ㄞ ; Begin

249 29 52
                                    

" arghh ! " serta merta iphone 6 plus itu melekap di atas lantai akibat lemparan kuat oleh taehyung,sungguh ! Dia terkejut apabila slendrina itu tiba-tiba muncul di screennya dengan jeritan yang betul-betul membuatkan gegendang telinganya mahu pec...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" arghh ! " serta merta iphone 6 plus itu melekap di atas lantai akibat lemparan kuat oleh taehyung,sungguh ! Dia terkejut apabila slendrina itu tiba-tiba muncul di screennya dengan jeritan yang betul-betul membuatkan gegendang telinganya mahu pecah,padahal music sound game itu sudah diperlahankan,ya pelik ! Dia tidak pernah rasa takut dengan sebarang benda,tapi kalini dia betul-betul kecut perut.

" kau pahal weh ! Kau okay tak ni ?"  Jerit Jimin,kelam kabut lelaki pendek itu berlari mendapatkan taehyung,ya dengan iphone yang sudah melekap di lantai dan dengan taehyung yang persis dirasuk itu membuatkan nafsu risau jimin melonjak.

Pipi taehyung ditamparnya,taehyung beku,matanya masih merenung iphonenya di lantai,kedua tanganya masih statik menutup telinga.

"Taehyung! Kau dengar tak ! " jerit jimin lagi membuatkan taehyung tersentak,jantungnya berdegup kecang,sekencang jeritan slendrina tadi,muka risau jimin dipandangnya.

" ah nae ? Wae ?" Taehyung menelan liurnya perlahan,jimin mengeluh.

" kenapa kau lempar phone kau ? Tak sayang phone ke weh ? Kenapa kau jerit-jerit ni ? " tanya Jimin lagi,ya jimin memang mengambil berat pasalnya,terlalu mengambil berat,tiba-tiba taehyung berasa dirinya seperti disayangi.

Taehyung berdehem,membuang perasaan terkejutnya sebentar tadi.

" tak da apa, tadi ada lipas terbang,aku terkejut,itu pasal aku jerit,kau jangan fikir bukan-bukan,aku terkejut bukan takut !" Marah taehyung,jimin menggeleng kepalanya berkali-kali.

" Kalau ada masalah cerita dekat aku,tak payah pendam,aku tahu,aku nampak apa yang jadi tadi,saja test kau" kata Jimin perlahan,spek harry potternya dibetulkan membuatkan taehyung menekan perit liurnya.

Jimin nampak ? Dia nampak ke ?

Taehyung diam,dia berfikir sejenak sebelum dia tersentak dengan balingan phone dari jimin.

" Iphone kau retak ,padan muka kau,main tak ingat dunia,lain kali ingat ! Sampai slendrina tu nak jerit baru kau nak berhenti main,taehyung taehyung,dah baik kau tidur,atau kau nak study dengan aku ? " jimin bermain kening,tahu sangat sahabatnya itu anti dengan buku,anti dengan buku pun dia dan taehyung sentiasa berlumba-lumba untuk mendapat tempat pertama di dalam kelas,pelik kan ?

" kau dengar ? " taehyung angkat muka, terasa semua darahnya seperti disedut keluar,berderau darahnya !

" tak " Jimin terus menyambung pembacaannya,ya dia dengar,jeritan nyaring tadi,cukup membuatkan bulu romanya naik apatah lagi riaksi taehyung yang hanya seinci dari phonenya tadi,mana taknya sampai lempar phone ?

Taehyung membelek iphone nya,teruk juga pecahnya,ni kalau nak repair screen baik dia beli baru.

Taehyung meraup mukanya kasar,baru dia perasan,jam sudah menunjukkan jam 11.30 malam,tubuh Jimin di meja belajar di pandang sekilas,dia tidak rasa mahu tidur,patutkah dia belajar ? Oh tidak ! A big no !

" Jimin, main game jom ? " Pelawa taehyung,iphone6plusnya dilempar sebegitu sahaja di atas katil,peralatan ps4 di tarik keluar dari kabinet.

" Resident evil ? OutLast ? Sillent hill ? Huh tolonglah,aku tak suka game-game tu ! " tolak Jimin,tahu sangat! Taehyung pasti akan mengajaknya main game yang tidak mampu untuk jimin memenanginya,ya dia penakut.

Taehyung berdehem sebelum dia meletak semula game-game hantu di tanganya,ya dia baru berniat nak ajak jimin bermain game outlast,

" Tak,aku nak ajak kau main game lain,cepat lah,siapa kalah dia kena basuh baju esok pagi memandangkan esok cuti" taehyung bermain kening sambil menunjuk-nunjuk ke udara controller play station itu.

"Okaylah kalau kau dah cakap pasal baju, deal ! " Jimin kalut mendapatkan taehyung,controller terus di tarik oleh jimin. Dalam diam taehyung mengukir senyuman,yalah at least dia dapat menghilangkan perasaan gusarnya sebentar tadi walaupun sedikit,walaupun sebesar zarah.

••••

••••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SLENDRINA : THE SCHOOL | BANGTANWhere stories live. Discover now