Nu har jag varit hos kidnapparen i snart 1 år och imorgon fyller jag år. Det ända jag gör här är att försöka rymma, men lyckas jag? nej. Det ända jag får är en smäll på käften och massa sparkar.
Är det ens någon som letar efter mig? Jag hör att Robban (han heter så) kommer. Antagligen kommer han med frukost.
"Tyvärr finns det ingen frukost till dig, den är slut men du ska fixa till din hörna där du har kissat och sånt!" Sa han strängt.Han gav mig en silvrig mopp med ett rött handtag och en röd spann med varmt vatten och något medel i. Jag gick till hörnan och moppade ner allt till avloppet som låg precis vid hörnan och sedan la jag moppen till sidan.
*nästa dag*
Jag vaknar av att Robban sjunger och ger mig en present, det är en svart gammal och smutsig radio. Jag tackar och ser när han går. Sedan sätter jag på radion och det är nyheterna.
"En tjej vid 14 års ålder har inte hittats på snart ett år nu men poliserna fortsätter att leta..." radion hackar lite så jag stänger av den.Hoppas att dem kommer att hitta mig. I samma stund som jag sa det där hör jag hur det knackar på dörren där uppe. Jag hör att det är poliser som frågar ifall han har kidnappat en tjej som heter Maya. Dem pratar en lång stund och jag bestämmer mig för att banka på ventilen, jag har testat att skrika men de hörde inget.
Jag tar pinnen från garderoben och bankar på ventilen och tillslut kommer det ner någon till källaren som sedan låser upp dörren.
Vem tror ni att det är? Skriv i kommentarsfältet <3
YOU ARE READING
Kidnappad
Random"Kidnappad" handlar om Maya var påväg hem till hennes kompis bara 10 minuter från sitt egna hem när plötsligt en vit skåpbil sakta kör efter henne... mer får ni veta i berättelsen. Ju längre in ni kommer desto bättre blir den.