7 juni 2016 was de dag! De dag wanneer ik mijn eerste testosteronspuit kreeg. We zijn heel vroeg vertrokken naar het UZ Gent omdat ze een nuchtere bloedafname moesten doen. Daarna had ik een afspraak bij de psycholoog. We hadden het gehad over hoe ik mij voelde en de hormonen.
Daarna moest ik botscans laten nemen omdat door de hormonen de botten aangetast kunnen worden. Rond 16u had ik een afspraak bij de endocrinoloog, EINDELIJK. Ze had mijn bloedresultaten die ze al had wat besproken en daarna gaf ze wat uitleg over de hormonen en de eventuele bijwerkingen. Nadien moesten mijn mama en ik een papier ondertekenen dat we akkoord gingen met de "experimentele" hormoonbehandeling. Na een kort lichamelijk onderzoek kregen we de voorschriften en het voorschrift voor de thuisverpleging.
Aangezien ik net geen 17 was kreeg ik de laagste dosis Sustanon 0.2ml of 50mg. Dit is heel erg weinig, maar het heeft zijn effecten. Een hele ampul is 1ml of 250mg.
Mijn eerste spuit werd gezet door een verpleegster die we kenden dus na mijn afspraak zijn we meteen naar daar gereden en heeft ze mijn eerste spuit testosteron gezet. Dit was het begin van mijn weg.
Ik was heel zenuwachtig, maar toch blij dat ik het gedaan heb.
Na deze stap mocht ik ook mijn voornaam op mijn identiteitskaart laten wijzigen in "Mats". Na veel papierwerk kwam dit redelijk snel inorde. Normaal kan de procedure tot voornaamswijziging tot 6 maanden duren. Ik heb ongeveer 3 maanden gewacht en eind september begin oktober was ik officieel Mats. :)
Mijn volgend hoofdstuk zal gaan over: Consultatie: prof. Monstrey (chirurg)