Jennie Points Of View
Tok,tok,tok
Bunyi ketukan di pintu menyedarkan aku dari lamunan.Weh,terkejut aku.Hampir masuk hospital.Mohon meninggal.Kenapalah sejak kebelakangan ni aku suka sebut benda yang bukan bukan.Habis pahala aku.😂Batal puasa aku.Aku pulak menoleh ke pintu.Seorang gadis sedang merenung ke arah ku sambil tersenyum.Wah,siapa pulak ni,adik Jin kot.
"Mianhae,kalau ganggu unnie,boleh tak saya masuk?"
Wah,comel betul budak ni.Suara dia pun cute.Aku terus mengangguk dam menyuruhnya duduk di sebelah ku.
"Saya Kim Nayeon.Adik kepada Kim Seok Jin.Annyeonghaseyo..."
Wah,betul lah tekaan aku.Adik Jin rupanya.Aku pun terus menunduk hormat.
"Nae.Nama saya pulak Jennie Irene.Panggil saya je Jenn.Emm,berapa umur adik?"
Rasanya aku nak hempuk kepala aku ni.Baru berkenalan dah tanya berapa umur.FACEPALM.Nayeon terkejut dengan soalannya dan terus tersenyum.
"Owh...Umur saya 16."
Umur dia muda setahun daripada aku.Patutlah dia panggil aku unnie.
"Boleh saya panggil awak unnie.Sebab Oppa kata unnie beza setahun daripada saya."
Aku merenung dia.Nayeon menundukkan wajahnya.Mungkin malu.
"Ehh,boleh je Nayeon.Kalau awak selesa awak boleh panggil saya unnie."
Akhirnya dia memandang ku.Dia tersenyum dan aku perasaan dia ada gigi rabbit.Wah,comelnya.Untunglah Jin dpt adik yg comel ni.
"Unnie nak tanya sikit ni.Esok,boleh tak Nayeon ikut unnie dan perkenalkan sekolah Nayeon.Sebab unnie sekolah kat sana.First day kat sana mesti unnie kekok."
"Eh,boleh je unnie.Jangan risau,Nayeon boleh uruskan."Aku pun tersenyum memandangnya.Dia juga turut tersenyum.Aku dah jumpa dah schoolmate aku.
"Emm,Nayeon,kamu dah habis sekolah ke?"
Nayeon memandang aku pelik.Ada apa dengan soalan aku.Pelik betul ke?
"Sekarang dah pukul 1,jadi sekolah habis pukul 12."
"Owh,sebab dekat Malaysia,kami balik pukul 2."
"Owh,baru saya faham."
"Hemm,petang nanti unnie nak jalan jalan boleh?"
"Eh,boleh je.Tak de masalah.Aku terdengar bunyi loceng rumah.Nayeon segera berlari keluar dan membuka pintu.Aku mengikutnya dari belakang.Nayeon membuka pintu.Wah,Jin dah datang.Aku berpaling ke arah lain.Aku tak nak pandang muka dia.Malu betul lah ingat pasal dia.Aku menjeling ke sisi dan aku lihat dia sedang merenungi.Nayeon memandang kami berdua pelik.
"Oppa,kenapa Oppa pandang unnie macam tu"
"Tak de lah.Aku pandang ruang tamu tu.Bersih ke tak.Nanti aku suruh kau susun."
":-o,Ada ke patut oppa suruh saya susun.Tak yah nak sembunyilah Oppa.Oppa pandang Jennie Unnie ye😆"Memang betul pun Nayeon.Jin memang pandang aku tadi.Aku rasa Namatey.Boleh dia kata dia tak pandang aku.Nayeon sendiri pun perasan.Jin memandang adiknya geram.
"Tau lah unnie tu cantik,lawa,baik hati.Tapi jgn lah tengok sampai nak telan ni."
Dumm...Aku rasa nak meletop sekarang ni.Wah,Nayeon sedang puji aku lah.Nak bodek aku lah tu.Pipi aku rasa membahang.Aku lihat Jin.Dia hanya tersenyum memandang ku.
"Hemm,yelah tu.Dah jom masuk."
Jin menamatkan perbualan kekok ni.Fuh,lega rasanya.Aku rasa nak terbang je dari villa tu tadi.
"Emm,Jin..Eh,maksud saya Oppa.Nanti boleh tak Jenn keluar ambik angin."
