Merhaba :) Aklıma kitap yazmak da geldi ancak insanın hayatındaki konularda tavsiyeler vermenin yol göstermenin daha iyi olabileceğini düşündüm. Bu yazacaklarım benim düşüncelerim bu yüzden fikir ayrılıkları olabilir. Her zaman açığım iyi kötü her yoruma. Ne kadar kişi okur bilemem ancak ben bir kişi bile okusa az diye bitirmeyeceğim. Teşekkür ederim.
-----
Konumuz sevdiği kişinin kalbinin anahtarını kavramak ve eşsiz olan o anahtarı kaybetmemek yolunda adımlar.
-
Sevgilisi olanlar için :
Kız erkek herkes bir ilişkide ilgi ister. Ona vereceğiniz ilgi fazla aşırıya kaçmamalı. Mesela siz ona gereğinden ve ondan daha fazla ilgi gösterirseniz bu sefer karşınızdaki kişi kendini baskı altında hisseder ve sizden sıkılır. Bu yüzden yeri geldiğinde ve uygun şekilde ilgi size olan sevgiyi katlayacaktır. Kıskançlığa gelirsek bir ilişkinin çoğunlukla bitme sebebidir bu lanet duygu. Sevgiliniz onu kıskandığınız da hele ki kavgaya kadar giden tartışmalarınızda size şu gibi yanıtlar verebilir. Bana güvenmiyor musun? Ben seni severken başkasına niye bakayım hadi baktım nasıl seveyim? Ya da, O benim arkadaşım ayrıca seni tanıyor... Hepimiz biliriz ki güvenmediğimiz kişi sevgilimiz değil kıskandığımız kişidir. Kimse boş yere kıskanmaz mutlaka bir hareketini yakalamış olmalısınız. Yoksa deli değiliz ya boş yere niye sorun çıkaralım? Öncelikle yapılması gereken şey kavga çıkarmadan bu konuyu atlatmak. Ona sizi kıramayacak şekilde açıklayın bu durumu ve sakın çok abartmayın. Diyelim ki olmadı sakın sorunu büyütmeyin. Unutmayın tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır. Mesela, aşkım senden bir ricam olacak. Diyerek başlayabilirsiniz konuya. Daha sonra, şu şu kişiyle samimi olmanı istemiyorum gibi. Eğer ki nedeni sorulursa kıskandım diyerek açıkca belirtin. Eğer sorun üçüncü kişiseyse o sizi rahatsız ediyorsa hemen duruma müdahale edin gerekirse onunla konuşun. Ancak sevgilinizi asla bir başkasıyla paylaşmayın. Erkek ise bu kişi sevgilinizi uyarmak kolay olur çünkü erkekler gizli saklı işler yapayı sevmez çoğunlukla. Ancak kız ise kızlar alttan alttan sinsi bir şekilde yaklaşır. Siz de onun oyununu kanmayıp çeşitli yollarla sevgilinize onun gerçek yüzünü gösterin. Sevgilinizle yapmak istediğiniz ne varsa yapın. Yarın çok geç olabilir. Gerekli konularda ciddi bazen ise çocuksu tavrınızı sergileyin. Onu mutlu edecek bir şeyi yapmak için nasıl çaba harcadığınızı ona gösterin. Sevgilinizin yanında rahat olun eğer bu olmazsa eminim ki canınız onunla vakit geçirmek istemeyecek. İkinci plana atmayın sözlerinizi. Olabildiğince vakit geçirin birbirinizle ve son olarak her zaman ona onu sevdiğinizi fısıldayın, hissettirin.
Sevdiği olanlar için :
Sevgiyle yaşar insan. Mutkulukla ayakta kalır. Sevdikleri için sevenleri için. Bu yüzdendir ki sığınacak bir liman arar kendine. Çünkü böylelikle hisseder gerçekten yaşadığını. Bazı sevgiler acı verir insana ama yine de vazgeçemez ister ama yapamaz. Bazıları ise onu elde etmek ister ancak başaramaz. Ne gariptir ki acı ve mutluluğun ilk kez bu kadar yoğun ve kesişmiş yoludur aşk...
1-) Unutamayanlar
Bazen çok yıpratır aşk insanı. Canını yakar, ölmek isteyecek kadar çok bazen. Size bu kadar acı veren birini hala seversiniz. Ancak artık bu mutsuzluktan arınmak ve siz de mutlu olmak içten gülümsemek istersiniz. Onu elde etmek için her şeyi yaparsınız. Nafile... Yine de sevmez sizi ve onun oyuncağı gibi olursunuz bir süre sonra ne zaman eserse gelir size istemiyorum ama yan cebime koy hesabı o mutluyken başkalarıyla gülüp oynarken aklında başkaları varken neden onu düşünelim ki biz? Hayatınızı bir erkek uğruna mahvetmeyin. Eskiden beraberseniz ve hala seviyorsanız şöyle düşünün : O da sizinle aynı şeyleri yaşadı aynı heyecanla aşkla umutla değil belki ama onun da anıları ortak sizinle. O unutuyorsa siz neden yapamayasınız? Demek ki değer vermemiş size sizin kadar.Bu da onun bunu haketmediğinin en güzel ispatıdır ne dolsa. Lütfen onu düşünürken sadece mutlu anları değil mutsuz zamanları da hatırlayın. O sizi üzdü ve hala devam ediyor bunu hakkı yok. Herkes gibi o da insan, mükemmel değil o. Gözünüzde öyle görmeyin onu. Ve mantıklı düşünün. O sizin gibi seveni sevmiyorsa bir gün anlayacak değerinizi 10 gün 10 yıl ama mutlaka geleceksiniz aklına bu kez o diyecek sürekli o tekrarlayacak şu kelimeyi: Keşke...
Onu kısa sürede unutamayabilirsiniz. Aslında unutmayın da. Her zaman bir güzel anı olarak kalsın aklınızda, kalbinizde. Benim burada unutmak dediğim şey sevginizi unutmanız. Artık onun da herkes gibi olduğunu kabullenmeniz. Gün içerisinde kendinizi oyalamaya çalışın. Mesela kitap okuyun. Belki bazılarına saçma gelir ancak size uygun kitap tarzı bulursanız inanın kitaplar sizin en değerli hazineniz haline gelecektir. Arkadaşlarınızla beraber sevdiğiniz yerlere gidin. Deli gibi gezin gülün ama ondan bahsetmeyin. Güçlü olun. Diziler izleyin. Onunla gittiğiniz yerlerin üzerine başka kişilerle gidin sanki onunla hatıralar silinecek gibi bastıkca basın. Orası sizin yeriniz olmaktan çıksın. Müzik dinleyin ama hareketli bir şeyler. Yavaş yavaş fark edeceksiniz aklınızdan silinecek o. Özel günlerinizde asla yalnız kalmayın. Ve onu size hatırlatan şeyleri atın. Hayatınızı yaşayın hayat üzülmek için çok kısa. Unutmayın bu dünyada öyle sorunlar var ki öyle acılar var ki onlardan birinin içinde yanıp kavrulmadığımıza şükredelim. Bu da belki avutur kalbimizi...
2-) Açılamayanlar
Birini elde etmek istiyor ama ya utanıyor ya da arkadaşlığınızın bitmesinden korkuyor olabilirsiniz. Kesinlikle onda bir şeyler hissetmeden açılmayın. Daha sonra değil arkadaş olmak tamamen bitebilir ilişkiniz. Onunla yakın olmaya çalışın. Espirilerine gülün. Çoğu kişi sevdiğine sataşarak onu elde etmeye çalışıyor ama inanınki sizi sevme ihtimali az. Yani kişi ona kibar olanı masumluğu sever. Eğer tanımıyorsanız sakına mesaj falan atmayın daha sonra yüzüne bakamazsınız. Hele terslerse vay halinize. Bu yüzden mesela göz göze gelirseniz ona gülümseyin. Ufaktan ufaktan sohbet edin. İlgi çekmek için salakca hareketler yapanlar gibi olmayın. Asaletinizde çekin ilgisini. Bu iticidir. Her sevdanın bir hikayesi vardır. Ben bu hikayenizde size ancak bir kaç şey söyleyebiliyorum. Pek kestiremiyorum çünkü her çeşit insan binlerce duygu. Kendiniz olun asla benliğinizi kaybetmeyin. Seven böyle sevsin sizi..Sizi.
-
Aşkı aramayın çat kapı gelsin size. Beklenmeyen bir misafir gibi. Hazırlıksız yakalasın. En doğal halinizle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayattan Tavsiyeler
Spiritualİnsan paylaşınca dindirir yüreğinin dizginlerini. Ya da heyecanını, sevincini çoğaltır. Gerek teselli ister birilerinden çıkmazdan kurtulmak ve bir şeyler yapabilmek için gerek öneri ister daha iyi olabilmek için. Belki de bu istekler bu hikayede gi...