Hoshiiiiiiii

490 32 4
                                    

                                  Kau suka kucing. Sangat fanatik. Kau ada banyak sangat kucing kat rumah. Buntal, Bulat, Boy, Bolat, Bola...  Semuanya bermula dengan huruf B. Kau jugak ada seorang namchin yang mukanya macam kucing! Nama dia Kwon Soonyoung. Tapi kau panggil dia Hoshi! Walaupun dia ni cute macam kucing, tapi dia tak suka kucing. Dia fobia. Disebabkan tu, kau selalu gaduh dengan namchin kau ni pasal kucing.

                  Satu hari kau nak bawak kucing kau yang bernama Buntal pergi klinik psebab dia sakit. So kau mintak tolong Hoshi bawak kereta. Dalam kereta Hoshi asyik jauhkan diri dari kau. "Kenapa ni? Awak takut Buntal eh? "Kau tanya. Buntal pun tengok je Hoshi tu. "Aniya. Jauhkan dia dari saya" Hoshi merapatkan diri ke pintu kereta. Kau menjulingkan mata. "Kenapa awak takut sangat dengan kucing? Kucing comel tau"Kau gosok kepala Buntal. Buntal pun enjoy je.

                 "Aish saya cakap tak suka tak sukalah! "Hoshi marah. Kau pun malas layan dia. Lepas dia parking kereta depan Klinik Veterinary, kau pun angkat Buntal bawak masuk klinik. Hoshi lak dia keluar lambat sikit. Kau pun berurusan dengan doktor tu. Kucing kau sebenarnya takut doktor. Jadi dia boleh mengamuk. Lepas kau bagi Buntal dekat doktor tu, kau pun jalan nak gi luar. Hoshi dah tunggu kat luar. So sementara tunggu kucing kau dirawat, kau pun nak la dating dengan Hoshi. Tapi masa kau nak pergi kat Hoshi tu, Buntal tiba tiba lari sepantas kilat dengan kuku mencengkam. Dia lari kat kau! Kau pun elak dan Buntal pun serang Hoshi. Habis berdarah tangan Hoshi dicakar. Hoshi tepis Buntal tapi Bubtal terus menerus cakar tangan Hoshi.

                Kau lak dah panik. Kau taktahu nak buat apa. So doktor dah bergegas dengan jarum suntik. Buntal tenang balik dan doktor tu bawak masuk Buntal. Doktor tu mintak maaf kat Hoshi sebab Buntal aggresif. Hoshi muka perit sebab tangan dia dah luka luka. Muka dia merah tahan marah. Kau pun tarik dia masuk kereta. First aid kit kat belakang kereta kau ambik."Mari sini tangan" kau tarik tangan dia. "Tak payahlah! "Hoshi merajuk. "Mari lah sini" kau paksa jugak. Hoshi mengerang sakit. "Opps. Mianhae" Kau buat lebih lembut.

                 Kau cuci luka dia dengan iodin. Dalam jugak si Buntal tu cakar tangan namchin kau. Darah tak henti henti keluar. Sepanjang kau rawat Hoshi, dia diam je tahan sakit. Kau rasa serba salah. "Mianhae. Jinjja mianhae" kau kata lepas dah siap balut tangan namchin kau dengan kain kasa. Tapi namchin kau diam je. Marah kot. Fikir hati kau. "Jadi.. Apa yang saya boleh buat untuk tebus kesalahan? " Kau terpaksa pujuk dia. Kau tak nak kehilangan Buntal mahupun Hoshi. "Awak pilih.. Saya atau kucing? " Hoshi pandang kau serius.

               "Maksud awak? " kau tak faham. "Pilih. Saya atau semua kucing kat rumah awak. Kalau awak pilih kucing. Clash dengan saya. Kalau awak pilih saya. Buang kucing awak dekat kedai ke" Hoshi berpeluk tubuh. "Eh, mana boleh! Saya tak boleh buat pilihan. Saya sayang dua dua! "Kau menggeleng. Mana boleh! "Tak kira. Kalau awak sayang saya, lepaskan kucing awak atau saya akan pergi"Hoshi berkata tegas. Kau mula rasa sebak. Sampai hati dia nak breakup hanya sebab kucing?! Air mata kau bertakung.

                  "Perlu ke saya buat pilihan?"Tanya kau dalam sebak. " Pilih cepat atau awak akan hilang saya" Hoshi tak pandang kau. Dia pandang luar tingkap. "Fine! Kalau awak betul nak clash, last request saya, saya nak awak luangkan satu hari ni untuk saya sebelum kita clash? Okay? " Kau mintak. Sememangnya kau takkan mampu nak buang semua kucing dalam rumah kau. Kau sayang sangat dengan diorang. "So..Awak pilih kucing? Fine. Last day kita harini" Hoshi berkata tegas. Takde hati dan perasaan ke dia? Fikir kau dalam hati.

