Merhaba sevgili okuyucularım. Bugün hayvanlar ve hayvan hakları hakkında konuşacağız ve tartışacağız. Neden hayvanlar iyi muamele görmüyor? Size bazı örneklerle anlatacağım.
Mesela bu gün youtubeda bir video gördüm. Kedinin ön ayaklarını kesip sokağa atmışlar. Ya hayvan olan o kedi mi yoksa kediyi o hale getiren mi? Ve birde olayı "Tren çarptı." diyerek kapatmaya çalışıyorlar.
Ya da köpeği tutkala batırıp ölüme sokağa terk etmek. Bunu yapan insan, insanlar ne kadar vicdansızlar anlamıyorum.
Denize attığımız şişeler ve plastikler yüzünden balıklar bu ağlara takılıp ölüyorlar, bizim peki umrumuzda mı? Belki biz atmıyoruz. Ya atanlar, onlar neden denize çöp atıyorlar ya da yerlere?
Ya bir kap yemek ve su vermek size zor mu geliyor ya da az bir şey başını okşamak? Eğer yapmak istemiyorsan hayvanı rahat bırakın. Kedi ve köpekler bu insanlar yüzünden ölüyor ya da annesiz kalıyor. Eğer böyle insanlar görürseniz hemen uyarın veya şikayet edin. Cezalarını bulsunlar.
Gerçi işkence yapmanın diğer yolu bakamayacağın halde hayvan alıp beslemeye çalışmak ve onları eve
hapsetmek. Ya da bakmayacağını bile bile onu alıp bir odaya mahkum etmek.Şunu hiç yapmayın, barınağa gidip yavru kedi ve yavri köpeği görünce tatlı diye alıp büyüyünce sokağa atmak.
Barınak dedim çünkü hayvan satan yerlerden hayvan almayı asla düşünmedim. Barınakta o kadar yuva bekleyen hayvan varken biz nasıl pet shoplara gidip hayvan alalım ki?
Bazıları şöyle diyor "Pet shoptaki hayvanları alarak onları kurtarıyoruz." tamam, belki o hayvanı kurtarıyorsun ama diğerleri. Yani pet shoptan hayvan almazsak alınmıyor diye hayvan satmayı bırakırlar. Zaten asıl görevleri hayvan malzemeleri satmak, hayvan satmak değil.
************************************
tutkala atılan köpek. :(
Bir veterinerin tıraş ettikten sonrası. Galiba çok mutlu ama hala korkuyor.
Buda ön ayağı kesilmiş yavru kedi. Nasıl üzgün görüyor musunuz?
:'(
Görüşürüz dostlar.
bu bölümü ilk okuyucuma ithaf ediyorum*
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pati Dostları
Non-FictionHayvan şiddetine karşı yazılmış bir kitaptır. Hayvan severler... Ve hayvanlar hakkında bilgiler.