Awal pagi lagi sudah mama kasih bangun saya untuk buat persiapan. Jam 11 pagi nikah. saya mimpi kah ni? Kenapa begini cepat. baru habis form 5 tup-tup kena kasih kawin. alahai... takdir hidup ku memang begini oh oh ~~ eh sempat lagi menyanyi bah 😂😂
Mama sama cousin saya si Pipi yang iring saya dari bilik ke ruang tamu. Saya duduk di mini pelamin.
DUP DAP DUP DAP..
Mirul tengok saya. saya tengok mirul. ok juga pula rupa dia ni bila kena mikap2 ah. not bad. tu cermin mata dia saja yang paling bikin spoil.
[Saya skip pasal nikah ya. Original part nikah ada dalam page di facebook AURORA STORY]
"Alhamdulillah" - juru nikah.
Maka sah lah kami sebagai suami isteri tengah hari itu. lepas scene sarung menyarung cincin terus mirul mau kiss dahi saya tapi saya mengelak. saya kasih besar lagi tu mata saya mau tengok dia. luckly tiada yang perasan saya buat begitu.
Tengah malam tu , family mentua balik.. Sebelum mentua saya balik sempat lagi dia pigi bisik saya.
"Tolong jaga anak mummy ah Mia. Mummy trust you."
Saya angguk2 saja. Tapi dalam hati saya, kenapa pula saya yang kena jaga anak dia pula? Anak dia pandai jaga diri sendiri kan?
Ada lagi orang-orang di luar tengah malam tu tapi kami dua mirul yang deluan masuk bilik. Saya masih belum mau masuk bah tu tapi saya takut dia buat apa-apa di bilik saya ni. Saya membuntut si mirul masuk bilik. Mirul tengok saya terus dia tunduk.
"Kau tidur lah sana katil saya.." saya tunjuk tu katil sambil buka-buka aksesori di kepala. Berat.
Saya tarik tu tilam nipis saya sana bawah katil. Saya kasih tapuk bah tu untuk apa-apa emergency.
"Mana kau tidur?" Mirul masih berdiri di depan tu katil.
"Jangan risau. Saya boleh tidur di mana-mana. Cuma kau kena ingat ya, no touching! I'm warning you."
"Kau lah yang tidur sini biar saya tidur sana"
Sigh....
"Tidak payah. Tidur kau sana"
Cepat2 saya baring terus bebalut guna selimut. Jahat-jahat saya pun sanggup juga saya tidur di lantai kalau terdesak.
Seminggu kami di rumah mama sebelum saya and mirul pindah di rumah sendiri. selama kami di rumah mama tu kami memang tidur sebilik tapi lain-lain tempat. saya pi tidur di lantai yg cuma beralaskan tilam nipis and Mirul tidur di katil saya.
Saya salam and hug parents saya. sedih ja muka mama. saya salam lagi dua-dua abang saya yang kadang-kadang jahat kadang-kadang baik. malas saya. 😂
"Sekarang kau sudah jadi wife orang Mia. tolong ubah tu perangai kau. jadi seorang wife yang rajin. rajin kemas-kemas tu bilik. jaga suami betul-betul Mia" sambil mama usap kepala saya.
Alaaa mama ni. mentang-mentang lah kelemahan saya tu kekemasan di bilik , tu juga yang dia mau mention. peduli la. lain-lain juga bilik kami ni nanti..
Pelan-pelan kereta mirul keluar dari kawasan rumah. sedih saya. saya masih mau manja-manja sama mama bah ni sebenarnya.
keluar juga lah air mata saya sikit tapi cepat-cepat saya lap. takut ketahuan.
dalam perjalanan tu saya diam ja. No mood saya mau bercerita. lagi pun si mirul a.k.a nerdy husband saya ni pendiam. sungguh-sungguh pendiam. kau cakap 10 dia balas 1.
Mirul masuk satu kawasan perumahan. cantik juga oh. besar-besar rumah dia.
Mirul kasih masuk semua tu bagasi saya di dalam rumah. Saya tolong tengok saja.
YOU ARE READING
Mr. Nerd is My husband 💕(COMPLETE)
Algemene fictie[IN PROCESS OF REWRITING] [COMPLETED] Sabahan slang