Hoofdstuk 4

38 0 0
                                    


Als ik mijn ogen open lig ik in mijn eigen tent. Ik begrijp er niets van, ben helemaal in de war. Als ik voor onze tent iemand hoor lopen en mompelen verstijf ik helemaal. Misschien is het Maikel wel die me af gaat slaan als ik mijn tent uit kom omdat ik 'te veel' heb gedronken. Misschien is het wel een of andere viezerik die me wil pakken. Misschien hebben die rare meiden me wel ontvoerd en zijn ze nu god weet wat van plan met me. Ik besluit mijn gedachtes opzij te zetten en ik rits toch de tent open. Oh mijn god het is Milan! Hij komt meteen op me af gelopen met een bezorgde blik. ''Wat doe je hier? Hoe laat is het? Wat is er gebeurd?'' vraag ik verward. Milan geeft me een aai over mijn hoofd en drukt een kusje op mijn voorhoofd. ''Ga maar even in bed liggen.'' Zegt hij geruststellend en ik zak langzaam terug in mijn bed. Ik kijk Milan vragend aan en hij komt naast me liggen. ''Ik zal het even uitleggen.'' Zegt hij zachtjes. Ik knik en hij begint te praten: ''We waren in de campingdisco en er kwam een meisje op ons af die ons uit elkaar rukte toen we aan het zoenen waren. Kim heette ze, geloof ik. Ze was denk ik jaloers op je of zo en gaf je een harde klap tegen je hoofd. Je viel bewusteloos op de grond en ik schrok me dood! Ik knielde meteen bij je neer en ging kijken of je nog ademde. Dat was gelukkig wel het geval. Er kwam al snel iemand van de camping naar ons toe en nam je mee. Hij nam je mee naar de EHBO waar ze je een verband om je enkel gaven. Je was door je enkel gezakt tijdens het vallen. Je was tegen iemand aan gevallen en had een glas bier over je heen gekregen dus ik rende naar je tent en heb een schoon shirt voor je gehaald. Daarna hebben ze je in je eigen tent gelegd en zijn ze met de ouders van Kim gaan praten. Ik ben bij je gebleven en nu, na 2 uur, ben je eindelijk wakker!'' Ik kijk hem stomverbaasd aan en hij begint te lachen. ''Hoe laat is het nu?'' vraag ik verward. ''10 over 4'' antwoord Milan terwijl hij op zijn mobiel kijkt. ''Ik wil douchen, ik voel me vies.'' Zeg ik met tranen in mijn ogen. Milan pakt mijn pyjama en schoon ondergoed en duwt het in mijn handen. Hij helpt me overeind en we strompelen samen naar het toiletgebouw.

Eenmaal bij het toiletgebouw aangekomen omhelst Milan me ineens. Het voelt zo vertrouwd. Dan staan de voor 2 deuren. ''Jongens of meisjes?'' vraagt Milan. Ik probeer mijn lach in te houden en wijs dan maar naar de deur met het mannetje erop. ''Er is rond dit tijdstip toch niemand die gaat douchen.'' Milan loopt naar binnen en houd de deur voor me open. Het ruikt er helemaal naar mannen-deo hmm. Ik plof neer op het bankje wat in de hoek staat. ''Mijn enkel doet zo zeer'' zeg ik met tranen in mijn ogen. ''Aahww'' zegt hij en hij drukt een kus op mijn voorhoofd. ''Wacht hier'' zegt hij en hij sprint de doucheruimte uit. Milan sprint naar het terras bij de snackbar en rent terug met een stoel in zijn handen. Hij komt hijgend de doucheruimte binnen en zet de stoel in de douche. Een kleine 'awh' verlaat mijn mond en ik knuffel hem. Hij is zo lief voor me! ''Kleed je maar uit dan zet ik je onder de douche.'' Zegt Milan en ik zie aan zijn gezicht dat hij beseft dat hij zojuist iets heel raars zei. Ik kijk hem raar aan. ''Dus.. erhmm.. naakt?'' stotter ik en ik voel dat ik zo rood als een kreeft word. Omg ongemakkelijk moment! Milan knikt overtuigend en ik probeer me uit te kleden. Ik wil opstaan om mijn broek uit te doen maar zak gelijk weer terug op mijn stoel. ''Auw'' Milan, die ondertussen alleen nog maar een onderbroek aan heeft kijkt op en helpt me mijn broek uit te trekken. Ik zit nu alleen nog in mijn bh en onderbroek. Ik kijk blozend naar Milan en hij knikt toestemmend. Hij helpt me overeind en zet me in de stoel onder de douche. Ik druk op het knopje zodat de douche aan gaat en een kleine gil verlaat mijn mond. ''sssst!'' roept Milan. ''We mogen hier helemaal niet zijn midden in de nacht!'' vult hij nog aan. ''Het water is zo koud! Sorry!'' fluister ik. Wanneer de douche wat warmer wordt sluit ik mijn ogen. Ik voel me zo vies. Ik stink helemaal naar bier. Milan komt achter me staan en tilt me omhoog. Hij drukt me stevig tegen zich aan zodat ik niet omval. Ik houd de voet waar het verband omheen zit omhoog. Milan slaat zijn armen om me heen. Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst. Dit voelt zo wauw, zo vertrouwd. Opeens voel ik dat Milan mijn bh los probeert te maken met één hand. Ik kijk hem ondeugend aan en hij kijkt ondeugend terug. Hij gebruikt zijn andere hand nu ook en klikt mijn bh los. Ik ga met mijn hand langs zijn sixpack. Wauw HALLOOO! Milan probeert mijn hipster uit te trekken en ik giechel. Dan horen we iemand de doucheruimte binnen komen. Milan gaat op de stoel staan en steekt zijn hoofd boven de deur uit. Ik houd me stevig vast aan de deurklink om te voorkomen dat ik omval. Milan stapt weer van de stoel af, pakt me weer vast en fluistert in mijn oor: ''Het is een oude man die zich gaat scheren.'' Ik schiet in de lach en Milan schrikt van me. Hij laat me bijna vallen. ''Kijk uit joh!'' zeg ik met een hoog stemmetje en begin te giechelen. Milan doet alsof er niets is gebeurd en trekt mijn hipster in één beweging naar beneden. ''Heb je daarop geoefend?'' vraag ik hem plagerig. ''Hèhè'' zegt Milan en hij steekt zijn tong naar me uit. Ik laat me vallen op de stoel en trek Milan zijn onderbroek naar beneden. Hij trekt me weer omhoog en zoent me vol op mijn mond. Onze tongen vinden elkaar en het voelt zo goed.

''So hé dat was vermoeiend!'' zegt Milan met een zucht en we ploffen op het luchtbed in mijn tent neer. Het is maar goed dat ik een tweepersoons luchtbed heb meegenomen. We kruipen samen onder de dekens en ik val in Milan zijn armen in slaap.

Ik word wakker van iemand die onze tent openritst. Na ongeveer 20 seconden doet diegene hem weer dicht en loopt naar de tent van mijn moeder en Maikel. ''Mam, er ligt iemand bij Pauline in de tent.'' Hoor ik mijn broer zeggen. Shit, nu ga ik eraan. Ik hoor Maikel onze kant op komen. Hij rukt de rits van mijn tent open en sleurt me aan mijn voeten naar de voortent. ''Auw auw nee Maikel hou op! Kijk uit voor mijn enkel! Auw Auw!'' roep ik zó hard dat de hele camping het kan horen. ''Niet mauwen kreng.'' Schreeuwt Maikel naar me. Ik voel een klap tegen mijn wang. ''Wat denk je wel niet kreng, je bent pas 15!'' hoor ik nog net voordat alles zwart wordt. Dan komt Milan de tent uit gevlucht. ''Wat denk jij wel niet mannetje?! Mijn dochter ontmaagden op haar 15e? Ben je wel goed wijs?!'' schreeuwt Maikel. Milan zijn ogen worden groot als hij me op de grond ziet liggen. Hij knielt meteen bij me neer. ''Wat denkt u wel niet?! Uw eigen dochter bont en blauw slaan?!'' schreeuwt Milan terug. ''Ik wil mijn dochter beschermen en als ze dat niet accepteert moet ze maar voelen!'' zegt Maikel nu iets kalmer. De tranen staan in Milan zijn ogen. Maikel loopt hoofdschuddend weg en Milan legt zijn hand voorzichtig tegen mijn wang. ''Nee niet wéér'' fluistert hij. Hij staat op, rent als een gek naar de receptie en haalt een ijszak en nieuw verband voor mijn enkel. Het verband van gisteren was helemaal doorweekt en losgelaten door het douchen. Als hij hijgend weer bij me aankomt legt hij de ijszak tegen mijn wang en voorhoofd. De tranen stromen over zijn wangen. Hij laat zijn hoofd op mijn buik hangen en mijn shirt wordt helemaal nat van zijn tranen. ''Gelukkig ademt ze nog wel.'' Hoor ik hem fluisteren.

Gek op jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu