.episode 4

121 5 4
                                    

Pagi-pagi aku dah terpacak depan rumah pujaan hati aku. Siapa lagi kalau bukan syifa? . Dengan berpakaian simple t-shirt hitam dilengkapi dengan jean yang dibiarkan koyak pada lutut turut sama berwarna hitam membuat aku berasa selesa.hitam adalah warna kesukaan aku.tak lupa cermin mata hitam yang tergantung di kolar baju.Hahaha,macam nk pergi kubur ada gk gaya nie.hitam dari atas kebawah but don't worry ,rmai dh yg berstyle mcam nie.so ikut fashion sekarang la kan?

Ok, tarik nafas panjang2 hembus

Senyum paling manis

Tok,tok,tok

Terkocoh-kocoh syifa lari keruang tamu untuk membuka pintu utama. Tak sempat dia makan.sampai angau klau didepannya ada khairil.so, korang tau kan apa yang akan terjadi? Yeah betul,dorang terjatuh and you know,saling berpandangan seperti dalam kebanyakkan drama or movie.it's cliche right?

"Err,,," syifa bangun dari atas badan khairil dengan perasaan yang sangat malu.pipi nya berubah seprti ketam rebus.wap panas seperti naik kepermukaan kedua-dua pipinya.syifa memegang pipi.khairil membersihkan bajunya menggunakan tangan.takut-takut ada habuk yang melekat. Dia agak bengang dengan syifa.tapi tak apa nasib sayang. "Sorry" ucap syifa perlahan."apa?" Khairil seperti mendengar syifa mengucapkan sesuatu, tetapi dia tidak pasti apa." Saya minta maaf" cepat-cepat syifa melarikan pandangannya. Malu."oo,takpa hehe,nak jatuh kat hati cik abang pun boleh" khairil mengeluarkan senyuman miangnya.syifa yang mendengar terus menjarakkan diri." Kau jangan macam-macam erk!" Ugut syifa sambil menunjuk tepat ke muka khairil.khairil makin miang mahu digigit jari telunjuk syifa. Syifa cepat-cepat menarik kembali jari telunjuknya dan disembunyikan di belakang badan.'eee, geramnye dengan syifa nie.comel je tengok.even kau marah sekalipun, aku tetap akan cinta kau syifa'." Dah puas ugut orang ke cik adik? Hah, kalau dah baik kita jalan sekarang" khairil langsung menarik tangan syifa.

Syifa ingin melepaskan diri ."eh, bongok lepaskan aku lah!" Automatic khairil berhenti." Apa kau panggil aku tadi?" Khairil memndang syifa seperti mahu dimakan." Bongok! Dah pekak ke?" Khairil tiba-tiba ketawa.siap memegang perutnya sekali. Syifa yang memandang pelik khairil .'sawan ke mamat nie?'."kau knapa gila?"syifa menjarakkan diri selepas tangannya dilepaskan oleh khairil.takut lak kalau betul,mamat bongok nie nak berubah jadi gila.baik aku cabut awal.tapi belum sempat syifa melangkah,khairil memandang syifa serius." Syifa,awak nak saya macam mana? Nak saya yang macam nie ,atau kau nak aku yang macam semalam? Aku boleh je,tapi saya lebih sayang awak.so, saya pilih yang sekarang nie.lagipun,kau tak akan suka aku yang semalam kan syifa?" Syifa mendengar setiap kata yang keluar dari mulut khairil.gerun betul dia dengan perubahan perwatakkan yang ditunjukkan khairil tadi. Setiap kata yang keluar dari khairil sangat berbeza.tiba-tiba dia boleh saya-awak then tiba-tiba boleh aku-kau. Haih pening kepala aku.

Mungkin dia ada dua personality kot. Ke dia psycho?ishh,makin teruk andaian aku.aku mesti tanya mak dia kalau nak tahu cerita sebenar. Hah, bagus juga idea aku tu.

.........

'Alamak, penyakit aku keluar tiba-tiba tadi.ishh, susah betul! Kacau daun! Aku mesti cepat-cepat buat appointment dengan doktor psychology aku.makin teruk penyakit nie sekarang.tak memasal syifa pulak yang kena.kesian syifa.'syifa aku minta maaf'di pandang sedikit wajah gelisah yang berada disisi nya sekarang.