                    Kau lap air mata yang berlinangan dan cuba kuatkan hati. Sokay. You can do it. Kau pujuk hati kau. "Baik. Saya nak awak ikut saya pergi ke mana saja saya pergi hari ni sebelum kita clash okay? " Kau tersenyum. Hoshi angguk. "Bagi saya drive"Kata kau. Kau dan dia pun bertukar tempat. Kau akan menuju ke tempat first dia lamar kau jadi yeochin dia. Taman permainan.

                    Kau parking kereta tepi taman. Muka Hoshi berubah tengok tempat tu tapi dia cepat cepat masamkan balik muka dia. "Jom"Kau ajak dia. Kau dan dia pun berjalan ke buaian. Korang berdua duduk kat buaian. Masing masing diam. Sebenarnya kau nak pujuk dia supaya jangan tinggalkan kau sebab tulah kau bawak dia ke sini. Bila tiada orang berkata kata, kau pun pergi dekat gelongsor. Kau duduk dekat hujung gelongsor tu. "Awak dah tak sayang saya ke? "kau tanya dia. Tapi dia diam.
  
                  "Awak tak ingat ke? Taman ni tempat first awak lamar saya jadi yeochin awak. Awak cakap, awak akan cuba atasi fobia kucing awak demi saya. Awak lupa ke? "Kau beremosi. Tapi Hoshi tetap diam. "Gwaenchana. Saya kuat. Kalau betul awak suruh saya pilih. Saya akan pilih kucing. " Kau tersenyum hambar pada Hoshi padahal air mata kau dah bertakung lagi. Kau bangun lepastu kau pergi kat dia. Kau tunjuk gambar gambar kau dengan dia dalam phone tu. "Tengok ni Hoshi. Awak ingat tak betapa happynya kita waktu ni? Betul awak nak tinggalkan saya? "Dah macam psycho ayat kau.

                  "Dah tunggu sini. Saya pergi beli coffee . Lepas saya datang balik, awak boleh hantar saya kat klinik tadi. Saya balik dengan Buntal naik teksi je. "Kau pun melangkah nak pergi kedai coffee. Kau mengharapkan Hoshi akan tarik tangan kau dan peluk kau. Tapi takpun. Ya. Memang dia betul betul nak breakup dengan kau. Kau pun pergi beli coffee dengan langkah lemah. Cashier tu pun perasan muka kau monyok macam baru lepas jatuh longkang . "Espresso dua" kau order. Lepas dah dapat, kau pun bergegas ke taman permainan tadi. Tapi Hoshi dah takde. Dia tinggalkan kau. Kereta pun dah takde.

                      Air mata yang kau tahan mengalir jugak.Kenapa? Kenapa sebab kucing kau dan dia clash? Kau dah jatuh melutut kat taman tu. Coffee yang kau beli tu kau letak kat tepi je. Kau tutup muka kau dengan tangan kau. 'Dahlah. Mungkin takde gunanya kau menangis sebab Hoshi. Dia yang nak semua ni'Kau cuba kutip balik hati kau yang berkecai. Kau pun nak bangun nak balik.
   
                     "Mianhae. Jinjja mianhae" orang belakang kau bersuara. Kau pun pusing. Rasa macam ada harapan lagi. Hoshi tengah pegang sejambak bunga ros. "Hoshi! "Kau peluk dia. Kau menangis."Jangan tinggalkan saya. Takkanlah sebab kucing awak nak clash? "Kau terhinggut hinggut. Tapi dia tak balas pun pelukan kau. Dia betul betul nak clash ke? Bisik hati kau."Takpelah. Saya balik dulu. Terima kasih sebab jadi namchin saya yang baik hati"Kau pun nak lepaskan pelukan. Kau ambik coffee tadi.  Kau pun nak melangkah pergi.

               Hoshi pegang tangan kau. Dia tak bagi kau pergi. "Kajima. Jebal. Kajima" Hoshi pulak yang berair mata dia. "Jadi.. Awak dah ubah fikiran? " Kau tanya dia.Sebenarnya kau rasa nak gelak. Sebab kucing pun dah menangis nangis macam ni. "Ne. Mianhae. Saya cuma uji awak. Tak sangka awak ingat benda ni betul"Hoshi peluk kau. Kau tersenyum dan gelak. Kau gelak kuat gila. Hoshi pun ikut gelak. Korang duduk dekat taman tu. "Awak percaya tak? Kita nangis nangis sebab kucing? "Lepastu kau gelak lagi. Kau letak kepala kau dekat bahu dia.

                 "Saranghae. Tak kan saya tinggalkan awak sebab kucing kot"Hoshi tersengih dan dia picit pipi kau kuat kuat. "Nado saranghae! "Kau pun buat benda sama pada namchin kau.

Seventeen as your boyfriend 😉{COMPLETED}Where stories live. Discover now