Fan, det var Robban som låste upp dörren!!
Jag som trodde att det var polisen...
"Vad fan håller du på med!! Polisen får inte veta att du är här!!" Skriker han och slår till mig på armen.
"Förlåt, jag vill bara hem."
"Du är hemma nu!" Säger han och går iväg.När jag tittar upp på ventilen ser jag att tre av fyra skruvar är borta och att det bara är en kvar. Jag tar garderobspinnen och försöker ta bort den fjärde skruven och gissa vad! Den gick av men hur ska jag komma upp? Om jag hoppar så kanske jag når upp till den, så jag hoppar. Jag tar tag på golvet i ventilen och drar mig upp, kryper i typ 3 minuter i den och helt plötsligt är jag ovanför Robban. Nu får jag fan vara tyst. Försiktigt kryper jag förbi och nu ser jag hallen. Jag hoppar ner från ventilen försiktigt så det inte hörs och går snabbt ut från dörren. Jag lyckades, jag lyckades att komma ut.
Snabbt springer jag iväg men hur ska jag hitta hem? Jag har inte häller en telefon. Men jag kan ju knacka på hos någon annan. Jag går till det första huset jag ser och det är ett rött trähus med ett svart tak. När jag kommer fram knackar jag på den svarta dörren. En ung tjej öppnar.
"Hej! Ehh... är det inte du som är Maya? det finns många bilder på dig typ överallt och alla pratar om dig på radion." Säger hon.
"Jo det är jag... jag rymde precis" det kommer ut tårar.
"Kom in så länge" säger hon och öppnar upp dörren.Jag fick lite fika medan hon ringde polisen och jag skulle stanna tills polisen kom polisen kom.
* 20 min senare *
Det knackar på dörren och Lisa (hon heter så) öppnar dörren. Ånej det är Robban."har du sätt en flicka som heter Maya?" Hör jag han fråga.
När han tittar in ser han mig sitta här. Han går snabbt in och tar hårt tag i min arm.
"Aj! Det är han, han som har kidnappat mig!!" Skriker jag.
Lisa knuffar till Robban så hårt hon kan och Robban ramlar ner på golvet. Efter ungefär 5 minuter kommer polisen.
"Maya!!" skriker polisen glatt.Poliserna tar in Robban i en polisbil sedan åker jag hem i en annan polisbil.
* hemma *
Nu är jag hemma och står med poliserna utanför dörren. "Bank, bank" låter det när jag knackar. Mamma öppnar och ger mig en stor kram och jag känner hennes tårar rinna ner på mig.
"Maya!!" Hör man pappa glatt i bakgrunden.Vi satt alla i soffan, även poliserna och jag berättade allt från start till nu. Alla tyckte synd och mamma börjar gråta ännu mer.
Nu var den slut! Hoppas att ni gillade berättelsen och att ni röstar // Hannah
CITEȘTI
Kidnappad
Altele"Kidnappad" handlar om Maya var påväg hem till hennes kompis bara 10 minuter från sitt egna hem när plötsligt en vit skåpbil sakta kör efter henne... mer får ni veta i berättelsen. Ju längre in ni kommer desto bättre blir den.