Ik heb nu Wings of Fire bijna afgeschreven. Wanneer ik dit upload zullen jullie echter nog niet alles kunnen zien (daar later meer over). Dit boek, als je het al zo wilt noemen, zal regelmatig ge-update worden met informatie over Wings of Fire. Deze informatie kan belangrijk zijn of gewoon leuk, maar ik wil jullie graag vragen om het te blijven volgen, zeker als je WoF leuk vindt. Ik raad je dus aan om dit in je bibliotheek te zetten of mij te volgen of op een of andere andere manier dit boek te volgen zodat je weet wanneer er ontwikkelingen zijn.
Okay, tijd voor een funfact: er komt een tweede deel van Wings of Fire.
Het zal nog vrij lang duren voordat hij geupload wordt, maar ik ben al bezig met het schrijven (voor een heel klein deel) en het plot. Ik heb nog geen naam voor het tweede boek of voor de serie, want het moest eigenlijk maar één boek zijn.
Dat is ook de reden dat ik WoF Notes heb. Ik zou graag om jullie hulp vragen bij het tweede boek. Ik zal dit boek gebruiken om bijvoorbeeld dingen aan jullie te vragen (niks persoonlijks hoor, don't worry).
Ik bedank jullie voor het lezen van dit stuk en nogmaals, ik waardeer het heel erg als je reageert op de dingen die ik hier zal plaatsen. Door jullie steun heb ik het eerste boek af kunnen schrijven. Ik weet dat dat cheesy klinkt maar ik waardeer het heel erg. Ook als je het boek pas net hebt gelezen en ik heb dit al vijf jaar geleden geschreven en je denk 'fuck ik ben te laat,' ik waardeer het alsnog dat je de tijd hebt genomen om te lezen. Altijd als ik dit soort dingen lees denk ik, 'maar ik ben maar een persoon en ze hebben al 100k lezers en wat stel ik nou voor?' Maar laat me je vertellen dat zelf een boek schrijven je blik veranderd want ik waardeer jullie allemaal echt heel erg. Tuurlijk weet ik niet al jullie namen uit mijn hoofd, maar ik waardeer jullie allemaal. Ja, je bent maar een van die 100 mensen die het leest, maar als je niet een van die honderd was geweest had ik maar 99 gehad en als die er ook allemaal niet waren geweest had ik niet eens mensen die het boek net zo leuk vonden als ik.
^ Dat is een iets te lang stuk geworden, maar ik wil het niet inkorten omdat het dan niet meer goed representeert hoe erg ik jullie waardeer. (Wow, dat klonk bekakt)
GOED, TIJD VOOR HET EERSTE PROBLEEM:
Tot nu toe gaat alles wel goed. Ik heb nog best wel veel hoofdstukken op voorraad en dus kan ik rustig aan het tweede deel schrijven terwijl jullie het eerste deel nog lezen. Zo hoef ik uiteindelijk hopelijk geen pauzes in te lassen en kan ik regelmatig updaten.
Er is echter wel een punt waar ik op vast zit voor het tweede boek:
Moet het tweede deel vanuit Sarahs perspectief of Rivers perspectief geschreven worden?
Voordat je je mening geeft zou ik je graag vertellen waarom ik het vanuit het perspectief van Sarah en waarom ik het uit het perspectief van River zou willen doen. So strap in.
Sarah: Sarah is een 'nieuw' karakter. Hoewel jullie haar zullen herkennen van het vorige boek, kennen jullie haar niet. Haar meningen zijn anders dan die van River en ze kijkt anders naar de wereld. Naast Sarah komen er natuurlijk ook andere nieuwe mensen bij. Ze deelt haar kamer immers met vier andere mensen, ze heeft andere leraren die haar voorttrekken en ze heeft een interessant plot dat ik al had geschreven voor het eerste boek. Haar plot kan ik het mooist naar voren brengen als ik een stuk vanuit haar schrijf, maar ik wil tijdens het boek niet van pov* wisselen omdat er al heel veel is waar je als lezer op moet letten. Ik wil het niet onnodig moeilijk maken en het plot er hierdoor onder laten lijden. Ik denk dat het tweede deel spannender zou zijn vanuit Sarah's pov omdat er dan in het begin van het boek meer zal gebeuren dan wanneer ik voor River ga. Ook denk ik dat het verhaal duidelijker is als ik voor Sarah ga en ik minder dialogen zal hoeven toe te passen om te zorgen dat jullie het begrijpen. Daarnaast zie je de school vanuit een nieuw punt. Waar River vaak naar de bibliotheek gaat zal Sarah naar andere plekken gaan om te studeren. Ze is niet zo braaf als River en zal de regels sneller overtreden. Ze heeft andere vrienden en interesses en zal zich op compleet andere dingen focussen dan River.
Pov*: Point of view (afgekort), Sarahs pov is dus een stuk vanuit Sarahs perspectief.
River: Als ik voor River zou gaan, zou ik dit voornamelijk doen omdat ik niet weet wat ik anders met de serie moet. Ik denk dat het tweede boek beter zal uitpakken als ik het vanuit Sarah schrijf, maar ik wil niet dat mensen verward raken of stoppen met lezen omdat ze denken dat Sarah stom is (wat ze niet is, ik houd nu al van Sarah en ik heb nog maar twee hoofdstukken). Ze heeft een interessant plot en redenen voor alles wat ze doet. Ze is een slim persoon en denkt na over alles wat ze doet, terwijl River maar gewoon doet. Ik denk dat dit een groot contrast geeft wat de lezer misschien af kan schrikken. Voor River kiezen zou 'safe' zijn. Ik wil de ontwikkelingen van Sky en Tom en Rachel en Sophie nog aan jullie laten zien, maar dat gaat moeilijker als ik vanuit Sarah schrijf. Samengevat zou ik dus eigenlijk voor River kiezen om veilig door te kunnen gaan met schrijven, dezelfde karakters verder te laten ontwikkelen en om niet telkens te lopen rommelen met de pov's.
(Nog een note: Ik heb jullie advies en mening nodig als ik een weloverwogen besluit wil maken. Dit betekend niet dat degene die het hardst schreeuwt zijn zin zal krijgen. (ß Die zin klonk gemeen, reageer vooral, ik waardeer het echt heel heel erg en ik zal niemand afzeiken die reageert. Als het haat is en ook als haat bedoelt is en ik weet zeker dat het niet welbedoelde kritiek is, dan en alleen dan zal ik je reactie verwijderen en in een hoekje gaan huilen. In alle andere gevallen word je reactie volledig gewaardeerd.) Dit betekent dat, hoewel de meeste mensen het vanuit bijvoorbeeld Sarahs perspectief wilde, ik altijd nog voor River kan gaan. Ik het het plot nog niet vastgesteld en zit vol met nieuwe en (naar mijn mening) leuke ideeën waarmee ik nog alle kanten op kan gaan. Ik vind het echter ook fijn om jullie meningen en ideeën te horen, anders zou ik dit niet aan jullie vragen.)
Mijn vraag aan jullie is dus: moet het tweede deel vanuit Sarahs perspectief of Rivers perspectief? Voel je ook vrij om andere suggesties te geven voor het tweede boek.
Tot schrijvens – L
JE LEEST
WoF Notes
RandomDit boek, als je het al zo wilt noemen, zal regelmatig ge-update worden met informatie over Wings of Fire. Deze informatie kan belangrijk zijn of gewoon leuk, maar ik wil jullie graag vragen om het te blijven volgen, zeker als je WoF leuk vindt. Ik...