''Wie het eerst in het zwembad ligt!'' roept Milan en hij plonst in het water. Ik lach en duik dan ook het water in. Milan zwemt meteen naar me toe en pakt me vast bij mijn heupen. Even schiet er een warme rilling van mijn heupen naar mijn hele lijf. Aangezien Milan een stukje groter is dan ik kan hij hier staan en ik niet. Ik sla mijn armen om zijn nek zodat ik niet hoef te trappelen om boven water te blijven. ''Kun je hier niet staan?'' vraagt Milan plagerig en hij probeert me onder water te duwen. Ik doe alsof ik bijna verdrink en hij schrikt van mijn actie. Geschrokken haalt hij me weer boven water. ''Nee dus.'' Zegt hij zachtjes en zijn hoofd wordt helemaal rood. Ik geef hem een speelse tik op zijn neus. ''Nee, ik deed nu maar alsof ik verdronk maar niet meer doen Milantje!'' zeg ik tegen hem. ''Sorry'' verontschuldigt Milan zich en hij pakt me stevig vast. ''Nu laat ik je niet meer los.'' Zegt hij. ''Goed zo'' zeg ik glimlachend en ik kijk recht in zijn mooie, bruine ogen. Ik leg mijn armen weer in zijn nek en Milan begint te glimlachen. Hij kijkt van mijn ogen, naar mijn lippen en weer terug naar mijn ogen. Ik glimlach een keer liefjes en dan komt Milan met zijn hoofd dichter naar me toe. Ik sluit mijn ogen en ik voel Milans lippen de mijne raken. Wauw wat voelt dit goed.
Milan slaat een handdoek om me heen en begint me te knuffelen van achteren. Ik voel mijn wangen gloeien en geef hem een snel kusje op zijn mond. Zijn armen zijn zo lekker warm. Ik speel wat met zijn vingers en Milan legt zijn hoofd op mijn hoofd. We staan zo nog even voor het raam te staren. ''Hoe laat is het eigenlijk?'' vraagt Milan opeens. ''Uhmm..'' Ik kijk op de grote klok die boven het zwembad hangt. ''Half 7'' zeg ik. ''Ga je mee iets eten bij de pizzeria?'' vraagt Milan en kijkt me uitdagend aan. ''Ik weet niet of ik thuis moet eten vandaag.'' Zeg ik onzeker. Milan zijn blik veranderd meteen. ''Dan vragen we het even.'' Besluit Milan en we kleden ons snel aan.
''Hier heb je 10 euro, veel plezier schat.'' Mijn moeder drukt me het geld in mijn handen en geeft me een kus op mijn voorhoofd. ''Dankjewel mam.'' Zeg ik tegen haar en geef haar een kus terug. Ik ren naar Milan zijn tent en haal hem op.
''Wat voor pizza wil je?'' vraagt Milan als we allebei een menukaart voor onze neus krijgen gedrukt. ''Weet niet, wat neem jij?'' vraag ik hem. Milan wijst naar een naam op de kaart. ''Lust je die? Dan nemen we een grote en eten we hem samen op.'' ''Ja lekker!'' zeg ik en Milan roept de ober. We bestellen onze pizza en iets te drinken. ''Dus waar kom je vandaan?'' vraagt Milan nieuwsgierig en neemt een slok van zijn cola. ''Sint-Annaland'' antwoord ik en Milan zet een vragende blik op. ''Zeeland'' zeg ik, gevolgd door een knipoog. ''Oh dat is niet echt bepaald dichtbij.'' zegt hij met een sip gezicht. ''Ik kom uit Emmen.'' ''Je weet vast wel waar dat ligt.'' Vult hij aan. ''Dacht ik al aan je accent te horen.'' Merk ik op en begin een beetje te giechelen. Milan zijn hoofd wordt rood. ''Sorry.'' Zegt hij met neergeslagen ogen. Ik pak zijn hand vast en kijk hem aan. Hij kijkt op en begint te lachen. Dan zie ik de ober aan komen lopen met onze pizza. Ik wijs naar hem en Milan laat vlug mijn hand los. ''Een pizza Hawaii voor jullie?'' vraagt de ober en hij zet een groot bord in het midden van de tafel. ''Dank u wel.'' Zegt Milan beleefd en hij glimlacht naar de ober. ''Honger?'' vraagt hij uitdagend en hij pakt een stuk pizza van het bord. Ik doe hetzelfde en we eten de pizza samen helemaal op.
''Pff, nu zit ik toch wel helemaal vol hoor!'' zeg ik als het hele bord leeg is. Milan wrijft met een volle mond over zijn buik. ''Heb je vanavond iets te doen?'' vraagt hij. ''Uhm, nee ik denk het niet. Hoezo?'' antwoord ik verward. ''Zin om mee te gaan naar de campingdisco vanavond?'' vraagt hij glimlachend. Ik voel mijn wangen rood gloeien en knik vol overtuiging 'ja'. We staan op, betalen onze pizza en lopen daarna het restaurant uit.
Als ik bij de tent aankom pak ik meteen mijn telefoon en open Whatsapp. 3 berichten van Amber: 'Hey wat doeee je?' 'Zijn er knappe jongens daar?' 'Hallooo?!'. Ik vertel haar met een big smile op mijn gezicht het hele verhaal van vanmiddag en ga me dan snel omkleden voor vanavond. Wat moet ik in hemelsnaam aantrekken?! Ik open mijn tas. Een schattig jurkje? Nee dat is niet handig in een discotheek. Oh haha ik weet nog dat ik samen met Amber bij Epic was in Stavenisse en Amber dat jurkje aan had. Allerlei jongens probeerden haar jurkje steeds omhoog te doen haha. Oké nu even serieus Pauline. Over een uur komt Milan en dan moet ik klaar zijn. Dan maar een shortje met een simpel T-shirtje? Nee dat is veel te warm. Een topje dan maar? Ik zoek in mijn tas en vind een met studs bezaaid shortje. Ik glimlach en trek een random zwart hemdje uit mijn tas. Ik zoek naar shampoo en douchegel. Als ik die heb gevonden loop ik op mijn slippers naar het toiletgebouw om me daar te gaan douchen.
JE LEEST
Gek op jou
RomanceIk zal me even voorstellen. Ik ben Pauline van 't Hof, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een kapot irritante vriend waar ik aankomende week mee op vakantie moet.