PART 3

Sampai malam saya bekurung di bilik gara-gara kucing saja. Saya pula yang berabis mau marah-marah padahal tiada apa-apa pun si mirul cakap.

Mau keluar kah tidak? Keluar ka tidak?

Itu ja saya fikir sana depan pintu bilik saya. Macam saya bah pula yang mengada-ada ni

Ahhhhhhh!! Peduli lah saya bilang dalam hati. Mati di bilik pun biar lah daripada mau keluar tengok muka si nerd tu. Saya terus pi sambung tidur balik.

Besoknya si mirul pi kerja awal lagi. Dia tidak kasih bangun pun saya semalam ah. Selalunya kalau saya tidak turun atau keluar kalau sampai masa makan, dia panggil saya juga tapi ni kali tidak.

Saya turun pi bawah and terus pi dapur. Saya tercium bau nasi goreng kampung bah haha. Saya nampak ada piring kena tutup guna piring juga sana atas meja makan. Cepat-cepat saya buka. Nasi goreng. Siap ada nota kecil lagi ah sebelah tu nasi..

-sorry.. eat this-

saya terus makan lah. Lapar gila tidak makan dari tengah hari kemarin. Nasib satu piring penuh dia bagi saya.

Mau tidak mau saya terpaksa hantar balik tu kucing-kucing sana rumah mama. Bahaya juga ada kucing kalau laki ni jenis kerja pun besar-besar tu kertas. Nasib saya kena sama laki yg tidak cepat marah. Haha. Saya call teksi terus saya minta hantar di rumah.

Time ni parents saya sama abang-abang tiada di rumah. Semua kerja. Saya tau juga tu kunci pendua rumah kena letak di mana. In case saja tu kalau-kalau kami kehilangan kunci dulu. Saya pi angkat satu-satu tu pasu bunga si mama. Rindu saya sama ni bilik saya. Kemas sentiasa. Mesti mama yang kasih kemas ni. Saya punya kelemahan ni bab-bab kekemasan dalam bilik. Saya tunggu sampai bersarang dulu tu lopung baru saya kasih bersih satu kali. Jangan kecam ah haha. Saya baring-baring sampai tetidur.

Telefon saya balik-balik berbunyi kena call. Bising betul.

Tokkkk tokk!

Bilik saya kena ketuk. Astaga , terlajak lagi saya tertidur bah. Gelap gelita bilik saya sebab lampu tidak berpasang.

"Mia kau ada di sana ka?" Mama dari luar bilik saya

"Ya kejap"

Saya raba-raba lagi tu jalanan mau pi pintu. Gelap betul.

"Astaga.. Bila lagi kau sini?" Terkejut mama nampak saya.

Saya salam and peluk mama baru kami sama-sama turun pi bawah.

"Tadi tengah hari. Saya pi hantar tu kucing balik sini."

"La... Kenapa pula?"

"Kacau orang kerja. Bapa , abang mana?" Saya saja ubah topik.

"Sana luar. Tu si mirul pun ada. Kau ni mau jalan pun tidak pandai bagi tau."

Tsk! Risau lah kunun si mirul tu kalau saya tiada? Whatever..

Saya sama mama pergi luar. Wajah si mirul yang deluan saya nampak. Macam biasa lah mana dia berani tengok saya tu lama-lama. Dia tidak pun tanya saya sudah makan kah tidak , terus-terus dia bawa pulang rumah. Macam saya mau gigit-gigit saja tu cermin mata dia dia.

Saya pandang mirul yang tengah fokus memandu.

"Saya lapar"

Mirul tengok-tengok di luar terus dia kasih belok kanan tu kereta.(sebenarnya part ni saya tidak berapa pasti kiri/kanan tapi kita anggap saja kanan ya) Banyak kedai-kedai makan. Lepas saja dia parking kereta terus cepat-cepat saya keluar.

Mr. Nerd is My husband 💕(COMPLETE)Where stories live. Discover now