Bu bölümde kürk hayvanları hakkında konuşacağız. Evet şimdi sizlere bilgileri verelim. Unutmayın ben bu bölümü yazmak için sitelerden ve youtubeden videolar izleyerek yapıyorum. Kafamdan sallamıyorum yani.
Dünyada her yıl 50 milyondan fazla hayvan kürk yapımı için katlediliyor. Sadece Kanada'da bu yıl kürkleri için öldürülen fok sayısı 338200. Dış pazarlarda bir adet fok kürkü 105 dolara alıcı bulmakta. Hayvanlar(özellikle yavru foklar) kürkleri zarar görmesin diye kafalarına vurularak, canlı canlı , göz ve yanaklarından kancalara takılarak öldürülüyorlar.
Cidden vicdansızlar. Hayvanlar kim bilir ne kadar acı çekiyorlar.
Destek olabilirsiniz.
Yada sadece acı çekmesine sebeb...
Amerika'nın en büyük kürk pazarını elinde tutan Renton'daki mink kürk oranı %33'tür. Geçtiğimiz yıl sadece Utah'da tanesi 1500 dolardan alıcı bulan 1500 vaşak katledildi.
NOT:
Vaşak bir yabani kedi türüdür.
Bu bir vaşak yavrusu. Ne kadar tatlı değil mi?
Dünyada kürk üretiminin %85 i Çin'nin elindedir. Bu kürklerin %30'u yaban hayattan avlanma ve tuzak kurma yolu ile, gerisi çiftlik üretiminden elde edilmektedir.
Çin... Çin... :(
Bulgaristan'ın Sofya şehrinde köpek derisinden palto imal eden kaçak bir fabrikada köpeklere uygulanan zalim ve ilkel itlaf yöntemleri, Alman Bİld gazetesinin ve Alman ARD televizyonun gizli kamera çekimleri ve sonrasındaki röportajları sayesinde dünyaya tüm çıplaklığı ile seyrettirilmiştir. Tanesi 190 euro 'dan satılan bir tek palto için 14 köpek acımasızca öldürülmektedir. Etiketlerinde daha önce de bahsettiğimiz gibi, köpekle ilgili hiçbir ibare yer almamaktadır.
Bizlerin (Kullanmayan kişiler alınmasın) moda zevkimiz için hayvanlar öldürülüyor acımasızca.
Dünyada kürk satışının en fazla olduğu gün 14 Şubat Sevgililer Günü'dür. Bu sebepten 14 Şubat tüm dünyada KÜRK KARŞITI EYLEM GÜNÜ ilan edilmiştir. Her yıl yaklaşık 50 ülkede 70 kentte Çin konsoloslukları ve sefaretleri önünde protesto gösterileri düzenlenmektedir. ''KÜRKE HAYIR!'' diyen hayvan severler bu yıl Türkiye'de de Çin konsolusluklarının önünde protesto gösterileri düzenlemişlerdir.
Okuduğunuz için teşekkürler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pati Dostları
Non-FictionHayvan şiddetine karşı yazılmış bir kitaptır. Hayvan severler... Ve hayvanlar hakkında bilgiler.