~3~

7 2 0
                                    

14.04.43

Barrington benimle evlenmek istediğini söyledi. Bana deli gibi tapıyormuş ve her gün ilk gördüğü yüz benimki olsun istiyormuş. Erken olup olmaması umurumda değil. Onun yanında kendimi hiç olmadığım kadar mutlu hissediyorum. Teklifini de bu yüzden kabul ettim. Evet! Teklifini kabul ettim.

Düğünümüze abim gelemeyeceği için çok üzgünüm. Ama abim yolunu çizdi, beni yalnız bıraktı. Keşke aynısını odası için de söyleyebilseydim. O odanın içinde beni içeri çekmek isteyen bir şeyler var. Zihnimin içine giriyor sanki. İçeride ne olduğunu deli gibi merak etmemi sağlıyor. Ama zaten biliyorum: bir yatak, bir masa, sandalye ve dolap. Odanın içini defalarca gördüm.

Ama gene de merak hissinden kurtulamıyorum. Ben de odayı kapatmaya karar verdim, tamamen! Kapıyı tahtalarla kapatacağım. Daha önce çekiç kullanmadım, ama bunu başkasına yaptıramam, ellerim yara da olsa ben yapacağım, ben yapmalıyım.

Yarın Barrington evime gelecek. Tanıştığımızdan beri ilk defa yaşadığım yeri görecek. Etrafı toplamak için erken kalkmalıyım, ama şimdi çok yorgunum. Uyumam lazım. Yarın önemli bir gün.

-Mary

***

20.03.43

Kiliseyi kapatmamı söylediler. Bana başka bir kilisede görev vereceklermiş. "Hristiyan bir rahip Osmanlı şehitlerinin başını beklememeli Peder Chamenos...Sizin için tanrıya hizmet edeceğiniz başka bir kilise ayarladık. Gerçek insanların uğradığı bir kilise." Papa aynen böyle söyledi. Yüzüne "Bu kiliseye ve mezarlığa önceden babam bakardı. Ondan önce de onun babası... O mezarlıkta sadece Osmanlı askerleri yok saygıdeğer Papa, benim soyum da orada dinleniyor." desem de aslında "Kıçını parmaklamaya devam et ihtiyar." demek istemiştim.

Yarın Vatikan'dan ayrılacağım. Keşke bu yer aklımda bu soytarılıkla değil de eski güzel haliyle kalsaydı. Osmanlı askeriymiş... Tanrımın bahçesinde yatan herkes benim için eşittir. Ben buna inandım ve her zaman da buna inanacağım. Sözümona din adamlar ne derse desin.

Ah Eva... Umarım iyisindir güzel kızım. Bu lanetli şehre geldiğimden beri kabuslardan kurtulamadım. Ama çok yakında gene birlikte olacağız.

-Peder

25.03.43

Bu sabah arabam saldırıya uğradı, bahse varım bu işte Vatikan'ın parmağı var, arabacım öldü ama atlardan birini alıp kaçmayı başardım. Normalde kiliseye ulaşmam lazımdı ama yollarda haydutlar olduğunu duyduğum için daha uzun bir güzergah seçmiştim. Gene de pek yolum kalmadı, at ile 1 günlük mesafe. Biraz dinlenip yola koyulacağım. Tanrı arabacının günahlarını affetsin.

-Peder

26.03.43

Bütün aksilikler beni buluyor. Tanrım eğer bu bir sınavsa lütfen eve sağ salim dönmem için bana güç ver. Yola çıktıktan neredeyse 1 saat sonra bir çukura düştük ve atım öldü, zavallı hayvan. Ben de bacağımı incittim, bu halde yol alamam. En azından 1 gün dinlenmem lazım.

Bir derenin yanına kadar süründüm, şansıma yakınlarda bir tane olduğunu biliyordum. Su sorunu böylece hallolmuş oldu. Yemek için ise bir çare bulmaya çalışacağım. O zamana kadar vaktimi dua ederek geçireceğim.

-Peder

28.03.43

Ancak yola çıkabildim. Sağdan soldan bulduğum meyveleri yiyorum. Yeterli olmasa da idare ediyorum. Vahşi bir hayvanla henüz karşılaşmadım. Dilerim asla da karşılaşmam. Ama beni korkutan asıl şey hayvanlar değil: rüzgar. Rüzgarda tuhaf bir şeyler var, sanki konuşuyor. Ama "Peki ne diyor?" derseniz bir cevabım yok.

Pekala, yola koyulma vakti. Vakit buldukça yazacağım.

-Peder

04.04.43

Ulu tanrım sen masumları onların gazabından koru, babanın gözlerini al ki göremesin kızını. Kimseyi zorluğa düşürme, bir hiç uğruna. Dualarımı boşa çıkarma. Gördüklerimi görüyorsan eğer ya beni öldür, ki acım dinsin, ya kendini öldür, ki buna müsaade ettiğin için cezanı çek. Ama bunu yapanları sağ bırak, onların gazabı yer yüzündedir. Eğer beni duyuyorsan, beni görüyorsan canımı al. Görmek istemiyorum daha fazla.

Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum! Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. GÖRMEK İSTEMİYORUM! Görmek istemiyorum! Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum. Görmek istemiyorum! Görmek istemiyorum. Gösterme bana, ne olur?

Onların gazabı dünyadadır, onları burada bırak. İntihar edersem alınırsın biliyorum. Canımı al. Ben... Görmek istemiyorum.

-Peder

EVA'NIN AĞIDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin