Elfí princ si to seděl ve své loži. Hosté se již pomalu začínali scházet a elfí kapela hrála pomalou uklidňující hudbu. Spolu s dalšími návštěvníky této události přišla i These se svou matkou. Princ je přivítal s otevřenou náručí a pobídl malou These, aby se posadila princi na klín. Ta ale odmítla a vykroutila se z jeho pevného sevření.
,,Dejte tomu čas princi, však až vyroste dojde jí, že jste pro ni nejlepším řešením," odvětila její matka a dále upíjela své víno. To prince ale zarazilo a věnoval ji tak jeden naštvaný pohled.
,,Co tím myslíte až vyroste? Myslíte si, že mám čas? Tato země potřebuje princeznu a vaše dcera je tou nejkrásnější elfkou v celém širém kraji."
These mezitím utíkala daleko jak to jen šlo avšak dostala se pouze ke stolu s elfím ovocem. Zda-li tady je Nitro? Proběhlo jí hlavou a tak se rozhodla, že se po něm porozhlédne. Ať hledala jak chtěla mezi těmi všemi nohami, které by ji nejspíše zadupali do země, Nitra nenašla. Doufala, že ho alespoň ještě jednou uvidí. Smutně se vrátila ke stolu s ovocem, kde si zalezla pod stůl a zůstala tam dřepět.
,,Ahoj, koukám taky si sem nechtěla jít," promluvil na ni hlas. These se lekla a vyjekla. Rychle si zakryla rukou ústa a otočila se směrem odkud hlas přicházel, aby zjistila o koho se jedná. Přímo před obličejem se před ní objevil malý pohledný elf, jehož dlouhatánské blonďaté vlasy lemovaly jeho tělíčko. Jeho obličej ji přišel povědomý a tak se ho se zvědavostí optala ,,Promiň ale známe se?"
Malý elf se jen zazubil a prstem praštil These do čela ,,Nebuď hloupá, to jsem já Nitro." These si ho nevěřícně prohlížela. Popadla do rukou jeho obličej a začala ho osahávat. ,,Ty nemůžeš být Nitro, ten má hnědé vlasy a... a je vadnej, protože se liší od jiných elfů!" Dočkala se dalšího smíchu z chlapcovi strany. ,,Víš, já dokážu být i normální. Předtím jsem použil jedno kouzlo, který jsem našel v tomhle grimoáru!" Nitro zašmátral v kapse a vytáhl malou knížečku pokrytou kůží. These se zahleděla na onen grimoár.
,,Kde si to vzal? Neukradl jsi to, že ne? Protože jestli jo, tak budeš mít velké problémy." Ukradla Nitrovi knížečku z rukou a začala jí listovat. ,,Například tady, co je to 𐌋ᑕᐯᗩᑎ𐌕𐌆𐍃 𐌑𐍈ᑎ𐌕𐍈𐌵𐍂?" Nitro jí rychle zakryl rukou ústa. ,,Pšst, ne tak nahlas! Když to totiž řekneš až moc nahlas, mohlo by se stát, že se to kouzlo stane skutečným a když nevíš co to znamená..." Nechal slova vyznít do prázdna a káravě se zahleděl na These. Ta jenom sklopila zrak a zamumlala cosi jako omluvu.
Elfí slavnost byla v plném proudu. Elfové začínali býti v náladě a víno, které by mělo být spíše ve skleničkách, teď bylo úplně všude.
Místností se prodral hlasitý výkřil. Celý sál náhle potemněl. Nebylo vidět na krok a jediné co bylo slyšet byly hlasité výkřiky hostů, skoro jakoby umírali či byli mučeni.
These zpaniřakila, přitáhla si svá kolena blíže k hrudi a nepatrně šmátrala po Nitrovi, ale ten jakoby zmizel. Jeho slova zanikly v tom všem hluku a jeho tělo se zcela vytrácelo, až nakonec nebylo nic.
Nastal napropstý chaos. Dav zešílel a dokonce i čarovné krysraly přestaly fungovat. Co když za to může to kouzlo, které jsem řekla nahlas? Pomyslela si nešťastná a strachy bez sebe malá These. Obličej jí sklouzl do dlaní. V tom však uslyšela obrovskou ránu. Přinutilo ji to vylézt ze svého úkrytu. Avšak nic neviděla, to co ji obklopovalo, byla pouhá prázdnota a panika.
Sál z ničeho nic utichl a elfové zůstali strnutě stát. Oči upírali na obrovský modrý plamen.
„Dámy a pánové, jsem rád, že jsme se tu sešli!” pravil hromový hlas. Samotný princ sledoval tuto show s puspu dokořán.
„Je mi ctí tu uvítat i samotného elfího prince a jednu velice zvláštní, zvídavou a drzou elfku.” Prstem ukazoval přímo na These. Neznámý jí věnoval úklonu a přiblížil se k ní blíže. „Budeš skvělá trofej,” pošeptal jí do ouška a pak dále pokračoval v tom, co chtěl říct.
„To, co zde vidíte, to je váš dávno ztracený plamen...” Ušklíbl se. „Jistě se divíte, co dělá v rukou démona.” Ona černá silueta nyní byla ozářena modrým světlem plamene. Každý si mohl prohlédnout postavu démona, který jim překazil velkolepou slavnost. Černé vlasy pokrývali jeho hlavu a jeden pramen vlasů zářil jasnou modří. Jedno oko žhnulo jasně rudou barvou. Plášť překrýval jeho zbylé oblečení.
„Ty jsi...” Vydechl elfí princ s překvapením, ale zároveň i rozhořčením. Démon se opět jen šibalsky usmál a poté jen s dětinským tónem hlásku pronesl jedno jediné slovo „Kdo?”, které zaznělo všem v hlavě, jen k malé These se doneslo něco jiného.
„Lucernu zří jen ten, kdo tajemstvím je opředen. Ten, kdo po modrém plamenu prahne, nebude to mít vůbec snadné. Oči modré plamen stráží, ruku v ruce se smrtí kráčí. ”
ČTEŠ
Tajemství modré lucerny I.
FantasíaLegenda praví, že se jednou narodí dívka čí chlapec, který spasí tento svět a zažehne tak opět modrý plamen. Plamen tak navrátí světu dlouho ztracený mír a vše se opět vrátí do pořádku.