#MrsHayden
Chapter 6
Hayden
"What happen?" Saya tinguk muka dorang satu persatu. Ada dorang Roy juga dan mentua saya. Bila sy tinguk keadaan diri saya, rupanya sy bukan lagi di bilik Roro. Tapi di bilik saya sendiri.
"Ko tidak bangun2 Den, almost dua hari. Mummy risau, so mummy suru kasi pindah balik ko di wad. Mujurlah ko sedar." Dia bilang mummy. What? Almost dua hari sy koma? Bukankah saya lawat si Roro tadi tu?
"Mana si Roro? Macam mana keadaan dia sekarang mummy?" Saya tanya dengan panik, betulkah tu sy baru jumpa dia? Atau itu mainan tido ja? Tapi I can feel everything bah, macam real ja tu semua.
"Roro still tidak sedarkan diri. Almost 4 hari sudah." Mummy bilang. Then sy tunduk menahan air mata. Mummy sempat peluk saya supaya sy tenang.
---------------------------------
"Roro, my baby. Dear tau ko boleh dengar apa yang dear cakap kan. Sbb ko bilang ko akan tinguk sy dari sana. No baby, sy blm ready utk kasih lepas ko. Pleaselah bertahan. Please...Heldon masi kecil, dia still perlukan mummy dia. Anak kita tu akan selamat dengan jagaan angels di sana. I know, we can try to fix everything. Please, Roro...I really need you. Sy tidak kuat. Please come back." Sy nangis2 dalam masa yg sama..."Da...Di..." Si Heldon turun dari kena dukung mummy si Roro. Pandai sudah anak sy bjalan ni sikit2. Cepat2 sy dukung Heldon...Sambil nangis dan peluk2 dia.
"Sorry Heldon. Daddy kurang bagi perhatian sama ko. Kita sama2 kasi doa mummy ar supaya dia bangun. Heldon boleh bah kan kasi yakin mummy untuk balik?" Sy tanya Heldon walaupun dia tidak berapa faham apa yg sy cakap. Umur pun baru satu tahun lebih juga kan.
"Ma..ma.." Dia bilang si Heldon. Kesian dia sebab parents dia di wad, terpaksa dia berpisah ni. Duii gia Heldon masi perlukan mummy dia, sy pun tidak sanggup juga mau kehilangan ko Roro.
Please God, I don't need anything else, I just need my wife back. Please....Have mercy on us. Oh God...🙏🙏🙏
---------------------------------
AuroraSi Hayden kasi tinggal saya sudah. Mungkin ini yang terbaik untuk kami. Saya happy bila ada di sini, langsung tidak stress. Sorry Heldon. Mummy tidak boleh kasi tinggal adik ko saturang sini.
"huhuhuhuhuhuhu..." Tiba-tiba sy ternangis kuat-kuat bila teringat balik pasal si Hayden dan Heldon. Yes, I love them so much, tapi Siapa mau jaga ni princess saya. Sudahlah secara tidak sengaja, sy keguguran. I'm so sorry, kalola sy boleh bawa ni anak sama2 kan.
"Aurora...Rora..."Kedengaran suara angel-angel datang tapi dorang bukan menyanyi-nyanyi ni kali. Muka dorang semua sedih ni....
"Why?" Saya tanya dorang.
"Husband & anak ko masih perlukan ko. Begitu juga family member serta kawan2 ko yg lain. Dorang tidak pernah putus-putus untuk berdoa supaya ko balik."-Angel
"Tapi sy lebih suka tinggal sini, sy namau kasi tinggal ni anak saya. Saya harus tebus kesalahan saya." Sy tunduk sambil menangis kuat-kuat.
"Anak ini akan kami jaga. Dunia ko bukan di sini, masa ko belum tiba lagi. Ko harus balik pigi tempat asal ko, ingat anak ko masi kecil. Dia perlukan kasih seorang ibu. Ingat pasal apa yang ko faham mengenai "Heaven of Love."-Ketua angel.
"Tapi...Anak ini juga perlukan kasih seorang ibu." Saya melihat anak perempuan saya, sebenarnya sy tidak tau lagi mau kasi nama apa.
"Anak ini Sudah jadi hak milik syurga. Dia kmi akan jaga dan akan menjadi angel juga. Cuma kamu perlu bagi dia nama dan teruslah berdoa untuk dia maka dia juga akan berdoa untuk kmu."-Ketua angel.
YOU ARE READING
MRS HAYDEN
RomanceThis is Mrs Heidi season 2, Mrs Hayden. The story is about Hayden & Aurora's life after marriage. Will they remain as husband and wife or getting divorce?