Flash - A Villám 2014-ben kezdte a száguldását a The CW amerikai Tv csatornán, a Zöld íjász sorozat mellékszálaként.
Az alap történet Barry Allen-ről szól, aki egy baleset folytán emberfeletti gyorsaságra tesz szert, és ezzel védi Central City lakosait. A történet a S.T.A.R Laboratórium részecskegyorsítójának a felrobbanásával kezdődik, és az éppen munkába lévő Barrybe belecsap a villám. Fél éven át kómába fekszik, és a laborban ébred fel. Időközben észre veszi, hogy mikor valami váratlan történik, a dolgok le lassulnak körülötte - miközben csak ő gyorsul fel.
-Sebessége mellett nem csak a gyors futásra képes, hanem időutazásra, szilárd tárgyakon való átvibrálásra, kezével való tornádó készítésére is (amit ha úgy használ repülhet is).De vissza egy pár évet...
Az ifjú Barry egy különös zajra, eseménysorozatra kel fel. Az akváriumba lévő víz a levegőbe emelkedik, majd csak úgy lebeg. Lesétál a nappaliba, és az anyját látja, meg az apját. A mi kis hősünk édesanyját körbevették különös "csíkok". Az apja rákiabált B.A.-re, ám ez a mondat az egész sorozatot végig övezi:
,,-Fuss Barry, fuss!"
Majd eztán a fiatal Flash máshol találja magát. Amint visszatért, rendőröket, és mentőket talált a házuk előtt. A házban az anyja, Nora Allent találja holtan, míg apját elvitték a rendőrök, Nora meggyilkolásáért. Joe West nyomozó örökbe fogadja a kis szélvészt, és Iris West-el nő fel. Irisba mindvégig szerelmes volt, de a sors nem úgy adta ki neki a lépést, mint ahogy kellett volna.
Az első évadban csak a képességeit ismeri ki, és kiderül ki ölte meg az anyját.
Egy sárga szélvész azaz : Reverse FlashReverse Flash, másnéven Eobard Thewne (ejtsd Iobard fón) ő a jövőből jött, és az a célja, hogy Barry ne létezzen. Egyenesen utálta, így mindent amit csak tudott, meg tett ellene. A sorozatban, nem sok választ kapunk rá, hogy miért tette azt amit, mert csak azt a választ kaptuk tőle:
,,-Becouse I hate you.."Mindeközben megismerhetjük Cisco Ramont, és Dr. Caitlin Snow-ot. Már a robbanás előtt a S.T.A.R. Laborban dolgoztak, Caitlin a szerelmével, de ő a robbanásnál "meghalt". Később Roonie-ból lesz F.I.R.E.S.T.O.R.M. egyik fele..
Mind a két karakter nagyon szerethető, és vicces. Szerintem tökéletesre sikeredett minden.
Az első évad végén több képregényes utalás volt, mikor Barry az időbe utazott, hogy látta a Flash Múzeumot, és még sorolhatnám.
Iris akkori barátja az évad végén öngyilkosságot követ el (Eddie) aki Eobard távoli rokona, ezzel kitörölve a Reverse Flash-t az idősíkból.A második évad, a Zoom-ról szól, aki eljátszotta, hogy a Föld 2-ről jött, és van egy gonosz személy Zoom a neve, hogy ő akar lenni a legjobb gyorshajtó.. Átvette Jay Garrick szerepét, és így cselekedett a Föld 1-en.
Itt jön elő a DC Multiverzum elmélete, hogy több alternatív világ van, amik mindig apróságokban térnek el egymástól.
-Így lett megoldva az Aranykori Flash, Jay Garrick karaktere is behozva. Keystone Cityben tevékenykedik, és ő volt az Igazság Ligájának egyik alapítója. (mármint a korábbi változatának) Ő nem egy atlétikus alkat volt, hanem az a "jóféle", izmos testfelépítésű úriember. Ruhája kezdetleges volt, egy villám volt az öltözetén, és egy háborús sisakot viselt.
Miután eljött a DC nél az idő, hogy egy kis vérfrissítés legyen, így az Ezüstkorba átalakították az eredet Storyt, a jelmezeket, és szinte mindent. Barry Allen az Ezüstkori Flash, akinek már sokkal véknyabb, futásra alkalmasabb ember volt. Már a ruhája is teljesen más lett, megmaradt a vörös szín, de sárga villámok tarkították a ruháját, és a fülénél 2 db villám alakú aerodinamikus adóvevő helyezkedett el. Barry az Igazság Ligájának az egyik alapítótagja, és nagyon jó barátságba van Hal Jordannel.
(Kisebb érdekesség: Superman se tudott repülni eleinte, hanem csak ugrálni, és kontrollálni a levegőben való mozgását, de a Tv-nek hála és az ezüstkornak már repül.. Állítólag nem tudták volna úgy animálni azt, hogy ugrál, így emiatt változtatták meg.)
A második évadban rengeteg izgalom, harc, és mellékszál rajzolódik ki. Nagyon jól felépítették, hogy Jay akibe mindenki megbízik, hogy ő a gonosz. Én gyanakodtam rajta, hogy ő lehet, de ez már a múlt.. :)
Azt kihagytam, hogy egy Szingularitás miatt lesz meg a kapcsolat a Föld-1 és 2 között. Első évad úgy zárul, hogy Barry belefut, és megmenti a világot.
