Feministler,
❌Erkek düşmanı
❌Lezbiyen
❌Öfkeli
❌Evlilik karşıtı
❌Dişiliğini yitirmiş , erkekleşmiş kadınlar
DEĞİLLERDİR!
✖Kadınların üstünlüğünü savunmazlar.
✖Feminizm sadece kadın hakları ile de ilgilenmez.
Feministler,
✔Evlenebilir
✔İsterlerse çocuk doğurabilir
✔İstediklerini giyebilir
✔Makyaj yapabilirler
Kadın erkek eşitliğini savunmak. Bunu kaldıramıyorlar işte. Bir kadın ne zaman savunmaya kalksa haklarını 'Kadını üstün görmeye çalışıyorlar' olur. Şöyle diyorlar:
"Feminizm , kadın erkek eşitliği adı altında kadınları yüceltmek."
Ha? Yapma ya! Burda da üste çıkın zaten.
Feminizm ne yazık ki 'Erkekleri aşağılayan , kadınları üstün gören kadınlar topluluğu' olarak bilinir. Bu tanımda bir çok yanlış şey var. Feminizm , erkekleri aşağılayan , orta yaşlı , evde kalmış çirkin kadınların kurduğu bir topluluk değildir. Feminizm Orta Doğu'da ve Afrika da kabul görmeyen bir davranıştır. Çünkü oralarda kadın sırf penisi olmadığı için alt sınıf muamelesi görüyor. Ne yazık ki yolda geçen insanların çoğu feminizmi yanlış biliyor. Halka 'Feminizm nedir?' Diye bir soru sorduğumuzda çok değişik cevaplar alabiliyoruz. "Bir erkek tarafından yol verilmiş insan" , "toplum ahlakını , düzenini bozan insan" "örgüt" ve en acı olanı ise "erkek düşmanı". Öncelikle Feminizm kesinlikle erkeklerden nefret etmek anlamına gelmez. Feminist olan kadınlar aldatılmış ya da erkeklerden nefret eden kişilerden değillerdir. Üstelik feminizm sadece kadınlara özgü de değildir , erkekler de feminist olabilir. Feminizmin bu denli yanlış bilinmesi , öğretilmesi , ön yargıyla bakılması ne yazık ki yeni gelen neslin de böyle bir zihniyette yetişmesine temel oluyor.
Feminizm ile ilgili dünyadaki en büyük önyargı: "Feminizm kadını üstün gören bir örgüttür." Hayır , değildir. Hiçbir zaman da olmamıştır. Toplumda kulaktan dolma edinilen yanlış bilgiler yüzünden feministler bu dünyada çok yanlış anlaşılıyor. Aslında normal hayatımızda olması gereken , hayatın normal olması için gereken bir kavram için çabalıyoruz. İnsanlara öğretmeye çalışıyoruz , kitaplar yazıyoruz , şarkılar söylüyoruz , filmler çekiyoruz , yürüyüşler düzenliyoruz. Bütün bunlar zaten olması gereken bir durum için. Ama öylesine uzağız ki daha bir çok kişi feminizm ile ilgili düşünceleri kulak dolmasından , saçma sapan bir şekilde bildikleri için ilerleyemiyoruz. Gerçek feminizmi açıkladığımız zaman cevaplar ortalama aynı oluyor: "Madem eşitiz yüklen bakalım şu kasayı sen mi kaldırabilirsin ben mi?" Aferin iyi halt yedin. Kaldırdın bravo. Gerçekten bir erkeksin. Bunun için bir pasta falan da kesmek gerek ama mazur gör alamadık. Feminizm beden eşitliğinden bahsetmiyor. Ki senin yaptığın işlerin kat kat daha ağırını yapan kadınlarla dolu etraf. Senin dediğin gibi illaki bir ölçüm yapacaksak: "Çıkışta çocukları al , yemekte de mantı istiyorum." Bu tip insanların verdiği ikinci bir cevap ise "Bir defa yaradılış gereği olarak eşit değiliz , erkek kadından daha güçlüdür." Hadi canım! Madem o kadar çok inanıyorsun yaradılış gereğine Allah'ın yolladığı kitaba bak bakalım neden güçlü yaratılmışsın. Kadını koru kolla , ona bak diye. Ama sizin gibi erkekler sayesinde artık biz kendimizi sizden daha iyi koruyoruz. Sen o gücü kadını dövüp , eziyet edip , köleleştirmek için kullanırsın da kadının eli boş mu durur? Öğrendik tabi kickboxu , tekvandoyu , judoyu. Sırrı bozmak gibi olmasın ama o güç kadında da varmış yani üzgünüm.
Bu tip insanlarla verilen savaş genelde bu şekilde oluyor. Bunun temelindeki sorun eğitimden geçiyor. "Bu durumu kabullenmiş bir anne ve dominant bir babadan çocuğa verilen eğitim. Karekter ne denli olur bilemiyorum." Bu yüzden eğitilmesi gereken ilk kişiler bu durumu kabullenmiş anneler , kadınlardır. Ve sonrası at gözlüğünü tercih eden erkekler , ve çocuklar. Öğretilecek , öğrenilecek kavram çok çok uzun bir şey değil. Sadece feminizm. Yani 'KADIN VE ERKEĞİN HUKUKSAL VE TOPLUMSAL ALANLARDA , SOSYAL HAYATTA , KURUMLARDA , HER YERDE EŞİT HAKLARA SAHİP OLDUĞU.'
Feminizm , bütün cinsiyetlerin özgürlük , hak , hukuk , politika ve siyaset alanlarında eşitliğini savunan bir topluluktur.
Yani şu görüş vardır:
KADIN=ERKEK=DİĞER TÜM CİNSİYETLER
Peki bunun neresi anlaşılmıyor?
Bunu anlamak çok mu zor?Ve bunu birisine açıkladığımızda neden genellikle saçma olduğu görüşünü alıyoruz. Doğru değil mi? Tüm insanların eşitliğini savunmanın neresi yanlış?
Feminist olmak için kadın olmak gerekmiyor , insan olun yeter!
Şu an üzerimde böyle bir kitap yazıyor olabilmenin mutluluğu ve memnuniyeti var. İlerleyen bölümlerde çok daha güzel şeylerle karşınıza çıkacağım. Yapılan yorum olursa bakacağım ve lütfen saygı çerçevesinde yorumlar yapmaya dikkat edelim. Herkesin görüşüne saygı duyarak kendi görüşlerinizi belirtmeye çalışırsanız sevinirim. Herkese ve özellikle tüm kadınlara özgür günler dilerim. Sevgiyle kalın.
(22.06.2017)