Wat wil je worden.....?

80 4 0
                                    

Het is zondagochtend, en ik lig nog in bed. Ik ben aan het denken over gisteren. Ik ben erg trots op mijzelf dat ik zo goed heb les gegeven. Vroeger ( op de basisschool ) wist ik nooit wat ik wou worden. De ene keer bedacht ik dat ik dierenarts werd, maar de andere keer dacht ik dat het beter was om kapper te worden. Ik dacht zelfs in groep 2 maar crimineel te worden, omdat mijn moeder mij een klein boefje noemde. Toen ik huilend thuis kwam, omdat de meester had gezegt dat ik dan in de gevangenis moest had mijn moeder uitgelegt wat ze met 'een klein boefje' bedoelde. Aan het begin van dit schooljaar bedacht ik me instructrice te worden. Wat Nina deed leek me wel wat. Elke les die ik kreeg keek ik goed hoe Nina ons allerlei dingen uitlegde. Maar nu weet ik het zeker! Ik wordt insructrice! "Maaaammmmm" schreeuw ik naar beneden. En tegelijkertijd ren ik de trap af. "Ja, wat is er nou wéér????" antwoord ze chagerijnig. "Ik weet wat ik wil worden". "Oh wat dan" zegt ze nu toch wel op een nieuwsgierige toon. "Instructrice!!!". "Weet je dat wel zo zeker schat??". "Waarom??" "Omdat je daar niet zoveel mee kan verdienen. En omdat wij nu in de geldproblemen zitten wil ik niet dat jou dat ook overkomt". zei mijn moeder. "HET GAAT EROM DAT JE IETS LEUK VIND, NIET DAT JE MET IETS VEEL GELD KAN VERDIENEN" schreeuwde ik. En ik rende huilend weer naar boven. Ik snap heus wel dat mijn moeder mij niet in de geldproblemen wil zien, maar soms word ik er gewoon een beetje gek van.....

Mijn liefelingspaard, BeautyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu