"Ha lepastu?"-Munira
"Ishhh..dengar jelah aku nak cakap ape.."-Mia
"Heheheh sorry.."-Munira"Lepastu.."aku berlari kearah mereka berdua,Puteri dan Alissya.
"Huks..Ya okey..baiklah,saya akan masuk"aku mengelap air mata dengang baju.
"Hehehe..pandai pon.Okey mulai sekarang awak ialah ahli The Princess. Tahniah,selamat datang kedunia kami."Puteri menghulurkan tangan dengan senyuman.Diikuti oleh Alissya.
*Flashback end**
"Isshh..jahatnya diorang!Kesian awak...habistu sekarang ni macam mana?"-Munira
"Entahlah,tengok jela nanti.Tapi sekarang....Hai!Saya nak kawan dengan awak boleh?"-Mia menghulurkan tangannya.
Mia POV
"Hmm..hai!Serious ni awak nak kawan dengan saya?sebelum ni tak de siapa pun nak kawan dengan saya.Yang kawan pun malu nak dekat dengan saya.Terima kasih"-Munira mengukir senyuman yang indah.Tak pernah dilihatnya senyuman yang seikhlas dia,Ya allah cantiknya mata dia... Terima kasih ya allah kerana bagi aku peluang untuk bertaubat dan berbaik semula.
Aku tak pernah perasan yang Munira ada wajah yang cantik sebelum ni.Lentik betul bulu matanya.Aku mengalirkan air mata.Munira memandangku dan memelukku dengan erat.Ya allah,dah lama aku tak rasa kasih sayang daripada kawan macam ni..terima kasih sekali lagi.Aku amat bahagia walau dipeluk sebegini.*
"Mia,janganlah nangis..saya kan ada,"-Munira.
"Okey,saya dah tak nangis dah..,"-Mia mengelap air matanya."Kawan?"-sambung Mia.
"Mestilah"-Munira
"Kawan rapat?"-Mia
"Mungkin"-Munira
"Bff atau boleh dikatakan kawan till jannah?"-kini Mia merapatkan lagi mukanya memandang Munira."..."-Munira hanya tersenyum.
"In Syaa Allah"-kalini muka Munira merah,menahan rasa malu.Dia mengukir senyuman then terserlahlah giginya yang ada braces.
"Pfft...bahahahahaha"terbahak bahak Mia mentertawakan Munira yang tersengih menampakkan braces nya.Dia menekan perutnya menahan gelak yang tak terhenti.
"Hah..hah..sakit perut saya gelak.."
"Hmm!Tak nak kawanlah macam ni!"Munira terus berjalan meninggalkan Mia.
"Ehh,ehh!Tunggu janganlah marah..hahahah!"Mia pun mengejar kawan barunya.
"Tengok tu,ketawa lagi.."-Munira
"Alahhh...Munira~"-Mia
Mia POV
Ya allah,aku tak pernah rasa gembira macam ni!Sebelum ini hanya kebahagian yang palsu,mak kerja...ayah dah takde..Ya allah ini ke perasaan bahagia?Ini ke balasan yang aku dapat selepas bersabar?banyak hikmahnya...terima kasih...*
---------------------------------------
"Aidan!Macam mana ni?Nanti prestasi saya menurun.."rengek Puteri kepada Aidan
"..."jelingan yang dibalas.
"Aidan~"Puteri terus memegang tangan Aidan.
"Issh!Kau ni asal ha?tak reti nak faham ke?!Kau nak suruh aku buat apa?melutut depan cikgu semata mata nak nama kau dipadam dalam buku tu?Kau ingat aku apa?!Aku ketua pengawas sekolah ni tau?kau ingat aku tak malu dengan cikgu?ni semua kau punya pasal!Dah aku nak clash!Aku tak nak ada apa apa hubungan lagi dengan kau!Si*l!"Jarang betul Aidan marah.Apa tah lagi menengking,mencarut. Muka dia sahaja dapat menakutkan orang.
Puteri hanya menahan geram.Kali ni,benci dia terhadap Munira semakin bertambah.Habislah dia kerjakan Munira lepas ni.
"Eeeeiyyyy!!!!"jerit Puteri.
"Puteri..."-Alissya.
"Eiy!Jangan kacau aku!"Puteri terus beredar dari situ.
"Hahh..."Alissya hanya mengeluh.
------------------------------------------------------------
"Selamat pulang tuan muda..."pembantu rumah Puteri menjemput kedatangannya dengan senyuman seperti biasa.Tetapi Puteri menjadi luar biasa,dia menghempas begnya lalu naik ke bilik.
"Sayang..."mamanya yang melihat kejadian tadi mengeluh.Pelik dengan perangai anaknya.
Di bilik
Puteri menarik nafas perlahan dan.."Aaaaaaaahhhhhhh!!!!!"bergegar satu rumah dibuatnya.
"Darling?Are you okey?"dari bawah mamanya menyahut.
"Jangan kacau Puteri!!"dia menengking.
"Munira...siap kau esok..."bisik Puteri.
Tok!tok!
"Sayang,boleh Mama masuk?"dengan sopan mamanya bertanya.
"..."
Mamanya pun masuk untuk melihat keadaan anaknya.
"Mama buat apa masuk?Siapa kasi Mama masuk?"-Puteri
"Sayang ni kenapa?Risau Mama tau.."Mamanya terus memeluknya dari belakang.
"Eeehhh..apa ni Ma?"Puteri menepis pelukan Mamanya.
"Cuba cakap apa masalah Puteri.."
"Masalah Puteri,Mama!Pergilah....Ma.Puteri nak bersendirian."Puteri mula mengeluarkan air mata.
"Okey.."Mamamnya pun keluar dari bilik itu.
"Siap kau nanti Munira...heh..bersedialah"Puteri senyum sinis sambil mengelap air matanya.
________________________________________________________________________________________
Please Vote & Comment. Thank you for reading!
YOU ARE READING
Akak Instafamous
Teen Fiction[B O O K 1]{COMPLETED✔}Aku seorang dak nerd.Muka berminyak,jerawat?merata.Pakai cermin mata besar gaahh memang macam nerd.Ejekan?buli?hmm..dah macam makanan aku.Tapi ramai orang tak tahu aku ni anak Tengku ,Pengerusi sekolah aku sendiri.Kaya,berhart...