okej, så idag fyller lilla cornelia två år. även känd som min lillasyster, sötaste katten i stan, cornelius, cornelia dolores (när hon har gjort något dumt lol), cornelis, lille plutten och flera andra weird men söta namn.
(jag varnar er för att min roll som crazy catlady is coming så läs bara detta om ni verkligen vill)
en bild på födelsedagsbarnet (den är tagen för ett tag sedan):
jag älskar dig så sjukt mycket, cornelis. och det finns miljoner anledningar varför, jag kan hålla på hela dagen, men we start med de främsta.
jag älskar dig för varje gång du skrafsar (?) med tassen utanpå toadörren för att du vill komma in i princip varje gång jag är där. det är inte alltid som jag kan öppna, men då sitter du tålmodigt utanför och väntar tills jag öppnar dörren, och då kurrar du högt och smiter in i duschen för att slicka upp de eventuella vattendropparna från det senaste duschtillfället. de gångerna jag kan öppna, så smiter du in och stryker dig mot mina ben och kurrar högt.
ibland kurrar du ljudligt bara jag kommer in i rummet, som de gångerna då du låg i min säng. det får mig att le så himla mycket. och de nätterna på lantstället och alla gått och lagt sig och du hoppar upp i min säng. går omkring, trampar med tassarna i täckets tyg och kurrar innan du lägger dig ner bredvid mina ben. asså. den känslan. och likadant när du på tidiga morgonar (??) hoppar upp i min säng för att försöka locka mig att gå upp. när du trampar med tassarna i fotändan och kurrar ljudligt och jag sätter mig upp, så hoppar du ner och tittar upp på mig.
och så följer du efter mig i princip 24/7. asså. hur. gullig. ??. men for real. jag kan vara inne i huset när vi är på landet och sedan gå ut med en lurvig söt gullig katt i följe.
när jag sätter mig ner bredvid dig som ligger i soffan, tittar du upp, liksom för att försäkra dig om vem det var som kom. och när du ser mig, är det som att du slappnar av, känner dig trygg med mig. och du lägger ner huvudet igen och jag börjar klappa dig och din kropp vibrerar och du ser så nöjd ut (nej jag kommer inte alls börja gråta snart)
och när du bråkar med de andra katterna (shit måste skriva om dem sen glömde det när de fyllde år) som en liten kattunge även fast du kanske i människoår är bara två, men i kattår fjorton, asså gullighetsgraden går över hundra?? gud
när jag klappar dig så vill du liksom ha min hand liggande bredvid dig för att du ska lägga din tass över?? och när du gör det suckar du så nöjt, som ett utdraget andetag, nästan sömnigt. du liksom känner dig trygg med mig, trygg nog för att kunna sova lugnt bredvid mig, gör att jag blir alldeles varm.
när vi åker bil i två timmar för att komma till landstället, så ligger du i din bur i baksätet mellan mig och min syster, på din lena filt bland alla dina leksaker. olikt de andra katterna, som förmodligen gärna hade hoppat över att åka de timmarna i bilen, så sover du sött. alldeles utsträckt på rygg, likt hemma på en stol eller i soffan.