Försöker rymma

415 6 0
                                    

Efter att jag har ätit upp den kalla maten försöker jag ta bort ventilen genom att försöka hitta något långt. Jag tittar bort på den inbyggda garderoben (bilden). Där finns det en pinne som är ganska lång. Jag rycker av den och försöker slå ner alla fyra skruvar från ventilen.
"Vad håller du på med?" Skriker han och jag hör att han går ner för trappan. Jag slår en sista gång och kastar bort pinnen. Han öppnar upp dörren.
"Vad fan var det som lät!?"
"Inget..."
"Men jag hörde ju dig!"
"Men det var inget!" Skriker jag.
"Du skriker inte på mig!" Han sparkar mig i magen och sedan tittar han bort mot pinnen och sedan mot garderoben.
"Varför är pinnen till garderoben här?" Frågar han.
" för den... eh... den ramlade ner" fick jag ur mig."
"Okej men laga den då!"
Jag svarar inte utan bara tar pinnen och sätter tillbaka den. Då vet jag att jag inte kan rymma från ventilen för det är för svårt, jag når ändå inte upp...

Denna idé kanske inte fungerar men jag kan testa... jag går till garderobspinnen och tar bort en liten träbit från den. Sedan går jag till dörren och sakta försöker jag låsa upp den på något sätt.

Efter många försök öppnades tillslut dörren. Jag gick långsamt ut och jätte försiktigt i trappan. Sedan öppnade jag någon annan dörr jätte sakta så att det inte skulle höras.

Hoppas att ni gillade berättelsen! Läs gärna nästa del // Hannah

KidnappadWhere stories live. Discover now