no one pov
"Haeun, makanlah sikit." pujuk Jaemin.
"Tanak, Haeun nak gula-gula kapas." katanya.
"Haeun, bila nak sihat kalau asyik makan benda manis je." kata Jaemin.
"Ish, biarlah."
"Min, aku syak kau kena jadi Doraemon takpun jadi Dibo The Gift Dragon tu." kata Inseong. (KNK)
"Kenapa lak?"
"Kau ni, buta kartun betul. Dedua karakter tu boleh bagi ape saje yang bini kau nak. Kalau dia nak gula-gula, diorang boleh bagi. Nak cekelat, boleh bagi. Nak anak, hewhew tu kau tanggunglah." sampuk Dawon.
"Yucks otak kau ni memang poreber suci ke? Ke masih ada sisa sisa kotor?" tanya Jaemin.
"At least aku jawabkan bagi pihak aku, so 10 markah untuk Dawon. 5 markah untuk Inseong (KNK)." kata Dawon.
"Ho sejak bila main kuiz lak ni?" tanya Inseong.
"Sejak awak berteka teki dengan perasaan awak terhadap saya .. Achia chia chiaaaa~" kata Johnny.
"Johnny, Dawon.."panggil Taeyong.
Kedua dua jejaka memandang kearah Taeyong.
"Pergi mati." sampuk Winwin.
"Astaga, jin apa sampuk Winwin ni sampai suruh aku ngn Dawon mati ni, Ya Tohan!!" kata Johnny.
Masing masing check keadaan Winwin.
"Pe ni main raba-raba, tak ingat dosa ke?" tanya Winwin.
DEEP. SENTAP. - Johnny.
"Johnny memang takde ciri-ciri jadi doktor." kata Jaehyun.
"Kenapa pulak hyung?"tanya Jisung.
"Jisung sayang amarey kat hyung jangan dengar perbualan 18SX tu bahaya." kata Jaemin.
Jisung bergerak ke arah Jaemin tapi ditahan oleh Jaehyun.
"KITA SESAMA J AN NAMA KITA." kata Jaehyun.
"Jisung, ingat memory kita bersama. Hyung ngn Jisung berpisah tiada." kata Jaemin.
lepas 2 minit..
"Em, baik Jisung pegi kat Haeun Noona. Daripada layan hyung ni asyik rebut Jisung je. Hmph!" kata Jisung.
EWAH BULAN EWAH BULAN TERAJU TIGO - Jaehyun. 🙃🙃
"Noona.." kata Jisung.
Haeun memandang Jisung tapi dia tak ingat sape budak kecik tu.
"Ye, nak apa dik?" tanya Haeun.
"Noona memang tak ingat Jisung ke?" tanya Jisung. Air matanya bergenang dikelopak mata.
"Jangan nangis, noona berusaha nak ingat semua perkara yang noona lakukan selama ni." kata Haeun.
Air mata Jisung jatuh. Haeun mengusapnya.
"Kuat demi noona okay? Janji?" tanya Haeun.
Jisung balas pinky promise Haeun lalu dia mengangguk.
Haeun memandang skrin telefonnya.
"JISUNG!"
"Ap dia noona?" tanya Jisung.
"EM DANIEL NI HENSEM JUGAKKAN ?"
Jisung pegang dahi Haeun.
"Ni mesti berjangkit dengan Lami, Koeun noona ngn Somi noona *tepuk dahi" kata Jisung.
YOU ARE READING
chemistry ➸ na jaemin
Randomstatus ➮ complete "Ha jawablah soalan tu minah oi" - Na Jaemin, 2017 🍯 [Re-write ver 🤗] start ; 24/04/2017 end ; 12/12/2017 ©nct fanfiction's by jae 🦋