Part 2:New Home

14 7 5
                                    

Wah,cantiknya!!!"jerit Jenn.
Mata bundarnya membulat melihat villa yg tersergam indah di hadapannya itu.Jin hanya ketawa kecil.

LOL author yang perasan sangat😂😂Tengok Jin ketawa tak ingat dunia

"Omma suruh saya ambik awak kat airport.Dia kata awak boleh tinggal dengan saya dan adik saya.Omma dan appa jarang balik sebab sibuk.Jadi,tinggal kami berdua aja kat sini.Bagus jugak omma ambik pelajar pertukaran sebagai anak angkat.Tapi x sangka pulak awak anak angkat tu"

Jenn hanya tersenyum.Tak tau nak jawab apa dekat Jin.Lagipun bukan dia pandai sangat cakap bahasa Korea Setakat English tu bolehlah.Hemm lantaklah,kata hatinya.

Jin-Ssi,saya...

Kata Jenn dipintas.Jenn memandang Jin pelik.Apahal pulak mamat ni,katanya dlm hati.

"Panggil saya Oppa.Saya dah rasmi jadi abang awak.So jgn banyak songeh."

Jenn hanya ternganga memandang Jin.Jin ketawa melihatnya.

"Wah,jjinja.Tadi awak suruh saya panggil Jin,and now Oppa?!"

Jenn mencebik dan memandangnya geram.Wah,memang sah nak kena penampar ni.Baru hari pertama jumpa dah kena tampar.Siaplah kau Jenn bila mak dia tau.😅😅,kutuk Jenn dlm hati.Dia ketawa kecil sambil memandang Jin.Jin memandang Jenn.Dia segera mencubit pipi Jenn.Jenn mengaduh kesakitan.

"Aduh,sakitlah.Apalah awak ni,Jin.Errr...Oppa.Tahulah saya ni comel jgnlah cubit orang suka hati.Gigit kang nanti.

Jenn mencebik lagi dan menyilangkan jarinya di dada.Jin ketawa lagi.

"Dah awak ketawa sendiri mcm orang gila, mana x hairan.Hish,budak ni.Dah jom masuk.Panas kat sini.Nak duduk kat luar ke??

Jin terus meninggalkannya sendirian sambil mengheret bagasi Jenn.Padan muka kau,gelak Jin dlm hati.Jenn memandang Jin geram

"Yah?!tunggu saya.Wah,jjinja sanggup awak buat saya mcm ni.Saya x nak kawan ngan awak.Ataupun panggil awak,Oppa.Menyampah.

Jin hanya ketawa.Boleh didengar oleh Jenn dari luar.Wah,senang hati kau,Jin.Baiklah kalau mcm tu nantikan ye,balas dendam aku.Hahahaha,ketawa Jenn dlam hati.Jenn segera masuk dalam rumah.Dia terus ternganga melihat perhiasan dlm villa.Mengalahkan istana,woi.Jenn hanya ternganga dan duduk di sofa empuk itu.Dia terus mengamati setiap ruang villa itu.

"Ini kalau si Maria tahu.Huh,pasti dah terjerit gila ni,kata Jenn dlm hati tanpa sedar Jin sedang duduk di sebelahnya dan sedang merenungnya.Jenn terus menoleh ke sisi dan terkejut apabila wajahnya hanya beberapa inci daripada wajah Jin.Jin dan Jenn hanya terkedu.Berdegup degup jantung Jin apabila wajah Jenn sangat hampir dengannya.Jenn tersedar dan memalingkan wajahnya.Jin juga tersedar dan berdehem.

"Semua kat sini,auto.Cuma paip kena bukak sendiri ye.Hemm,beg awak kat atas sana.Bilik awak kat hujung sekali.Jadi,berehatlah.Saya nak keluar jap.

Jin terus berdiri dan melangkah pergi.Jenn hanya memegang pipinya yang merah.

"Dugaan apa pulak ni.Dah kena heart attack masa first day.Boleh jadi teruk ni."

Jenn hanya menggelengkan kepalanya dan melangkah ke tingkat atas.

Bersambung....

Maaf author lewat sangat nak update.Dah dua minggu tak update.Malas betul nak tulis banyak.Otak pun nak lebai ni.
BTW please vote and komen.Mana tau boleh bagi idea kat ff ni.👍

I'm Moon,You're Star(JJK)Where stories live. Discover now