#MrsHayden
Chapter 5 : The place where love grows and I don’t wanna leave
Aurora😄
Bila saya tutup mata, saya dapat rasa tu angin terkena muka saya terus rambut saya pun ikut berterbangan. Oh indahnya gini, ditambah lagi bunyi pokok-pokok dan daun-daun jatuh sebab tu angin tiup-tiup lagi-lagi banyak burung berkicauan. Saya mimpi kah apa ni ar? Napa syok betul ni? Apa jadi ar kalau saya buka mata saya, aiyaaa nanti sy terbangun pula. Namaulah…Hmm…
“Aurora…Auroraaa…Au..Rora..Roraaa..”
Tiba-tiba saya terdengar bunyi nama saya kena panggil macam yang suara angels sedang bernyanyi ja. Macam dorang sedang bisik-bisik di telinga saya. Pelan-pelan saya buka mata saya…OH MY GOD!
Banyak betul angel-angel kecil sedang berterbangan dekat saya sambil dorang ketawa-ketawa. Sy pun blurh tidak tau mau buat apa, first time saya nampak angel yang begitu cute sekali sampaikan ada kelip-kelip yang mengikut dorang di belakang. Syurga kah ni ar? Jadi maksudnya saya sudah tidak bernyawa lah ni? But, apa yang sudah jadi? Kali terakhir, saya ingat saya sedang duduk depan Hayden. Tapi lepas tu? How can I die just now?
“Shhh!! Don’t cry, don’t be afraid. We won’t hurt you. Come, you should join with us.” Dia bilang tu salah satu angel, saya pun apa lagi ikut lah dorang, paling ulung kan. Saya pusing dan tengok sekeliling rupanya ada pantai, lawa ni. Di pantai tu, banyak kuda-kuda warna putih. Bila saya tengok dorang…
“Aurora…” Dorang bilang then senyum..Excited saya Nampak tapi dalam masa yang sama, pandai pula saya takut-takut. Macam mana kalo dorang ni semuanya menyamar? Macam mana kalo saya kena jual sama nene kebayan nanti? Matailah…Huhuhuhu..
“Don’t worry, kami tidak akan jual ko sama nene kebayan. Kami mau kawan2 ko saja ni.’ Dia bilang tu salah satu angel. Aik dia boleh dengar ka apa yang saya cakap ni ar?
“Yes, kami boleh dengar suara hati ko dan kami boleh tau perasaan ko macam mana.” Dia bilang, Okay baiklah. Roro, ko perlu control diri, jadi good girl dan ayu-ayu ok.
“Tidak payah mau control-control sana, buat macam biasa saja bah.” Dia bilang tu angel saturang lagi. Tukoi…ahahhaa ini kalilah.
Saya pun senyum-senyum ja dan bilang “Okay” tapi dalam hati, sebab dorang boleh dengar juga bah kan suara hati saya. Hehehe terus dorang tinguk saya then dorang pun ikut senyum ni.Sepanjang jalan tu, saya nampak bunga-bunga yang lawa dan ada jugalah yang layu. Tapi yang hairannya, walaupun dia layu, still juga ada warna dan cahaya yang menyinari. Then saya berfikir sendiri ni dalam hati kunun.
“Mesti ko curious ni kan pasal bunga tu? Ni taman dinamakan “Heaven of Love”. Bunga yang cantik akan dipetik terlebih dahulu.” Dia bilang.
“Macam mana lah bunga yang layu?” Sy bilang dengan nada yang sedikit kehairanan.
“Bunga yang layu tidak semestinya akan kekal layu, ada sudah cahaya dan warna yang kena bagi kan, so tinggal bunga tu sendiri perlu jadi lawa balik dengan bantuan matahari, warna dan air yang turun.” Dia bilang.
“Oh begitukah pula?” Sy bilang.
“Yeah, Keep love in your heart. A life without it is like a sunless garden when the flowers are dead.” Tu angel bilang ringkas.
Lepas ja masuk taman tu kan, tu angel-angel bawa saya masuk satu bilik yang diterangi cahaya-cahaya. Entah macam mana mau describe,tapi memang lawa lah tu bilik. Then, dia bawa lagi saya pigi depan sikit bilik tu, ada ayunan baby bergantung, sekeliling dia dipenuhi bunga-bunga dan rama-rama yang cantik berterbangan. Kelihatan burung-burung pun sedang bernyanyi-nyanyi.
YOU ARE READING
MRS HAYDEN
RomanceThis is Mrs Heidi season 2, Mrs Hayden. The story is about Hayden & Aurora's life after marriage. Will they remain as husband and wife or getting divorce?