no one pov
selepas setahun,
"Haemin, mari sini kat appa!" panggil Jaemin.
"AWAK, DIA BARU NAK MANDI. JANGANLAH NAK MAIN DENGAN DIA!" marah Haeun.
"DIA BELUM MANDI TAK TUN TUANG TAK TUN TUANG TAPI MASIH COMEL TAK TUN TUANG~" nyanyi Jaemin.
"JANGAN NYANYI LAGU TU BOLEH TAK KANG AWAK PULAK SAYA TUN TUANG KAT DAPUR." amaran Haeun.
ala kecohlah sis ni.
"EI AWAK NI!" balas Jaemin.
"Jangan jadi bebudak boleh tak?" tegur Cik Peah.
Ha jangan jaga tepi kain orang boleh tak makcik?
"Makcik layankan sangat si Jaemin ni kenapa? Haemin dia baru nak mandi, nak tukar pampers dia lagi dia ajak main dah. Mana saya tak angin." balas Haeun.
"Ei Haeun, jangan stress sangat. Makcik tengok Haemin pun pening sebab korang buat Haemin macam barang. Kesian dia." kata Cik Peah.
"Ala makcik menangkan Jaemin ke?" tanya Haeun.
Dia kecewa lah jugak . SIKIT JE.
"Haih, makcik tak menangkan dia pun."
"Takpelah makcik, biarlah dia mandikan si Haemin tu. Saya nak keluar dengan Yoojung + Chaeyeon." balas Haeun.
Haeun menapak keluar dari rumah ~
"Makcik, kenapa dengan Haeun tadi?" tanya Jaemin.
"Sebab kamu Haeun merajuk. Ish!" kata Cik Peah sambil cubit lengan Jaemin.
"Aduh makcik sakitlah. Huuuuu." keluh Jaemin.
"Ha tulah lain kali mengalah sikit dengan bini tu." pesan Cik Peah.
"Ala makcik saya tau dia tengah period tu. Tu yang kerjanya nak marah orang je." kata Jaemin.
"MACAM MANA KAMU TAU?!" tanya Cik Peah.
"Ala dia bungkus dalam surat khabar lepas mandi tu ape fikir saya tak tau? HEEEE JOM HAEMIN MAIN DENGAN APPA." ajak Jaemin.
Cik Peah menepuk dahi lalu kembali ke rumah sebelah.
***
"Chae, kalau kau tak bawak anak kau ni takleh ke? Haechan mana?" tanya Yoojung.
"Laki aku ada kat Hongkong mana buatnya sape nak jaga aduh kang mati naya aku." kata Chaeyeon.
"Eun, pehal diam je dari tadi?" tambah Chaeyeon.
"Ala biasalah Jaemin Gedik Nakmampos tu buat hal." kata Yoojung.
Haeun menjungkit bahu.
TANDANYA TAK TAU.
"Wait, wei tu Jaemin ke?" tanya Yoojung.
Masing masing memandang kearah lelaki tu.
dengan baby Haemin.
"WAIT TU MACAM KEMBAR DIA JE WEYH!" kata Haeun.
"Kau tak gila lagikan?" tanya Chaeyeon.
"Selagi lagu Jeon Soyeon Jelly tu bermain dalam kepala aku, aku tak gila lagi."
"Cuma..."
"HAHAHAHAH SEORANG IBU MURUNG BILA TAU SUAMINYA SEORANG GAY." kata Yoojung.
"Ala macam kau tu bukan musahaqah." balas Haeun.
musahaqah tu pe? - yoojung .
"Tapi aku tak tau pun Jaemin ada kembar. Se tau aku lah kan, dia anak tunggal." kata Haeun.
"Kami tak cakap. Kau sendiri yang cakap tapi. Lepas tu tuduh aku musyawarah lak." kata Yoojung.
haeun pov-
"MUSAHAQAH LAH BODO." kata Chaeyeon.
dari tadi lagi aku tengok setan setan depan aku ni . ei
boleh pulak berfangirl kat sini. aduh .
🙃💔😑
"We could find some chemistry oh oh !" nyanyi Yoojung.
"Let's get High Five modu hamkke himeul naebwa !" sambung Chaeyeon.
"Tu part chorus lah weyh! Ei." bentak Yoojung.
"Aku tak layan Idol School so diam!" balas Chaeyeon.
"Ha baguslah. Dedua bangang. Ape yang aku cakap tadi semua P A L A U!" marah aku.
"Tak palau tapi yelah tu kan laki kau. Uruslah sendiri." kata Chaeyeon.
Sejak dia ada anak dua ni kan, mulut 2x5 macam Haechan.
Aku cili kang nanti!
tapi siapa laki tu?
****
to be continued
YOU ARE READING
chemistry ➸ na jaemin
Randomstatus ➮ complete "Ha jawablah soalan tu minah oi" - Na Jaemin, 2017 🍯 [Re-write ver 🤗] start ; 24/04/2017 end ; 12/12/2017 ©nct fanfiction's by jae 🦋