Aku mengkelip-kelip mata ku.Biar comel sikit asal orang tergoda.Pergh..mana dpt ayat ni,aku pun tak tau.Namatey😂😂.Jin memandang ku sambil tersenyum manis memandangku.Fulamak,boleh cair ni.Sabar kau Jenn,saboq.Tahanlah kau demi mamat jebon ni.Aku rasa nak terbang dah ni.
"Boleh je,tapi ada syarat."
Wah,dah pandai bersyarat syarat mamat ni.Rasa nak hempuk kepala dia ni bagi betul.
"Apa syarat dia ,Oppa?"
"Syarat dia nanti saya nak ikut awak."Huh,nasib dia tak minta yg bukan bukan.
"Nae,"
Mudah je aku jawab tak nak serabut kepala."Dah jom pergi taman."
Terkejut beruk aku.Nasib tak jadi beruk.Jadi jebon lagi bagus.Aku memandang Jin pelik.
"Sekarang ke Oppa.Apasal cepat sangat."
"Sekarang lagi bagus.Cuaca tengah hot."
"Hemm,yelah.Saya naik atas dulu.
Nak tukar pakaian."
"Yelah.Saya tunggu awak dekat sini."Aku segera berlari lari ke bilik sepantas kilat.Kalah Momo Twice kat Music Video Signal.Signeul bonae signal bonae..Wah sempat lagi menyanyi.Setelah selesai berpakaian,aku segera turun ke bawah.
"Dah,kajja.lewat pulak nanti."
"Taulah,taman tu tak lari ke mane mane pun."Jin menjentik dahiku.Adoi,sakitlah setan.Nak kena pelempang ke ni.Tangan aku dah lama x lempang orang.Kau nak ke Jin.
"Yah,sakitlah Oppa."
"Dah awak asyik merungut dari tadi."
"Saya malaslah nak layan oppa."Aku meninggalkan dia dan masuk ke dlm kereta.Nasib kereta dah bukak kalau tak tak ke mane aku ni.Jin pun segera masuk ke kereta dan mula memandu.Dia menoleh ke arah ku.
"Lah,masih marah lagi rupanya."
"Tak lah saya tak marah pon."
"Ye ke muka monyok je ni."Malas nak layan.Aku biarkan dia layan sendiri.Self service katakan.Akhirnya,sampai pun kat Namsan Park.
"Wah,dah sampai pun.And wait aku macam tinggal something.Ya,mana Nayeon?"
"Nayeon tinggal kat rumah.Dia tak nak ikut sebab penat"
"Owh...mcm tu"
" Hemm,aku nak pergi sana nak beli aiskrim.Kau duduk kat bangku sana."Jin pun berlalu pergi.Aku pun duduk kat kerusi tu.Bosan beri lah.Baik aku jln jln.Semasa aku jln jln,aku terlanggar seseorang sehingga buah epalnya jatuh.
"Omo,cheongseohamida.Mianhae mianhae.Saya yg salah.Neon gwenchana?"
"Tak pe ,saya okay."Aku pun tolong dia kutip epal epal tu.Tulah tengok sekeliling tak nampak benda dekat depan.Kan dah susah.Aku pandang dia.Dia pandang aku.Wah,hensem gila mamat tu.Boleh cair ni.
"Owh,mianhae sebab buat epal awak jatuh.Saya rasa bersalah sangat"
"Tak pe.Bukan salah awak pun.Okay,saya nak balik dulu.Bye.Annyeong"
"Owh,okay.Annyeong."Dia terus berlalu pergi.Aku hanya mengeluh.Tak sempat kenal pun.Kesian kau Jenn.Melepaslah kau.Entah dari mana,Jin menyergah aku dari belakang.Aku pun melatah
"Ops,mak kau masuk longkang."
Jin dengan muka jebon ketawa terbahak bahak memandang aku.Aku pun pandang dia geram.
"Yah?! Apa Oppa ni"
"Luculah Jenn ni.Melatah lagi."
"Wah,jjinja lucu sangat ke."
"Ala chagi jgnlah marah."
"Namatey aku dengar."Jin menyuakan aiskrim kepadaku.Aku pun tersenyum.Aiskrim kegemaran aku.Aku pun ambil dan buat muka tak tau malu aku.Biarlah Jin tu layan sendiri.Kami berdua pun berjalan jalan sekitar taman dan akhirnya balik ke rumah.
Bersambung...
Hai guys .Baru nak update.Author malas pulak nak update.Lepas ni aku jarang update sebab sekolah.And jangan lupa please vote and komen
YOU ARE READING
I'm Moon,You're Star(JJK)
FanficCan he get his first love... Love behind the different race.. . Jeon Jungkook Kim Seok Jin