Verschillende soorten manimals

98 9 19
                                    

Deel van een test waaruit blijkt onder welke manimal groep je gerangschikt zou kunnen worden. De verschillende groepen passen namelijk bij verschillende karakters. Dit merk je door het verhaal heen ook (hoop ik? Ik heb er wel rekening mee gehouden dus als het niet naar voren komt heb ik dingen fout gedaan :(). Ik zal de link naar de test hier nog een keer in de reacties zetten :)

· Waterdieren

De waterdieren manimals zijn alle manimals die in staat zijn onder water te leven. Schildpadden, dolfijnen, orka's, octopussen en zelfs kikkers vallen allemaal onder deze categorie. De waterdieren zijn de tweede rang. Als je van oorsprong vlees zou eten en in het water kan leven, ben je dus automatisch een waterdier. De waterdieren lijken qua karakter het meest op de jagers. Waterdieren zijn vaak kalm in hun gedrag, ze luisteren liever dan dat ze praten. Het zijn goeie en betrouwbare vrienden om te hebben omdat ze, hoewel ze wel luisteren naar hun emoties, vaak verstand vooropzetten. Ze zijn dan ook meestal degenen die in een groep zorgen dat er geen onverstandige of roekeloze streken worden uitgehaald. Waterdieren zijn niet aanhankelijk, maar waarderen gezelschap, mits dit niet te druk of te veel in een keer is. Daarnaast zijn ze doorzettend en nieuwsgierig, wat ze tot goede leerlingen maakt als ze hun zinnen ertoe zetten. Keuzes worden door waterdieren vaak op een bijna schematische manier gemaakt. Alle voor- en nadelen worden voorzichtig afgewogen. Het is misschien geen goeie manier om echt snel keuzes te maken, maar het zorgt vaak wel voor verstandige keuzes. Hoewel ze vaak de neiging hebben te veel hooi op hun vork te nemen, frustreert het waterdieren om geen overzicht te hebben over hun leven. Bij sommige uit dit zich in een vorm van opruimwoede, bij andere lijdt dit tot uitgebreide en kleurrijke planners. Waterdieren zijn vaak ook onzekerder dan de andere groepen. Ze zijn bang om beoordeelt te worden op uiterlijk, of algemene kennis en passen zich daarom vaak aan in het gezelschap van anderen.

· Gevleugelde

De gevleugelde manimals zijn alle manimals die vleugels hebben en deze kunnen gebruiken om te vliegen. Kippen, vliegende eekhoorns, struisvogels en dodo's vallen dus helaas niet onder deze prachtige categorie omdat ze niet kunnen vliegen. De gevleugelde zijn de derde rang. Dat betekend dat als je vleugels hebt, in staat bent te vliegen en jaagt op de gejaagde je alsnog onder de gevleugelde valt. Ja, je bent ook een soort van jager, maar omdat je vleugels hebt val je toch onder de gevleugelde. De gevleugelde lijken qua karakter het meest op de gejaagde. Gevleugelde laten zich veel lijden door emoties. Veel van hun keuzes worden snel gemaakt omdat ze goed weten wat ze willen. Wanneer ze niet helemaal zeker zijn over wat ze willen frustreert dit ze vaak. Gevleugelde zijn vaak goeie studenten, mits de stof die ze moeten leren hun interesseert. Gevleugelde hebben vaak veel vrienden, maar zijn over het algemeen onafhankelijke mensen die zich soms terug zullen willen trekken van de wereld. Ze zijn vaak dapper en eigenwijs, wat het moeilijker maakt om goed bevriend met een gevleugelde te zijn. Wanneer je eenmaal bevriend met ze bent, zullen ze je echter niet snel laten zakken.

· Jagers

De jager manimals zijn alle manimals die hogerop in de voedselketen staan en vlees of insecten eten. Leeuwen, tijgers, wolven, mollen en egels vallen allemaal onder deze categorie. De jagers zijn de vierde rang. Dat betekend dat wanneer je vleugels hebt en kan vliegen, of onder water kan leven, en ook nog vlees eet je helaas niet onder de jagers valt, maar in plaats daarvan tot de gevleugelde of de waterdieren behoort. De jagers lijken qua karakter het meest op de waterdieren. Jagers zijn vaak introverts die zich laten lijden door hun verstand. Ze hebben niet vaak problemen met het maken van keuzes omdat ze niet snel in paniek schieten, iets wat waterdieren sneller gebeurd. Ook passen jagers zich makkelijk aan aan nieuwe situaties. Ze zijn niet zo zeer bang voor grote groepen mensen, zolang ze hun draai maar kunnen vinden in die groep. Meestal betekent dit dat ze meer naar mensen luisteren dan dat ze zelf praten. Jagers zijn, ondanks hun introverte karakter, heel goed in advies geven. Jagers zijn instaat hun concentratie lang vast te houden en hebben een goed uithoudingsvermogen. Het zijn vaak goeie sporters of harde werkers.

· Gejaagde

De gejaagde manimals zijn alle manimals die lager in de voedselketen staan en voornamelijk planten eten. Impala's, zebra's, de meeste aapsoorten, neushoorns en konijnen vallen allemaal onder deze categorie. Gejaagde zijn de laatste rang. Dit betekent dat pas als je aan geen van de eisen voldoet om in een andere categorie te belanden, je bij de gejaagde hoort. Gejaagde lijken qua karakter het meeste op de gevleugelde. Ook de gejaagde laten zich veel lijden door hun emoties, maar in tegenstelling tot de gevleugelde, hebben ze vaak moeite met het maken van hun keuzes. Dit komt omdat de gejaagde eerder overweldigd worden door hun emoties. Gejaagde zijn dan ook niet bang om hun vrienden om hulp te vragen bij het maken van een emotionele keuze en geven deze hulp ook graag terug. Hierdoor zijn gejaagde goeie vrienden om te hebben wanneer het op emotionele raad of support aankomt. Gejaagde zijn vaak actief en erg aanwezig binnen een groep mensen. Ook zijn ze vaak creatief en fantasierijk. Ze houden van aandacht en optreden, en zullen niet snel last hebben van plankenkoorts. Gejaagde hebben vaak een korte concentratiespan, maar kunnen wanneer ze zich hier echt toe zetten grote dingen bereiken.

· Mythisch

De mythische manimals zijn alle manimals die niet in de 'normale' natuur voorkomen. De phoenix, bunyip, eenhoorn, parandus en de pegasus horen tot deze bijzondere categorie. Binnen deze categorie vallen verreweg de minste manimals. Wel is het de eerste rang. Wanneer je binnen de mythische manimals valt, kan je misschien wel vliegen, onderwater leven of van oorsprong vlees eten, toch behoor tot de mythische wezens. Over het karakter van een mythische manimal is niet heel veel te zeggen, behalve dat het waarschijnlijk een combinatie is van twee van de andere groepen.


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 16, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

WoF NotesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu