I:Wardah Aisyah🌹

4.6K 226 9
                                    

Rumah anak yatim,Johor

Tok! Tok! Tok!

Kedengaran ada seseorang yang mengetuk pintu diluar.

"Sesiapa...tolong bukakan pintu untuk ummi...tenguk siapa kat luar tu"pinta seorang yang digelar 'ummi'.

"Iya...nek boleh saya bantu?"tiba-tiba salah seorang daripada mereka bangun lalu membuka pintu.

"Boleh tak nenek nak jumpa dengan tuan rumah ni?"kata nenek yang berusia tua 50- an.

"Ummi!!! Ada orang nak jumpa ummi!"dia terus berlari ke dapur untuk mendapatkan umminya.

"Siapa?"soal umminya pula.

"Entahlah ada nenek tu cakap nak jumpa ummi,"dia terus berlari ketempatnya semula untuk bermain.

Tuan rumah yang digelar sebagai ummi pun datang ke pintu hadapan.
"Ya puan,boleh saya bantu?"kata tuan rumah dengan penuh hormat.

"Boleh saya nak tumpangkan bayi ni kat sini buat sementara waktu?atau lebih tepat lagi tumpangkan baby ni sampai saya atau bayi ini mahu berjumpa dengan keluarga yang sebenarnya?"dengan penuh sopan nenek itu bertanya.

"Oh sudah tentu boleh..isi borang dulu ya.."

Beberapa minit kemudian...

"Oh tapi cik jangan bagitahu orang lain yang bayi ni dari keturunan orang orang kaya,ya?termasuklah anak anak jagaan cik ni.."kata nenek itu.

"Ehm..baiklah tetapi...Aira boleh tahu?"soal tuan rumah itu pula.

"Tak..tetapi

kalau kamu rasa sudah sampai masanya nak bagitahu dia..bagitahulah."jawab nenek itu dengan tenang.

Nenek itu terus beredar tanpa berkata apa-apa.

"Haih...Aisyah..Aisyah..apalah nasib kamu ni Aisyah nanti..."

-------------------------

Hujung minggu,22/7/2017

Bzz..bzz..

Bunyi telefon Munira berdering menandakan massage baru masuk.

Whatsapp:Best Friend Forever Inn Shaa Allah💕

"Aaaaaahhh!!! Munira macam mana ni ?periksa Upsr dah nak dekat!!!Aq tak pripare apa apa lagi!"-Mia Shiyyanngg❤(Mia)

"Tengok eja pun dah salah prepare jadi 'pripare'..apa tu??"-(Munira)

"Yahh.."-Tasya syalalala~💕(Tasya)

"Haih...macam ni lah..korang gi rumah aku study like...'ada geng senang belajar!'😂😆"-(Munira).

"Ok"

"Ok"

------------------------

Rumah Aidan

"Bonda...dah buat apa yang Aidan suruh?"tanya Aidan.

"Alhamdulillah...sudah"jawab pembantu rumah itu.

"Ohh...thank you very much bonda!! Sayang bonda"sorak Aidan sambil memeluk bonda.

Bonda hanya tersenyum dan membalas pelukan Aidan.

----------------------
45 minit kemudian..

Rumah Munira.

Selepas beberapa jam belajar.

Akak InstafamousWhere stories live. Discover now