Setelah berfikir panjang, akhirnya khairil meminta maaf kepada syifa. Tetapi syifa seperti tidak mendengar apa yang dia cakap. Tiba-tiba dia rasa mcam tak diendahkan. Dia memang patut pun dibuat mcam tu, tapi entah knapa hal tu buat dia jadi bengang pulak. Dia memang susah nk handle emosi dia. Diketepikan sikit dah bengang, tk dipedulikan sikit dah marah. Aishh.. Dipanggilnya nama syifa, tapi tidak dibalas. Dipanggilnya sekali lagi ,Agak kuat, Baru syifa menyahut. Kalau tak tadi, memang dh meletop agaknya khairil tu. Tak memasal syifa kna tinggal tepi jalan. Sian. "Apa" syifa balas tanpa perasaan. Malas nak layan Mamat nie. "Aku minta maaf"balas khairil dingin.

Syifa memandang luar tingkap 'baik aku tengok luar daripada tengok muka Mamat bodo nie. 'Khairil yang tahu kalau syifa seperti tak mengendahkannya lagi, terus bengang. Diberhentikan kereta secara mengejut. Tapi tak la sampai badan pun terikut kedepan.

"Hei! Knapa nie?!" di pegang bahu khairil erat. Terkejut punya pasal. Kalau tk da seatbelt tadi, aishh. Khairil tenung muka syifa. "Kluar skarang" ckp nya dingin sambil mengalihkan pandangannya daripada melihat syifa. "Hah". Syifa tak percaya. "Aku ckp kluar" bls nya lagi kali nie suaranya Agak meninggi. Syifa melihat sekeliling.

'Biar btol, suruh aku kluar kat sini.. Sini hutan je nmpk.. 'Syifa mula takut. Dia mula memikirkan strategi untuk mendapatkan kembali mood baik khairil. "Knapa tak kluar hah?! " okok syifa makin kecut. "Err,, khairil jangan la macam nie"syifa mula memujuk perlahan khairil. Di sentuh lembut tangan kiri khairil. 'Harap2 dia makan umpan aku' keluh hati syifa.

"Aku dh bersabar dri tadi tau syifa tpi kau ignore kan aku! Aku tak suka syifa! Boleh faham tak?! Hah! " ditarik tangan syifa yang memegang tangan kirinya lalu di genggam erat. Syifa mengeluh sakit. "Khairil, sakit.. Khairil".khairil tersenyum sinis. "Tau sakit, tapi sakit nie tak sebanding dengan sakit hati aku bila kau ignore aku. Tak sebanding langsung! " khairil mula naik tangan. Syifa yang melihat tangan kanan khairil seperti mahu menampar terus menutup kan mata. Takut.

"Khairil, khairil.. Ok,ok mcm nie, awak nak apa dari saya? Apapun, asalkan jangan pukul saya please.. " syifa cepat-cepat berkata.

Khairil memandang syifa teruja. "Btol ke? "Syifa mengangguk cepat. Khairil senyum senang. Tk da lagi senyuman sinis. "Ok, klau mcm tu, aku nak kau sentiasa pegang tangan aku nie, jangan lepas!" khairil menghulurkan tangan kirinya.

Perlahan-lahan syifa memegang tangan khairil. Syifa mengiyakan sahaja keinginan khairil. Kalau minta lebih tdi,tk tau la apa jadi.

Sepanjang perjalanan banyak yang dibicarakan oleh mereka.ok,tak mereka,just khairil.sebab syifa hanya menjawab apa yang perlu je.dia tak banyak ckp kali nie.takut kalau dia tersalah cakap.kan naya nanti.

Mereka sampai di suatu tempat yang membuat syifa sangat terkejut.tak da rasa gembira mahupun teruja.'asal dia bawa aku gik hotel nie?!' jerit syifa dalam hati. Syifa memandang khairil berselang dengan hotel tersebut.khairil hanya tersenyum, lalu keluar dari kereta. Sedangkan syifa masih membatu didalam kereta. Syifa menunjukkan muka tidak senangnya. Takut.

Khairil membukakan pintu untuk syifa. "Knapa tak keluar? " khairil menghulurkan tangan nya. Syifa menyambut tangan khairil. "Kenapa kita kesini? ".syifa memegang erat tangan khairil. "Aku ada urusan kat sini. Jangan risau aku tak kn apa-apa kan kau. Hotel nie aku punya. "Jawab khairil tenang.

"Err,ok. Saya tunggu dlm kereta boleh tak? "Teragak-agak syifa menyoal. "Tak boleh, klau sendiri tak aman. Jom" ditariknya syifa keluar dari kereta. Syifa hanya pasrah.'Hah! Pasrah jela. '

To be continued

Kehabisan idea.. 😂

Please vote if you want to. And share it. If not, i will not update.
I know i'm kejam. 😂

Aku Tak Sangka Kau PsychoWhere stories live. Discover now