U:Move on

3.1K 165 27
                                    

Aku nak move on..

----------
Eh..jap mana mak bapak dia? Takkanlah anak dah meninggal pun tak datang.

Tangisan ku dah mula reda..aku cari muka perempuan yang menangis sebab Aidan dihantar ke hospital masa tu.

Ah..tu kan?

Aku terus bangun dan berlari kearah dia.

"Eh..Munira kau nak gi mana?"tanya Mia.

"Boleh saya tanya acik ni ada hubungan apa dengan Aidan?"aku mengelap air mataku.

Dia pun mengelap air matanya.

"Saya ni..orang gaji Aidan je..tapi dia rapat dengan saya..hmm adik ni siapa pula?"dia senyum kearahku sambil mengusap kepalaku. Aku dapat rasa kasih sayang dia. Mesti dia cuba tahan nangis kan?

"Saya Wardah Munira..kawan Aidan"aku membalas senyumannya.

"Munira?!"dia seperti terkejut. Macam ada benda yang tak kena.

"Awak Munira? Ah..boleh ikut makcik sekejap? Makcik nak bawa awak ke suatu tempat"
eh..makcik ni, baru kenal tak sampai seminit pun dah ajak pergi ke suatu tempat?

Aku ikut dari belakang. Dia naik tangga,aku ikut. Sampailah kat satu bilik tu..

Pintu terbuka. Makcik tu ajak aku masuk.

"Oh..lupa, panggil je makcik ni bonda"dia tersenyum lagi.

"Ah..ya baik mak..eh bonda"aku tersasul. Nasiblah tersasul ke tak..ni sekarang ni aku kat bilik siapa? Kenapa aku dibawa ke sini?

"Awak tahu tak ni bilik siapa?"aku menggeleng kepala.

"Awak tahu hari ni hari apa?"lagi sekali aku mengeleng kepala.

Dia berjalan ke sebuah meja yang terletaknya sebuah kotak dan kertas.
Kertas tu macam surat.

"Nah..awak punya. Bacalah. Ni hadiah daripada Aidan. Kalau ada apa-apa panggil bonda ya? Bonda kat bawah"
kata bonda sambil bagi aku kotak dan surat tadi.

Aku hanya mengangguk. Aku tenung surat ni lama. Hari ni hari apa? Kenapa harini juga bonda nak bagi aku?

Aku buka surat tu.

To: My Crush

Crush? Apa maksud dia ni?

Ke dia dah tahu aku suka dia sebelum ni?

---

Assalamualaikum Wardah..heh macam pelik pula aku panggil kau Wardah kan? Disebabkan aku tak pernah panggil kau Wardah,kat sini aku nak panggil kau Wardah. Boleh kan?

First sekali,aku nak minta maaf kalau aku ada buat salah dengan kau..bukan 'kalau' tapi memang aku ada buat salah dengan kau. Yelah aku kan suka sakat kau..

And..aku tahu aku tak sempurna di hati kau..

Apa maksud dia ni?? Aku tak faham..

Wardah..aku nak berterima kasih sebab ambil tahu pasal aku dan nak kawan dengan aku..

Wardah..kalau harini..kau terima surat ni yang mengatakan aku dah tiada lagi,aku tak nak kau menangis tapi doakanlah kesejahteraan aku

Walaupun dia tak nak aku nangis,tapi air mata ni dah mengalir kepipiku dengan laju. Aku tak boleh nak tahan.

Wardah,aku tahu kau tak sukakan aku tapi sekarang ni aku nak bagitahu kau yang sebenarnya aku dah lama sukakan kau..

Nanti kalau kau dah ada orang lain yang nak jaga kau..aku nak kau jangan lupakan aku.. dan ziarahlah rumah baru aku..

Seandainya kau dah ada kekasih baru..aku nak kau cakap kat dia 'terima kasih' sebab jagakan kau..

Wardah..aku nak kau tahu harini hari lahir aku..dan maafkan aku sebab pergi dulu.

From: your secret admirer

Aaahhh!! Kenapa harini?? Aku fikir nak move on harini. Macam mana aku boleh tak tahu harini hari lahir dia? Lepastu harini pula..eiiihh!

Keesokan harinya..

9:30 pm

Dirumah Munira..

Munira teringat bonda.

*Munira POV*

Jap..mak ayah dia mana?? Bonda tu..orang gaji dia. Takkanlah bonda tu nak tipu pula yang dia tu orang gaji Aidan.

Apa dalam kotak ni? Lupa pula aku nak buka.

Aku pun buka.

Album? Kecilnya..

Aku selak satu satu. Bila masa dia ambil gambar ni? Eh..lukisan apa pula ni?

Nah..aku bagi kau potret kau sendiri..
Kau suka? Hmm..sorry sebab tak bagi hadiah masa hari lahir kau.. Gantinya ni..okay kan? Aku harap kau takkan lupakan aku tau..kalau lupa aku je tenguk album ni balik..usha ig aku ke..tau..okay bye..
Assalamualaikum..

Hish..air mata ni tak boleh ke nak berhenti  mengalir keluar? Benci lah macam ni..

Aku peluk album tu erat. Aku sayang album ni.

Huh..breath in..breath out..it's okay..

Aku bawa album ni ke balkoni.

Udara segar malam..ermm..
nyamannya.

Inilah salah satu tempat yang boleh tenangkan aku. Yelah bilik aku yang paling atas sekali. Rumah kat kawasan bandar. Setiap malam mesti ada lampu yang menerangi. Sejuk.

Haih..Munira bila kau nak move on niy??

--------
Bersambung..



Akak InstafamousWhere stories live. Discover now