Renklerin Anlamları

894 17 8
                                    

Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Ben çok iyiyim çünkü yorumlar gelmeye başladı, voteler yükseldi ve cevaplamaktan çok zevk alıyorum. Bu bölüm asıl olarak kızlar için şık görünmek hakkında olacaktı fakat bir arkadaşımız renklerle ilgili soru sorunca bunun hakkında herkesi bilgilendirmek istedim. Bu bölümden 1-2 gün sonra da kızlar için şık görünme yollarını paylaşacağım. Ve ilginiz için uzun bir süre daha devam edeceğim yazmaya. Teşekkür ederim. :)
-----
Renklerin Anlamları
Renkler sadece göze hitap etmez. Görüşümüzü renklendirmekle birlikte insana yaptığı çağrışımlar ve verdiği değişik psikolojiler de vardır. Bazı renkler bize korku salarken bazıları ise sanki bizi kendine çeker. Bazıları rahatlatırken bazıları ise ürkütücü gelir.
Ancak şunu da bildirmek gerekir ki herkesin renk zevki farklı olduğundan verdiği çağırışımlar da farklı olabilir. Bu yüzden ben en çok yaygın olan özelliklerden bahsedeceğim.

Beyaz : Bu renk bütün renkleri içerisinde barındırır. Bunu söyleyince bana normal bir insan kalbini çağrıştırılıyor. Yani her türlü duygu var sanki. 
Beyaz titizliği temsil eder. Her şeyin düzenli olması remiz olması gerektiğini. Kararlı olmayı ve şeffaf olmayı simgeler. Yani kişi neyse odur. Saflığın rengidir. Masumluğun akla gelen renkleşmiş halidir. İnsanın düşüncelerini toparlar ve aklına düşürür. Fark etmişsinizdir ki genelde ev içleri beyaz boyanır. Bu da odanın ferah olmasına katkı sağlar. Beyaz giyen insanlar olduklarından daha genç gözükürler. 
Yeşil : Tabiat ananın rengidir yeşil. Nasıl ki kendimizi doğaya bıraktığımızda rahatlıyorsak bu onun huzur verici olmasındandır. Bu rengi sevenler genelde çevreyle uyumlu ve işe yarar olmaya çalışan pratik insanlardır. Bu rengi görünce size güven duygusu aşılanır. 
Mavi : Çevremizde en çok varlığını gösteren renktir mavi. Gökyüzü kadar sonsuz, deniz kadar berrak. Bu rengin hakim olduğu yerlerde kişi kendini özgür hisseder. Sanki sonsuz bir huzur dolar içine. Sinirleri yatıştırır ve sizi lötü duygulardan arındırır. 
Kırmızı : Bu renk kişiye hareket etme isteği aşılar. Canlılık katar. Kişde mutlulık gözlenir. Azimli bir yapıya sahiptir. Herhangi bir yerde ilk olarak dikkat çekecek şeyler kırmızı olur. Ancak sürekli kırmızı dikkat çekmeyi bırakıp insanı noğmaya başlar. Bu renk insanın acıkmasına ve iştahlı olmasına da yol açar. 
Sarı : Işık denilince aklımıza ilk gelen renk sarıdır muhtemelen. Bu renk kişiyi aydınlatır. İlham verir ve sizi dinç tutar. Mutluluk saçar etrafına. Canlılık verir ancak tonlarına göre hüznü de anımsatabilir. Dikkat çekicidir. Kişiye cesaret vermesiyle beraber faaliyetleri tetikler. Bu rengi sevenler dikkat çekmek ve her şeyin ona göre işlemesini isterler. 
Siyah : Çoğu kişi bu rengin ışığı emdiğini ve doğada aslında bu renk olmadığını bilir. Ve bu nedendir ki bu renk bize hüznü, yalnızlığı, acıyı, öfkeyi, ölümü anımsatır. Şu da vardır ki bu karamsar insanların rengidir. Ve bu insanın özelliklerinden olan ağırbaşlılık, düzenli yaşam ve hırsı da beraberinde getirir. Olaylara konsantre olmanızı da sağlar. İnatçı kişilikleri de gözden kaçmamıştır. 
Mor : Bu rengi anlatınca hayallerimize ne kadar yakıştığını da fark edersiniz. Çünkü rengimiz lüks yaşam, zenginlik, asaleti anımsatır bizlere. Bir şeyi yapmak için bizlere güç verir ve aranan şeylerin ilham kaynağıdır. Bu rengin kişilerinde daha çok duygularının önplanda oluğ mantıklarından önce duygularına göre kararlar aldığını gözlemleriz. Bu kişiler nerede ne yapacaklarını da iyi kestiren insanlardır. Güven verir ve hırslandırır. 
Pembe : Kırmızıyla yakın bir renk olduğundan özellikleri de oldukça benzerdir ancak pembe daha yumuşak ve iddiasızdır. Hayallerimize yakışan bir renktir çünkü bize aşkı anımsatır. Sevgiyi sadakati. Sakinleştirici etkisi vardır. Bu kişiler kendilerine yakıştıramadıklar şeyleri yapmazlar ve bunları saklarlar. 
Turuncu : Sosyal kişilerin rengidir. Bu kişilerde ani duygu gözlemleri gerçekleşebilir. Onları mutlu etmek kolaydır. Görünüşte dikkat çekicidir. Dinç olan kişilere uygundur. Ama bazen bu kişiler hep kendilerini haklı ve üstün görme gibi bir hataya düşebilirler. 
Kahverengi : Biliyoruz ki toprağın rengidir kahverengi. İnsanı bambaşka diyarlara götüren yağmur sonrası kokusuyla bizleri büyüleyen toprak rengidir. Dağallık katar ve mutluluk hissi uyandırır. Gerektiğinde ciddi olabilirken bazen çocukca davranıp hayatı neşelendirir bu kişiler. Duygusal yönleri ağırlıktadır. Çıkar gözetmez ve kimseye kin tutmaz. Çok dikkat çeken bir renk değildir. Utangaç ve çekingen değillerdir genellikle ortama hemen alışırlar. Sakin bir hayat isterler ama yalnızlık istemezler. 
Gri : Göz bu rengi çok çabuk algılar. Zaten az karanlık ortamlarda da bu renk olur her şey. Barışçıldır ve ciddiyet ister. Alçakgönüllü olmak en iyi özellikleridir.  Ancak pek kalabalığı sevmezler. 
-
Yukarıda bulunan renkler insan psikolojisi ve anlamları hakkında en kapsamlı araştırmalar sonucunda toplanmış bilgileri okuyup zihnimde toparlayıp önünüze serdiğim yazıdır. Göreceli bir kavramdır ve herkes için aynı şey geçerli değildir. Bu renklerin tonlarına göre tam tersi etkiler de yaratabilir. Mesela açık bir renk iyiyken o rengin koyusu sizi boğabilir, sıkabilir. 
Herkesin bir rengi vardır. Onu yansıtan, onunla huzur bulduğu, göz önünde olmasını istediği rengi. Zaten renkler olmasa ve dünya siyah beyazdan ibaret olsa ne kadar tekdüze olur. Ve insanlar kendiniz yansıtamaz. 
Çoğumuz sıcak renkler ve soğuk renkler tabirini duymuşuzdur. Ancak bunlar hakkında kesin bilgisi olmayanlar olabilir. İşte kastedilen renkler ve grupları : 
Soğuk renkler
Bu adı almasının nedeni kişide soğukluk etkisi yaratmasıdır. Bu renkler; mavi, yeşil, ve mordur. Bu renklerin tonları da bunlar içerisindedir.
Sıcak renkler
Bu renklerse bizlere ateşi, sıcaklığı anımsattığı için bu ismi almıştır. Bu renkler; kırmızı, turuncu ve sarı olmak üzere üç ana başlık altındaıdr. Bunlarla beraber bu renklerin tonları da dahildir.
-
Renkler olmadan hayat sıradanlıktan kurtulamazdı.

Hayattan TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin