Bibi op Beauty

85 4 2
                                    

Bij de bak aangekomen zie ik dat ze nog aan het instappen zijn. Gelukkig ik heb niks gemist! Dan moeten ze draven. Bibi duwt met haar hakken in Beauty's buik en Beauty gaat draven. De instructrice Nina laat ze verschillende figuren rijden. Van hand veranderen, een S met 4 bogen....... En dan komt het moment dat ze moeten gallopperen.... Hier ging het altijd fout als er iemand op Beauty reed. Het draven en stappen ging nog goed maar het gallopperen... Bibi gaat doorzitten doet hij buitenbeen naar achter en....... BEAUTY STEIGERD. Ik schreeuw en ren de bak in. Nina houd me tegen en ik zie Bibi langzaam boos worden. Ze trekt aan de teugels en roept "STOPPEN NU!!!". Maar daardoor word Beauty nog wilder. Ze bedenkt dat ze een zweep in haar hand heeft en slaat keihard op Beauty's bil. Ik zie de angst in Beauty's ogen. En besluit erheen te rennen. Nina wil me nog tegenhouden maar ik ren en ik ren. Als ik bij Beauty aan kom zeg ik "hoooo rustig maar Beauty". En schreeuw ik tegen Bibi dat ze moet ophouden met schoppen en slaan. Nu zit Bibi versteend in het zadel. Als ik Beauty eindelijk rustig heb is Bibi wit weggetrokken. Nina helpt haar van Beauty af en zegt "Oké meiden, de les is afgelopen. Senna wil jij Beauty afzadelen??" Ik loop met Beauty naar de stal. Ik zie nog steeds angst in haar ogen dus masseer ik haar. Dan komt Rosa naar Beauty's stal. Een beetje geschrokken. "Gaat het een beetje met Beauty?" vraagt ze. "Ja hoor ik heb haar gemasseerd dus ze is al wat rustiger". " Ik vond het heel dapper van je dat je meteen naar Beauty toe rende. "Dankje"

Mijn liefelingspaard, BeautyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu