part 7 💕

1.5K 80 2
                                    

PART 7

"Kenapa dia tu?" - saya.

"Entah tu.. Dia bilang ada problem sama family dia sikit" - mirul.

"So? Kenapa dia cari kau? Kau boypren dia ka?" - saya.

"Ee mana la saya tau mia.. Dia yg datang sini nangis2.. Kalau jiran nampak apa dorang cakap?" - mirul.

"Bawa la dia masuk.. Ka kau mau saya halau dia? Hahaha" - saya.

Mirul tengok saya.. Biadap betul saya ni kan.. Haha..
Suzy duduk di ruang tamu.. Saya dari dapur bawa air untuk dia.. Kesian.. Menangis macam budak2 saja.. Tu maskara , eyeliner , bedak2 tabal dia semua luntur.. Ada bentuk 11 lagi tu hahaha.. Saya tengok dia.. Apa punya perempuan la begini ni..

"Sorry kasih susah kau mia.. Sebab saya kau terpaksa tidur sini juga" - suzy.

Mingut singut lagi sambil dia becakap..

"Its ok ba suzy.. Anyway , what happend? Kau kena rogol ka? Kena rompak? Ka kau kena buang boypren kau?" - saya.

Punya la leser ni mulut ba.. Haha.. Mirul kasih besar mata sama saya..

"Opssss.. Sorry.. Dont get me wrong ah suzy , saya just mau tau.. Yala dengan keadaan kau begini , nangis2 pastu datang sini malam2.. Kenapa?" - saya.

Suzy tarik nafas dalam2 pastu pelan2 dia hembus..

"Family problem mia.." - suzy.

Ringkas ja dia jawab? Betul kaitu? Family ka sebab kau mau terhegeh2 sama ni laki saya? Mengaku sija ba.. Mau kita bermadu? Ceh.. Dalam hati ja tu.. Wkakaka..
So malam tu suzy tidur di bilik bawah , saya pun di sebelah dia tapi lain bilik.. Mirul saja tu di atas..

Sebelum saya tidur tu saya rasa tidak sedap hati ba.. Lain2 saya rasa.. Kamu tau juga kan perasaan perempuan macam mana? Begitu la saya rasa.. Subuh2 tu saya bangun mau pi tempat si mirul.. Mana boleh tidur tidak peluk2 kan.. Hahaha.. Saya limpas bilik si suzy bertutup.. Dia tidur la kali.. Saya pelan2 naik pi atas.. Pintu bilik mirul tidak bertutup rapat.. Macam biasa la tu lampu kena off..
Saya on tu lampu la sebab mana si suzy tau juga kan.. Sekali saya tengok di katil kan... mau ja saya teriak2 oh.. Mirul tebangun.. Kena lampu kali..

"WHAT THE HELL!! Mirul!!" - saya.

Saya teriak dorang.. Boleh2 dia tidur sama si suzy.. Siap peluk2 lagi ah.. Patut la tidak sedap hati saya semalam.. Mirul terkejut.. Suzy mamai2 lagi.. Saya kecewa betul.. Kan saya bilang , ni perempuan ni tidak boleh pakai ba..
Saya keluar dari tu bilik terus saya pi bekurung sana bilik lama saya.. Saya tolak tu katil sampai tersandar di pintu.. Saya bikin halang ja ba tu sebab kalau saya kunci ja mesti kena buka juga.. Ada knunci pendua kan.. Kau tolak la macam mana kuat , sikit pun confirm tidak bergerak tu..

Saya nangis.. Nangis macam tu budak kecil yg hilang gula2.. Sanggup dorang buat begini ah.. Patut la mirul tidak kisah si suzy mau tidur di sini.. Patut la dia selalu signal2 saya bila saya mau soal itu ini sama suzy..
Saya pi check2 almari saya.. Nasib masih ada earphone saya sana.. Saya sumbat telinga guna tu earphone baru on lagu full volume.. Saya dengar lagu sampai saya tertidur balik.. Tidur dalam tangisan sebab time tu saya pigi dengar lagu2 yg sedih.. Wkakaka..

Saya sudah terima seadanya si mirul dalam hidup saya.. Saya terima kekurangan , kelemahan dia semua.. Saya cuba fix dia dari nerd pigi ensom punya orang.. Tapi ini balasan dia? Sebab si suzy ja? Saya tau la si suzy tu lebih bebeh dari saya ba.. Saya bilang tu apa2 pun boleh jadi dalam gelap2.. Apa dorang buat sana bilik gelap2? Takkan la peluk2 saja kan.. Warghhhhhh!!!!! Sakit hati saya.. Kamu tengok la.. Oh well , I'm tough , ambitious and I know exactly what I want.. If that makes me bitch, okay.. Mu tunggu kebangkitan ku mirul , suzy!!! Adusss.. Sakit hati ku teringat balik scene peluk2 dorang.. Huhuhu..

Mr. Nerd is My husband 💕(COMPLETE)Where stories live. Discover now