CİNSİYETÇİ İFADELER VE KÜFÜRLER

2K 208 172
                                    

Kadınlar ,

❌Sex objesi

❌Kaşar

❌Kezban

❌Kokoş

❌Fıstık

✖Değildir.

Özellikle de sanal ortamlarda , her dakika , her saniye bu ifadelerle karşılaşıyoruz.

Kadını objeleştirmek nedir?

En basitinden bir örnek vereyim: "Fıstık gibi kadın." Ne yazık ki kulağa çok normal geliyor değil mi? Ama bu çok yanlış.

Aynı şekilde , kadına hakaret olarak kullanılan "kaşar" kelimesi de bu sınıfta yer alır. Pozitif ya da negatif her iki türlü de bu , kötü bir şeydir.

"Erkek istediği gibi sokağa çıkar , eğlenir. İstedigini giyer , istediğini yapar. Kadın ise kırar dizini , oturur evinde. Ha , bir çıksın dışarı , bir giysin mini eteği , dekolteli elbiseyi , o zaman 'kaşar' olur."

Kadını sex objesi haline getirmek ise çok daha iğrenç bir ayrımdır. Bunu bir örnek ile açıklayacağım. Bakın 'Kadını sex objesi haline getirmek' dediğim şey , hayatımızda o kadar yer edinmiş , o kadar alışmışız ki , reklamlarda kadının , yiyeceği yerken orgazm olur gibi gözlerinin dönmesini , kameranın tam da kadın yiyecekken "tahrik edici" bir ısırık alırken ağzını yakın çekime almasını normal bir şeymiş gibi görüyoruz.

Yiyecek reklamlarında neden hep kadın kullanılıyor , hiç merak etmiş miydiniz? Buyrun , hepsi para için. Belli bir çıkar. Ve bilinçsiz bir kadın , şu dönemde güle oynaya sex objesi olmayı kabul eder.

Reklam yapmamak için adını vermeyeceğim yalniz başka bir yiyecek reklamında da bu bahsettiğim , erkek cinsiyeti için yapılıyor. Bu gercekten çok büyük bir yanlış.

Şu dönemde bazı filmlerde ise hemşirelik mesleğini cinsel bir obje haline getirdiler. Bunu çok büyük bir kızgınlık ve üzgünlükle kınıyorum. Hemşirelik gibi bir mesleğe de bulaştırdılar bu iğrençliği.

Ne kadını , ne de erkeği aşağılayan hiçbir cinsiyetçi ifadenin kabul edilebilir bir yanı yoktur.

"Amacına göre değişir ki. Sen o amaçla söylemiyorsan bir sey olmaz." Diyen çok fazla kişi görüyorum ; bu sanalda sık sık kullanılan a , m ve k harflerinden oluşan küfür kısaltmasını kabul edilerbilir düşünmek için. Bahane uydurmaktan vazgeçin artık. Bunun KABUL EDİLEBİLİR BİR YANI YOK!

Eskiden ben de çok kullanıyordum o küfür kısaltmasını. Ve şu an o günleri hatırladıkça kendimden utanıyorum. Ama birisi benim bu konuda gözümü açmamı sağladı. Ona ne kadar teşekkür etsem az.

Her neyse konuya geri dönelim. Bir kelime , bir cümle , bir amaca göre söylenir. Eğer ben "Bana su getirebilir misin?" Desem. Amacımın , hitap ettiğim kişiden bana su vermesini istediğimi söyleyebiliriz. Şimdi de kelime yapılarına bakalım:
"Bana-su-getirir-misin?" Birinden bir şey getirilmesi istenmiş. Başka bir anlamı yok. Aynı şekilde -özür dilerim- "A*ına koyayım" demenin de başka bir anlamı yok. O iğrenç küfrü etmiş oluyorsun.

Ha , bunu böyle ayrıntılı bir şekilde açıkladıktan sonra birisi bana şunu söyledi:
"Gerçekten de o küfürde bahsedilen şeyi yapmıyoruz biz." Tabi bu kadar kibar söyleme zahmetinde bulunmadı ama neyse. O küfürde bahsedilen iğrenç eylemi yapmadın , aferin. Hangi ödülü istersin? Sen seç lütfen. O küfürdeki eylemi yaptın diye bir şey diyen yok zaten , öyle iğrenç bir şeyi söylüyorsun , yetmez mi?

"Bunun neresi cinsiyetçi?" Diye düşünecek olursanız da , onu da şöyle açıklıyorum. Kötü bir durum olduğunda hemen o küfrü kullanıyor çoğunluk değil mi? Peki o küfürdeki 'hoş bir terbiye kavramı olarak isimlendirilen' cinsel organ hangi cinsiyete ait? Bunu düşündünüz mü hiç?

Bana hayatımda biri gelip de bu tür cinsiyetçi ifade , şaka ve küfürlerin neden kullanılmaması gerektiğini hiç kimse açıklamadı. Bir keresinde abim açıkladı , o zaman da küçüktüm onu dinlemedim. Onun dışında hiç kimse yoktu. Tâ ki bahsettiğim kişi ile tanışana kadar. Onun paylaşımları , ne kadar da yanlış bir bataklıkta güle oynaya battığımı gösterdi ki bana.

Eğer ki içinizden biri de benim yazdıklarımı görüp bu tür cinsiyetçi ayrımlardan uzaklaşır ve hayatında yer edinmelerine izin vermezse aslında teşekkür etmesi gereken kişi ben değil de bahsettiğim kişidir.

FeminizmHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin