Het was vrijdag. Nadat Beauty Bibi eraf had gegooid besloot Viktor om toch alleen mij op Beauty te laten rijden. Dus ik kwam op de manege en mocht natuurlijk op Beauty, want anders kreeg Beauty geen beweging. Rosa ging voor de zekerheid nog even kijken of ze vandaag wel op Chester mocht. Ze kwam met een superblij gezicht naar buiten dus ik wist het al, ze mocht op Chester. Ze schreeuwde: "Ik mag op Chester en we gaan springen!". "Springen?" vroeg ik "Jaaaa springen" antwoord Rosa. Ik ren naar Beauty's stal en roep: "Beauty we gaan springen!!!!". Beauty hinnikt blij. Het lijkt net alsof ze me begrijpt. Ik pak mijn poetsspullen en begin Beauty te poetsen. Eerst maak ik met de roskam rondjes, Beauty gaat op rust staan. En ik poets door met de andere borstels. Daarna haal ik het zadel en hoofdstel, want het is bijna tijd. Als ik klaar ben met het zadel, hoofdstel en dekje ga ik op weg naar de bak. Ik zie de sprongen al staan en er komt een kriebel in mijn buik. Ik singel aan en stap op. "Heb jij er ook zo'n zin in?" vraagt Rosa. "Jaaaa heeeeeel erg" antwoord ik. Dan komt Nina de instructrice binnen en begint de les. We gaan eerst wat draven, en daarna ook over de balkjes. Nina maakt een klein kruisje, en daar draven we ook overheen. "En nu in de hoek in galop aanspringen" hoor ik Nina zeggen. Yess daar heb ik zin in!! Ik kijk naar Rosa en ik zie dat zij er ook zin in heeft. In de volgende hoek zit ik door, druk ik mijn benen aan en doe ik mijn buitenbeen wat naar achter. Beauty springt aan in galop, heeeeerlijk!!! Ik hoor Nina zeggen dat we over de sprong moeten en ik stuur Beauty op de sprong af. Beauty gallopeerd er keisnel op af en we springen. Het lijkt net of we vliegen. Dit is wat ik elke dag wil doen denk ik bij mezelf. Maar dan komen we weer neer en is de droom voorbij. Zo gaat het de hele les door. Bij het uitstappen denk ik:" Jammer dat het alweer voorbij is". Ik loop samen met Rosa naar de stal en zadel Beauty af. Geef haar nog een kus en fiets nog nadromend naar huis.
JE LEEST
Mijn liefelingspaard, Beauty
RandomRosa is een meisje dat erg veel van paarden houd. En vooral van Beauty, een paard van de manege. Haar leven is perfect, totdat haar ouders geldproblemen krijgen en alles veranderd.....