Chapter 3

331 19 0
                                    

Part 3

"Yes, Abang?" Sambil terlopong mulut sy..OMG! I'm speechless...Betul2 speechless.

I saw one guy..Punya main handsome. Why? Kenapala sy selalu nampak lelaki handsome ni...Tapi muka dia mmg familiar. Yes, It's Glenn not my my bam bam! 😄Tough sdh gia body dia, dressing pun smart sdh. Jadi, mau kasi nama dia...My FitFit?

"Glenn...?!" Sy masi lagi speechless. 3 Tahun kami tidak bjumpa then why ko jadi handsome sdh ni...Oh Please..

"Ilettty!!! Sy rindu ko." Terus si Glenn berlari pigi peluk sy...Hahaha Abg pun senyum2 sambil geleng kepala ja...

"Bah, jejak kasih lah kamu...hhahhaa"
"Bro, jaga adik sy bagus2 ar...Sy mo naik atas dlu buat work out."
"Alright Bro..." Terus dorang bjabat tangan yg mcm skill gengster tu kunun...

"Abg...." Sy kasi kerut2 sdh kening sy sambil tarik baju abg sy..Tp dia tersenyum sengih sambil sempat lagi cubit pipi sy & mcm dia mo ckp "Don't miss that opportunity!"

"Ilet, napa ko malu2 sdh sama sy ni? Mari kita keluar jalan2, rindu sdh sy sama ko."

"Errr...Hmm....Lama bah tidak jumpa ko...Jalan2? Tp kan Glenn, sy ada janji mo dinner sdh.."

"Sama siapa? Boyfriend?" Sy angguk2 ja sama dia sambil rasa bsalah sdh ni.

"It's okay Ilet, awal juga sy htr ko pulang bah. Btw, masi lagi ko pakai tu gelang?" Terus sy senyum2 malu ni, pandai awkward gia kan...Ya mmg pun, mna sy pena buka lgi ni gelang.

"Iya, mesti labh Glenn. Banyak pula kenangan ni. Hehe okay, kijap sy ready dlu la."

"Okay Ilet. Take your time, jgn kelam kabut k."

"Okay, Glenn..."

Sy pun blari naik atas ni mau pigi sedia kunun. Sy buka almari, byk pula dress sy. Trus sy bfkir ni mau guna macam mana punya... Sy pilihla satu dress warna hitam...Hmmp! Terus sy pkai, lawa ni..Aduiii...Terus sy buka blik..Macam awkward pula kalo sy pkai dress sama si Glenn. Macam mau dating pula. Pilih punya pilih...

Tada! Sy just pkai Basic Marion Top warna cream dgn Black Skinny jeans...Sy touch up muka sikit ala-ala korean, just natural. Rambut pula sy just ikat ponytail lepas tu sy kasi style rambut depan yang kembang2 tu. Panas gia di sandakan kan..😝

"Bah, jomlah Glenn!" Terus si Glenn bawa sy msk kereta MYVI dia colour kelabu...Dia tolong lagi bah sy buka pintu..Deii..Sy tinguk penampilan si Glenn, simple ja ni, rambut dia spiky trus ada messy2 sikit, baju tshirt warna biru tua then medium jeans sama sandle. Simple ni...Sy terus terang ja la, penampilan si Jerry ada high class sikit.😄

Sepanjang dlm tu kereta, hanya lagu ja yang memeriahkan suasana...Dia pasang lagu Hey Delilah by Plain White waktu tu...

🎶🎶🎶🎶🎶
Hey there, Delilah
What's it like in New York City?
I'm a thousand miles away
But girl, tonight you look so pretty
Yes you do
Times Square can't shine as bright as you
I swear it's true
🎶🎶🎶🎶🎶🎶

"Ehemmm..." Si Glenn driving tapi tinguk depan ja..Memang labah tinguk depan ja kan..Lagi pula masi lagi bah belekat dia punya lesen P. Sy tinguk ja si Glenn dari penampilan, badan & muka..Mmg berubah lah semua.

🎶🎶🎶🎶🎶
Hey there, Delilah
Don't you worry about the distance
I'm right there if you get lonely
Give this song another listen
Close your eyes
Listen to my voice, it's my disguise
I'm by your side
🎶🎶🎶🎶🎶🎶

"Glenn..."Sy cuba mematikan tu suasana yg mmg sgt awkward. 😝😅

"Hmmm...Napa tu Ilet?"

"Kita mau pigi mna ni?"

Secret Love SongWhere stories live. Discover now