PART 5

246 14 0
                                    

Rumah menjadi sepi, tiada bunyi lain kecuali bunyi burung berkicauan dan dedaun yang ditiup angin.
Qisha memeluk baby bersembunyi dibawah meja.
Sementara tu Joshua duduk diruangtamu.

"you, kenapa sanggup buat begini? "alexa muncul dihadapannya.
"ini ja cara untuk keluar masuk dari rumah ni."
"lepaskanlah Josh tu, dia tiada salah! "
"tiada salahh??? Dia tampar Amanda bah!! Tu bini dia pun sama kurang ajar!! " suara nya kasar.

Qisha ketakutan ditingkat atas. Baby balik² juga terkejut, mujur tidak menangis.

"you sedar ka yang you dalam badan siapa sekarang? "
"peduli apa aku!!! " angkuh, terus dia berdiri menuju ke arah pintu.

Kelihatan kenderaan masuk ke halaman rumah.  Bob dan mamanya serta mama Qisha turun dari kenderaan.
Wajah yang riang tidak sabar jumpa baby.

"hey joshua!! Lama tida jumpa. Apa kabar sudah kau sekarang? " si bob teriak dari tepi kereta.

Joshua tiada respon. Qisha cepat² berdiri tengok keluar tingkap terus melambai² kearah Bob. Bob nampak Qisha kelihatan cemas sambil bagi isyarat diam. Hairan dengan keadaan, Bob menurut arahan Qisha.
Josh "terhidu" komunikasi Bob dan Qisha melalui tingkap.
Dia masuk kerumah semula. Lihat reaksi wajah Bob, Qisha tahu Joshua mungkin menuju kearahnya. Cepat² dia bersembunyi bawa meja.

Dup!!         Dup!!         Dup!!!      Dup!!  bunyi tapak kaki Josh melangkah naik diatas tangga. 
Tidak lama kemudian, bunyi tombol pintu dibuka. Qisha nampak kaki Josh melangkah masuk dan berhenti berdiri.

"sayang, keluarlah. Mama ada datang ni" debilang mesra.

Seperti ninja. Bob sudah ada di sebalik pintu,telinga nya fokus mendengar dari luar bilik. Rupanya, dia terus ikut josh dari belakang masuk dalam rumah.

"marilah sayang, kesian dorang menunggu dibawah."
Melangkah dia perlahan kearah meja.

Bammmmmm!!!! Bunyi meja terpelanting kedinding. Gila betul sudah si Josh, nda sudah dia peduli.
Baby terkejut dan menangis kuat. Qisha tetap duduk sambil peluk baby.

"pergi lah, jangan kacau kami." suara Qisha bergegar.
"ohh, begitu, kau kacau aku boleh pulak." nada sinis.

macik² berlarian naik kebilik mau tengok apa yg sedang berlaku. Sampai di tingkat atas. Bob halau suruh lari dari situ. Dia masih fokus mendengar.

Tiba² alexa muncul di depan nya bawa skop.
Sikit lagi dia teriak sebab terkejut. Hahaha. Hantu bah tu.gila juga..
Begegar² ja dia ambi tu skop. Terus angkat posisi mau memukul. Ready di luar bilik.

"ni kali lah Josh, lama sudah ku nda puas hati sama kau ni" dalam hatinya.

Dalam bilik Josh paksa Qisha berdiri. Tarik tangan Qisha sampaikan baby pun hampir terjatuh. Qisha ndada pilihan lain terpaksa menurut.

"nda payah lah melawan betul, ni budak senang² ja aku tarik ni buang diluar" mengugut.
Qisha diam ja sambil peluk anaknya rapi.

Bob Nampak bayang² bergerak keluar bilik. Tangan nya kuat mengengam tangkai skop. Nda kesabaran sudah dia. Sambil ukur ketinggian josh. Nahh ngamm sudah. Ok ready.

Nampak ja dia kasut Josh keluar melangkah.
PANG!!!! skop ngam2 hambat di muka Josh. Dia tertolak jatuh kebelakang. Sikit lagi terkena Qisha dan baby.

Ligat fikiran si bob, dia buang skop ke tangga terus jatuh ke ruang tamu. Lepas tu dukung Qisha anak beranak. Cepat² turun tangga.

"Sha, pigi kasi hidup kereta. Aku mau cek si josh dulu. Manatau mati sudah."sambil pungut skop terus lari naik tangga.

INNOCENT SEASON 2Where stories live. Discover now