#MrsHayden
Chapter 7
***********
Hayden Thanks God…Finally, my wife just woke up from her long sweet dream. Saya nampak saja si Roro kan, macam hilang bah segala kerisauan saya then saya rasa kan macam semangat saya timbul balik ni. Dulu macam dia hilang entah ke mana, sekarang automatic ada ni. Deii, betullah orang bilang tu, nafas baru. Atokoii..
Selepas saja Roro sedar tu kan, bisuk dia kami balik rumah sudah sebab Roro kena discharged sudah kan plus tiada apa-apa kecederaan juga. Cuma tu ja lah mau jaga pemakanan dia, takut bah tu luka belum sembuh or allergic timbul. Satu perkara yang saya ingat tu doctor cakap..
“Kalau mau berkasih sayang tu, jangan juga kasar-kasar ar takut terbuka balik tu jahitan wife ko di bahu & area scapula.” Sambil dia tersengih-sengih. Dui giaa ni doctor pun advance oh kan, pandai juga buat lawak. Nasib juga si Roro tidak dengar bah apa yang kami bercakap. Hmm biasalah kalau lelaki ni punya story, terlampau open. Oops?..Saya lelaki sudah okay. :P
“Baby, ko okay kah juga kalau saya kasih tinggal dulu ko sini? Dear mau pigi main-main sama Heldon dulu.” Saya bilang. Yalah, entah napa sekarang saya terlampau betul bah jaga si Roro ni, even pemakanan dia pun saya control ni. Kesian dia, kadang-kadang terpaksa juga saya kasi dodoi dia. Pandai bah dia teringat pasal anak perempuan kami kadang-kadang. Sampai sekarang kami belum lagi berkasih sayang okay. Huhu walaupun kadang-kadang ada juga saya kasi hint-hint dia tapi tidak kena layan ni. Biarlah.
“Okay bah dear. Dear, kau bawa lah Heldon sini. Biar dia tidur sama kita ja.” Si Roro bilang. See…Memang melepas saja lah ni. Tapi, its okay lah, may be she needs a time lagi bah kan. So, I won’t bother her. It’s Okay Hayden.
“Oh okay baby.” Saya pun pigi ambil si Heldon sana tempat kakak Via. Si Kaka Via pun tinguk saya dengan senyuman mengijik. Hhahaha silaka ko kaka Via, menguluk ja bah karaja.
“Napa? Belum lagi kah dapat berkasih sayang?” Si kaka Via bilang dan saya Cuma mampu menjeling sambil membiutkan mulut. Hahhaa
Ngam-ngam si Heldon sudah tidur. Adede syok juga ni kalau kuai-kuai tu anak, tidak jajal kan. So, senang sikitlah mau handle kunun-kunun. Bawa ja si Heldon masuk, macam biasa dia tidur di tengah-tengah kami. Good boy Heldon. haha
-----------------------------------------------------------------------------------------------------Aurora
Sejak balik dari hospital tu kan, saya still terbayang-bayang anak perempuan saya si Rochelle. Hmm ok bah kan juga tu dia. Si Hayden sekarang pula, terlampau betul mau jaga saya bah even saya pandai rimas juga kadang-kadang. Balik-balik juga dia hint-hint mau minta dia punya bahagian tugas untuk kena settle, tapi macam saya tiada mood bah betul. Macam mana kalau sy pregnant? Mesti cepat saya lupa pasal anak perempuan saya tu kan. Hmm nanti-nanti saja lah. Nasib lah juga si Hayden ni tidak pandai memaksa bah.Tapi, saya perasan jugalah yang si Hayden ni macam kecewa betul-betul sama saya sebab jarang kan saya spend time together sama dia. Entah napa saya lebih banyak tidur awal berbanding layan perangai dia ni. Ada satu kali tu kan, saya nampak dia sama Heldon duduk sana sofa bah. Ngam-ngam time tu dorang tinguk tu kartun Hagemaru tu kan, so saya pun pigi join lah kunun dia dorang duduk-duduk. Saya pigi duduk saja di sebelah dorang kan, then saya dukung si Heldon sambil kepala saya letak sana dada si Hayden. Automatik ni tangan dia kambai saya sambil belai-belai rambut saya. Terus saya tinguk dia. Ya, may be ready sudah saya mau kasi cerita dia apa yang saya rasa sepanjang saya koma tu. Hopelah dia percaya sama saya kan.
“Dear..” Saya panggil dia, terus dia tinguk saya ni macam pandangan penuh makna betul. Hmm okay, baiklah lama saya tidak kena renung macam tu, tiba-tiba pula ni kabak-kabak ginawo saya padahal laki saya sudah kan. Lucu ni saya rasa tiba-tiba.
YOU ARE READING
MRS HAYDEN
RomanceThis is Mrs Heidi season 2, Mrs Hayden. The story is about Hayden & Aurora's life after marriage. Will they remain as husband and wife or getting divorce?