part 10 💕

1.5K 76 2
                                    


Part 10

Pagi tu mirul bawa saya balik sana rumah.. Mama sempat lagi cuci telinga saya sebab selalu lari bila ada masalah.. Ish siapa juga suruh kasih kawin saya awal2 kan.. Wkakaka..
Kami sampai ja rumah terus mirul pi dapur mau masak.. Saya baring2 di sofa.. Saya bukan tidak pandai masak tapi saya terlebih pandai minta makan saja.. Hohoho.. Mirul yg selalu pung pang pung pang sana dapur.. Dia balik dari kerja pun terus dia pigi memasak.. Dia bilang dia buli kena penyakit tidak lama kalau hari2 saya kasih makan maggie campur telur.. Hahaha.. Macam mana lagi kalau pabret saya tu maggie kan..

Saya rasa bosan mau duduk2 saja and saya masih tertanya2 pasal kejadian malam tu lepas saya jalan.. Saya pi dapur.. Baru si mirul potong2 sayur di singki.. Pelan2 saya pi peluk dia dari belakang.. Tekejut dia.. Dia pusing sikit pastu kiss kepala saya.. Saya rindu dia kiss2 kepala saya.. Sodehh.. Haha.. Saya sium2 belakang dia..

"Why?" - mirul.

"Bila kita pindah?" - saya.

"Next month ni ah.. Can?" - mirul.

"Hm yala.. Pasal malam tu..." - saya.

"Shhh.. Tidak payah cakap pasal tu lagi.." - mirul.

"Tapi saya mau tau" - saya.

Mirul tutup tu air terus dia pusing menghadap saya.. Saya tidak tengok dia..

"Saya suruh dia pulang and saya kunci rumah.. Sayang mau tau kan siapa dia tu? Tapi promise ah jangan marah2 lagi lepas ni.. Saya sayang kau mia.." - mirul.

Saya angguk2 saja..

"Dia anak angkat anty eda(mak long dia).. Dia memang tergila2 sama saya dari dulu tapi saya tidak dapat terima dia sebab perangai gedik dia tu.. U know what sayang , saya mau kawin kau pun atas sebab saya memang suka sudah betul sama kau.." - mirul.

"Suka? Kita pernah jumpa ka sebelum ni?" - saya.

"Kau ingat yg abang boy tarik rambut kau di tembok dulu? Saya ada sama2 dia.. Kira love at first sight la kunun ni.. Ish.. Kenapa pula saya cakap pasal ni.." - mirul.

Mirul malu2 terus.. Saya kasih ketawa dia..

"Tapi kenapa sampai sekarang si suzy masih mau ganggu2 kau padahal saya sudah pernah kasih tau dia yg saya ni wife kau?" - saya.

"Dia marah saya.. Saya diam selama ni sebab saya takut terlepas tangan sama dia.. Lagi pun dia ni anak emas anty eda , kau pun tau anty eda tu macam mana kan" - mirul.

Anak emas la pulakkkk.. Anty eda ni lain sikit.. Ok juga tapi kuat kasih lebih2 anak dia..

"Time saya pukul dia?" - saya.

"Dia nangis la apa lagi.. Sayang ni kuat betul mau memukul kan.. Hm sudah la tidak payah cakap pasal ni lagi.." - mirul.

Dia becakap sambil kiss2 hidung saya..

"Hungry.." - saya.

Mirul terketawa terus dia sambung memasak.. Siapa suruh mau bawa bercerita time dia mau masak.. Hahaha..
Sooooo.. Kami ok sudah la ni kan.. Haha.. Ya memang ok sudah.. Saya boleh terima dia sudah balik.. Makin tambah2 sayang lagi.. Kunun.. Haha

~~~~~~~~~~~~~~~~

Mirul check barang2 saya sebab dia yg susun semua barang2 kami.. Saya tukang pack2 saja.. Mau suruh saya lipat tu kain masuk bagasi? Baru 5 minit sudah sy tetidur oh.. Wkaka.. Actually kami start packing2 sudah semua barang2 sebab mau pindah.. Rupanya rumah baru tu dekat saja sama rumah parents saya.. Dia tidak kasih tau pun yg dia Ada rumah baru.. Rumah yg ada ni dia kasih sewa sama orang lain saja sebab mau jual pun rugi.. Rumah baru tu belum ada apa2 perabot kecuali katil and almari2.. Masih kosong tapi sudah siap , tinggal mau kasih masuk barang2 saja..

Mr. Nerd is My husband 💕(COMPLETE)Where stories live. Discover now