Chapter 4

445 18 0
                                    

#MrsHayden @ Heidi

Chapter 4

Aurora 🌼

Kenapa saya rasa macam tidak sedap hati saja ar? Lain betul saya rasa, macam sejak saya keluar tadi kena perhati saja. Arghhh!! Mungkin mainan perasaan saya saja bah tu kan. Oh God! Tolonglah jangan ada apa2 yang jadi sama saya dan Heldon.

Perjalanan pagi2 tu memang syok sebab tidak juga berapa jammed. Dalam jam 7 lebih pagi gia kan saya jalan, padahal memang timing yang bakal-bakal mau jam pun kan. Sy tinguk si Heldon di kerusi sebelah, nyenyak betul dia tidur di bangku baby then kena pasang seat belt. Punya main kiut. hihi Sampai sekarang saya masi tidak percaya yang saya ada anak sudah. Then, sy pregnant anak kedua? 🙊

Adalah hampir 40 minit perjalanan pulang, sy singgah shell kijap mau pigi tandas. Nasib lah juga saya sudah isi minyak sedia kemarin. So, tidak payah susah2 lagi. Si Heldon pun sy sikut saja. Yalah, takkan labah saya kasih biar kereta sy di sana kan. Bila balik dari tandas, cepat2 saya bawa Heldon masuk. Sempat lagi kami pigi beli bun dan susumashell tu...

"Kuai-kuai ar Heldon, jangan jajal. Mummy mau drive ni.." Sempat sy kasi nasihat si Heldon sebelum driving, dia pun macam faham-faham bah yang saya sedang bercakap sama dia kunun. Sebab senyum2 ja dia tapi tiada gigi. hahaa sian.

Sy pun drive lah sepanjang jalan tu, walaupun penat driving tapi kira biasa sudah ni drive saturang. Masa saya sampai sudah tu daerah tapi belum sampai kampung saya lah. Tiba-tiba ada satu kereta berhenti....Entah napa pancit kali tayar dia kan. Sy pun teragak2 juga ni sma ada mau tolong dia or x....Hmmm..Tapi bila saya tinguk kan, perempuan yg minta tolong, so macam kesian saja kn kalo dia saturang sini.

Pelan2 saya kasi mati enjin dan saya dukung Heldon...Pas tu saya turun dari kereta tu pigi menuju pigi arah tu perempuan. Dia sedang tunduk cek minyak hitam, jadi memang tidak nampak lah betul muka dia.

"Mandak, kenapa tu?" Saya tanya lah dia bagus2 manatau ada yg boleh saya tolongkan.

"Hmmm saya mau minta tolong ko bah ni...Mandak????" Dia bilang, macam mau tercabut terus jantung sy...Perempuan tu si Bianca. Punyala saya panas tiba2...Bukan panas sebab terpaksa tolong dia..No...Sebab di belakang kereta dia tu si Biawak...Yes, Keisha yang berapa tahun sudah saya tidk jumpa ar.

Dengan angkuhnya dia turun dari kereta, pakai kunun baju fit melakat badan dia. Makan tough lah juga, tapi sy tidak tau lah kalo dia masi Gay.

"Heyyy...Miss me?" Dia buat senyuman sinis plus miring2 sambil dia pigi dekat saya. Pas tu kamu mau tau apa dia buat? Dia pigi sayang2 tu kepala saya macam kucing ar.

"Excuse me, sepa juga mau rindu ko sana." Sy bilang dengan angkuhnya. Kalau tiada sy dukung si Heldon, lama sudah kali saya tapap tu muka biawak dia sana.

"Hahhaha well..Roro...Roro..Roro..Masih sombong pula rupanya ko kan? Ahahhaahaha why not you act like a good girl to me?" Sambil dia pigi genggam tu rambut saya, terus dia sium2 macam tu orang gila sudah.

"Act a girl to you? Sorry, I really don't understand at all." Sy bilang.

"I mean, Kijap lagi si Hayden will choose Bianca to replace you as a wife. hmm, why not you come back to me? Be my wife?" Dia bilang sambil senyum miring. kepala otak ko la biawak.

"Aha? Are you kidding me? Hayden will not leave me because of that bitch! One more thing, to be ur wife? Hahhahahhaaahaa Siapa bah juga mau muka biawak macam ko ni." Sy bilang. tapi xjuga la sy buat macam muka biawak takut nanti kalo ada effect sama ni baby. siou Baby. 😥

"You and that mouth memang buduh. I just wonder macam mana laki ko boleh tahan sama perangai macam ko ni betina." Dia bilang sambil kasi muncung muka dia pigi depan, ngamla tu samala macam spesies biawak betul2.

MRS HAYDENWhere stories live. Discover now