Part 5:He Again?!

9 6 9
                                    

Jennie Points Of View

Wah,awal aku bangun hari ni.Memanglah first day sekolah kat Korea.Hemm kalau tak jgn harap aku nak pergi sekolah.Aku pun terus mandi dan 15 minit kemudian aku dah sampai kat meja makan.Jin dan Nayeon dah tunggu aku.Adoi,rasa bersalah pulak aku,mesti diorang tunggu aku lama.
"Cheongseohamida,saya lambat.Dah lama ke tunggu"
"Aniya,baru je siap makanan ni."

Aku pun tengok muka innocent Nayeon.Jin hanya tersenyum dan mula makan sandwich.Aku pun duduk dan makan mee goreng.Sedap betul lah mee tu.Aku pun tanya Nayeon.

"Siapa yg buat ni,Nayeon,Nayeon.ke?"
"Aniya,Oppa Jin yg buat.Saya ni tak berapa tau sangat memasak."

Wah,aku pandang muka Jin dgn riak terkejut.Pandai mamat ni masak.Ish ish ish,kalah Chef Wan.Jin hanya tersenyum memandang aku.Aku buat tak tau dan terus makan.Setelah selesai,aku pun terus tolong Nayeon basuh pinggan.Dan kami berdua pun dihantar ke sekolah oleh Jin.

Setelah aku sampai kat sana,aku pun tengok sekolah SOPA.Wah,besarnya.Nayeon pun mengajak aku pergi ke pejabat pengetua sekolah.Aku pun tengok pengetua tu mcm Yoo Jae Suk .Nama pun sama.Dia tersenyum memandang aku.

"Pelajar Pertukaran Malaysia Korea ke ni.?"
"Nae,sayalah tu."
"Owh,kelas awak kat 5 Aetria.Saya bawa awak pergi sana."
"Unnie,saya pergi kelas dulu ye."

Aku hanya menganggukkan kepala.En.Jae Suk pun membawa aku pergi ke kelas 5 Aetria.Setelah sampai di sana,seorang guru wanita menyambut kami berdua.Omo,mcm muka Lee Sung Kyung.

"Ada ape ni cikgu?"
"Cikgu Lee,ni pelajar pertukaran Korea Malaysia yg saya cakap hari tu"
"Owh,ni ke budaknya."
"Kalau mcm tu sya pergi dulu."

Cikgu Lee pun bawak aku ke dlm kelas.Seluruh kelas tu pun jadi huru hara.Ada yg berbisik dan ada yg tak tunjukkan sebarang reaksi.Ada yg tersenyum memandang aku.Wah,nervous nya aku.Cikgu Lee pun menyuruh murid- murid kelas tu diam.

"Perkenalkan ini rakan sekelas baru kamu dari Malaysia.Jennie sila perkenalkan diri."

Wah,cikgu ni dah tau nama aku.Mesti dah sedia awal awal ni.

"Hemm,Annyeonghaseyo,Jennie Irene imnida.You can call me Jennie or Jenn.I'm from Malaysia.Sila beri tunjuk ajar.Kamsahamida."

Aku pun menunduk hormat.Tepukan gemuruh dan sorakan memenuhi suasana kelas tersebut.Aku hanya tersenyum.Wah,tak sangka jadi mcm ni.Mungkin tak pernah tengok pelajar asing kot.

"Jennie,awak tinggal kat mana?"

Aku pun pandang budak yg tanya tu.Dia hanya tersengih malu.

"Kuala Lumpur"
"Owh..."

Seisi kelas itu pun mengangguk serentak.Dah mcm burung belatuk dah aku tengok.

"Baiklah,tak de soalan lagi ke?Kalau tak de Jennie boleh duduk di sebelah Jungkook."

Cikgu Lee pun menunjuk tempat duduk aku.Aku pun pergi ke tempat aku dan toleh ke sisi.Dan...OMG,dia lagi.Lelaki yg aku langgar semalam kat taman.Aku tengok dia tengah pandang buku dia.

"Tak pandang orang sebelah ke??"
"Yelah,aku depan dia pun tak tanya nama."

Aku pandang orang yg bercakap tu.

"Owh,cheongseohamida.Nama awak berdua siapa.Maaflah tak perasan tadi."

"Nae,gwaenchana.Nama aku Kim Tae Hyung."

Lelaki si sebelah aku menjawab.Aku hanya mampu tersenyum.

"Saya pulak Park Chae Young.Atau pun Rose."

Gadis di depan aku pula memperkenalkan diri.

"Owh,jjinja.Saya x de kawan kat sini."
"Owh,kalau mcm tu kawan lah ngan kitaorang."
"Gumawo Chingu..."
"Woi,Jungkook.Tak nak sapa kawan baru ke.Cikgu Lee dah keluar dah tadi.Jangan nak rajin sangat tengok buku tu."

Taehyung mengusik budak di sebelah aku tu.Jungkook namanya.Hari tu x sempat kenal pun.Wah,ada chance lah ni.

"Aku taulah.Aku nak siapkan ni dulu."
"Cikgu suruh esok buat.Yang kau buat sendiri ni dah kenapa.Kau malu ye.(Tersenyum jahat)

Giliran Rose pulak yg kacau Jungkook.Aku hanya tersengih melihat gelagat mereka.

"Diamlah,kau Rose.Dah,aku dah siap pun."

Jungkook mencebik geram memandang mereka berdua.Kemudian,memandang aku.Terus riak wajahnya berubah.

"Maaflah sebab saya langgar hari tu.Awak okey,ke?"

Aku memulakan bicara.Rose dan Taehyung memandang aku kaget.Jungkook hanya menggeleng kepala.

"Andwae,saya okey.X payah risau.Tak sangka pulak jumpa awak kat sini."

Jungkook tersenyum manis memandang aku.Aku pun membalas hanya dgn sengihan.

"Awak berdua dah berjumpa ke.Owh,patutlah..."
"Ada jodoh ke ni?"
"Diam kau berdua setan. Sila ninggal.Kau berdua Rose macam mane jgn nak kacau orang je."
"Aku ngan Rose okey je.Kan,chagi."
"Nae,Oppa.Saya sentiasa sayang Oppa.Nan neomu saranghaeyo.

Amboi,siap bagi flying kiss lagi.Naik seram aku tengok.Jungkook hanya mencebik.Comel pulak aku tengok.Dah angau sangat ni.Aku lihat Jungkook pandang aku lama.Aku hanya tersenyum memandang dia.Akhirnya,dia membuat aku terkejut dengan kata kata yg keluar dari mulut dia.

"We are friends,right.From now you will know who is me."

Jungkook memberi senyuman yg sukar aku tafsir.

Bersambung...

.

I'm Moon,You're Star(JJK)Where stories live. Discover now