Merhaba arkadaşlar. Bu gün sırf kürkü için avlanılan hayvanlar için konuşacağım.
Şimdi evet kürk giymeyi sevenlerimiz vardır, şahsen ben sevmem. Ama illa "Kürk" diye tutturan insanlar var. Onlara buradan sesleniyorum. Empati kurun ve hayvanları anlamaya çalışın. Düşünsenize sadece kürkünüz için derinizi acımadan koparıyorlar, hemde canlıyken...
Evet şimdi ise kürkü için avlanılan hayvanları sıralayacağım.
BİR KÜRK PALTO İÇİN.....
25-45 koyun-kuzu
20-30 evcil kedi
12-15 yabani kedi
15-20 köpek
30-300 fare
10-30 tilki
60-400 sincap
20-30 kanguru
30-40 tavşan
3-30 kurt
10-30 susamuru
8-15 vaşak
60-70 kokarca
30-40 opossum
6-10 fok
6-8 puma
30-80 vizon
ÖLDÜRÜLMESİ GEREKTİĞİNİ BİLİYOR MUSUNUZ ?
Özellikle Çin başta olmak üzere ,kaç hayvan öldürülüyor ve kürkü satılıyor?
FOK
PARS KEDİSİ LEOPAR KEDİSİ
YABAN KEDİSİ
KÖPEKLER
TAVŞAN
PUMA
Ve daha bir sürü hayvan öldürülüyor. Sizce bu yaptıkları insanlık mı?
Kürk Nasıl yapılır?
Kürkler için hayvanlar sopalarla vurulup,elektrik verilip, boğarak derileri koparılıyor. Onlara hareket edemiyor belki ama acıyı hissediyorlar. Onlara acı içinde ölüyorlar. Bizim moda zevkimiz için!
Hatta bazı kürk hayvanları(kürk satan yerde doğan) bozulan psikolojileri ve açlık yüzünden birbirlerine saldırıp yediği bile oluyor. Evet kürkleri daha iyi olsun diye çoğu zaman yeterince yemek verilmez. Ve soğuk yerlerde kafes içinde yaşarlarlar.
2.Medya
MEDYA:Kürk Nasıl Yapılır
Videoyu sonuna kadar izlemenizi tavsiye ederi. Video "Bana Göz Kulak Ol Derneği" adlı kanaldan alınmıştır. Çok açıklayıcı bir video o yüzden medyaya koydum.
2. MEDYA:Buda kürkler hakkında çok güzel bir animasyon.
#KürkünüÇıkarVicdanınıGiy
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pati Dostları
Non-FictionHayvan şiddetine karşı yazılmış bir kitaptır. Hayvan severler... Ve hayvanlar hakkında bilgiler.