No, de mindeközben rájöhetünk, hogy a mi Villámunk egy nagyon jó szívű, segítőkész ember. Zoom időmaradványát se akarta megölni egy harc során..
A mostani nemezis megöli Barry apját, és még Joe-t is fogságba ejti.
Egy verseny keretein belül lett megbeszélve, hogyha B.A. megállítja Zoom-ot, aki egy különleges fegyverrel próbálja elpusztítani a többi világot. (bocsánat már kezdek nagyon fáradt lenni..:D /a szerk./) Amit Barry meg is nyer, mert ő is csinált egy időmaradványt, és az feláldozta magát a jóért, ezzel megállítva a gonoszt. Majd az eredeti Flash épphogy bucira verte Zoom-ot, és megjöttek az Idő Lidércek, és záró képek között láthatjuk, hogy az arca megváltozik és vörös lesz rajta a villám stb.. Megszületik a BLACK FLASH.De ezután eljön a harmadik évad, és a VILLÁM PARADOXON.
Black Flash egy halott gyorshajtó, aki a sebességi erőben van, és mondhatni ő a SF.-ban a halál szerepét eljátszó fószer. Ha az egyik gyorshajtó meghal, és a Black Flash is, akkor az lesz.. Körforgás..:D
Az utolsó percekben Barry és Iris között létrejön a románc, elcsattan egy csók, és eljön a Villám Paradoxon.
-A képregények az Új 52-ben történik meg, hogy Barry visszamegy az időbe, és megmenti az anyját.. Na de ezzel az idősíkot tönkrevágva, és így minden más. Készült erről egy nagyon jó film, amit a képregény alapján készítettek. (ezt majd a végén belinkelem)
-Nem fogok ezen a téren Spoilerezni, mert nagyon jó lett, a szinkront is nagyon eltalálták, és minden nagyon jó. Megéri megnézni..A harmadik évadot nagyon úgy harangozták be, hogy egy teljes évadot Flashpointban töltünk el, mindent megmagyaráznak, és nagyon jó lesz, de már a második részben már próbált Barry visszatérni, azaz kemény 2 részen át tartott az egész. Megjelenik Wally West, alias Kid Flash (Kölyök Flash) majd először mindenki azt hitte, hogy a főgonosz Dr. Alchemy (ejtsd: Dr. Alkémia) is, de aztán kiderült, hogy a felsőbbrendű személyt szolgál, Savitart, a sebesség istenét. Nagyon sok töltelék rész, amiket nem kívánok részletezni, de mint ahogy kiderült, hogy Savitar megöli Irist így szinte az egész évad Irissal foglalkozott, és nem az izgalmas eredet történettel, semmi ami segítené a néző számára való megértést, hogy egyáltalán mit is néz, hanem csak annyi történik, hogy Barry jövőbeli énje Savitar, aki önmagát próbálta legyőzni (vagyis a gonoszt) és időmaradványokat hozott létre, hogy levadássza szerelme gyilkosát. Egy időmaradvány túlélt, mert mindenki kitagadta őt, nem érdekelte senkit, és levadászta az összes életben maradt társát. Vissza ment az időbe, és kiépítette magának ezt a kultuszt.
Ez egy végtelen körforgás, nehezen lehet megmagyarázni.
De engem H.R. halála az nagyon lesújtott.. Nem viseltem jól, hiszen nagyon szerethető, és vicces karakter volt. Nem az eszével hasított, hanem a poénjaival. Nagyon jó kis szereplő volt, sajnálom..Az évadok során találkozunk szinte az összes nagyobb szupergonosszal (Fagykapitány, Cold Lady, és még sorolhatnám..) és jól szemléltetik a dolgokat. Az évad végén Barry besétál a Sebesség Erő börtönébe, mert Jay Garricket kiszabadítják, és üres marad a börtön, így a Speed Force dühös lett. Megöli Savitar és Cold Lady a Black Flast, (miközbe a DC Holnap Legendái sorozatban ő öli meg Eobard Thewne-t..) szóval igen.
Nagyon érdekes sorozat, sok logikai hibát rejt, néhány alap filmes/sorozatos bakit, és még lehetne sorolni, de összességében jó, hogy eltér a megszokottól.
A negyedik évadra nem egy gyorshajtó ellenfelet szánnak Barrynek, vagy annak aki éppen Falsh lesz, hanem egy DeVoe nevezetű embert, aki "The Thinker" nevet viseli. Ez egész jót jelent, mert végre lesz egy ellenfél aki talán képes borsot törni az orruk alá..
Ez lenne az első rész, tudom, sok dolgot kihagytam, de mindent addig vesézhettem volna ki, míg el nem jön a következő évad..
Ohh, és itt a beígért link:
http://indavideo.hu/video/JusticeLeagueTheFlashpointParadox2013Magyar_szinkron
Remélem tetszett...:)-I hope you enjoy it!
-Hetfield-
YOU ARE READING
Marvel- és DC Univerzum érdekességek
Teen FictionItt ebben a kis könyvben lesz minden ami Marvel, és minden ami DC. Mindenféle érdekesség, film előzetesek, képregényes észrevételek, sorozat kritika, és sok más.. Jó olvasást! :)