Ten (Last)

514 49 3
                                    

Tiba²......

GRUH!

Bunyi dentuman membuat kan tiga ahli sihir itu senyap. Mereka memandang sekeliling. Awan gelap. Gelap dari tadi.

Rose terpandang seseorang sedang berdiri sambil menundukkan kepala nya. Belakang nya ada seperti bayangan ungu hitam.

"Unnie! Tgk tu" lalu mereka berdua melihat ke arah sesuatu yang Rose tunjuk.

"YA! NUGUYA! " jerit Jisoo.

"Kau telah menghapuskan dunia fantasi ni. Kau dah ambil alih dunia fantasi ni. Kau.... Telah.... Bunuh hyung² aku"

Seketika senyap. Mereka terkedu. Ada lagi sorang ke. Lalu Jennie baru perasan yang orang tu adalah....

"Kau.... Kau manusia tu kan. Tak.....tak mungkin...tak mungkin kau ada kuasa tu"

Jisoo dan Rose memandang Jennie pelik.

"Apa maksud unnie? "

"Kuasa tu... Bayangan. Kuasa Lisa dulu sebelum dia mati. Ni mesti Hani yang bagi."

Mereka terkejut.

Moonbin tersenyum sinis di sebalik tundukkan itu.. Lalu dengan perlahan dia memandang ke arah ketiga ahli sihir itu. Terlihat mata nya berwarna ungu bercahaya.


"Kau bunuh abang aku! "

BAM!

serta merta ketiga ahli sihir itu terjatuh baring.

Moonbin berjalan ke arah mereka. Di tubuh nya ada lingkaran ungu hitam. Tangan dan muka. Muka nya berubah garang. Dia marah!

Ketiga ahli sihir itu mengambil penyapu sakti itu dan terbang pergi. Moonbim tak tinggal diam. Hutang nyawa harus di balas nyawa.

Dia mengeluarkan burung garuda bayangan itu lalu mengejar mereka.

Jennie memandang belakang.

"Ottoke. Dia kejar kita."

Mereka resah.

Dan

POM!

Satu serangan dari belakang membuatkan mereka jatuh ke tanah.

Moonbin turut turun. Setelah melihat Moonbin mereka takut. Tak di nafikan bahawa kuasa yang ada pada Moonbin ada lah lebih tinggi kuantitinya.

"Kenapa kau bunuh abang² aku. Kau tau tak aku ada mereka je. Tapi kau.... Kau musnahkan semua nya! Aku akan bunuh korang!! "

Dan satu cahaya iaitu cahaya matahari  yang berada di sebalik awan hitam itu muncul.

Maka mereka bertiga makin lama makin lesap dan menjadi habuk.

"ANDWAE!!!!! "

...........

TAP!

Moonbin turun dari burung garuda itu dan melihat hyung² nya yang terbaring lemah di tanah.

Moonbin berjalan ke arah Yoongi, dia nangis. Lalu dia berjalan ke arah Hoseok, Jungkook, Namjoon, Jin, Jimin dan akhir sekali Taehyung.

Dia terduduk melutut di sebelah Taehyung. Muka mereka masing² pucat menanda kan tiada darah yang mengalir di dalam badan mereka.

Moonbin menangis. Kali kedua dia kehilangan orang yang dia sayang.

"Hyung..... Irona. Jebal. Hiks! Kenapa tinggalkan saya lagi. Korang tak sayang saya lagi ke... Hiks. Jebal irona" Moonbin menunduk.

Tiba² satu cahaya muncul dari atas. Moonbin memandang cahaya itu. kerana terlalu kuat cahaya itu, dia menghalang cahaya itu menggunakan tangan nya. Dia memandang Hyung² nya. Moonbin terkejut kerana hyung nya makin lama makin menghilang.

"An....andwae! Hyung! "


Dia takut.

Zzap!

"ARGH!!!! "

...........

"Moonbin - ah!  Irona! "

Satu suara menyapa. Lalu dia membuka perlahan matanya. Dia melihat sekeliling.

"Cikgu? "

Cikgu dan kawan² sekolah nya mengelilingi nya. Lalu dia bangun dari pembaringannya.

"Syukur kamu tak apa²...risau saya. Dah tiga hari cari kamu. Akhirnya jumpa jugak. "

Moonbin mengerutkan dahinya. Tiga hari? Bukan aku kat sana sebulan ke? Desiis hatinya.

"Hyung"

Dia teringatkan hyung nya.

"Hyung? Kamu rindu mereka ke?"

Moonbin senyap. Dan tiba²....

"Moonbin-ah" Moonbin memandang empuknya suara itu.


"Moonbin-ah Mianhae! "

Eunwoo memeluk nya. Dia terkaku. Sebenarnya dia masih bingung. Apa yang terjadi lepas cahaya tu menyilaukan mata nya. Hyung nya hilang dari pandangan.

"Moonbin jom. Pergi hospital. Kepala kau cedera tu"

............

Moonbin termenung sendirian di dewan sekolah. Pengetua berucap pon dia tak dengar sangat.

Dia masih terfikir adakah dia bermimpi atau memang betul?

"itu bukan mimpi"

Moonbin tersentak lalu memandang sebelah. Eunwo sedang tersenguk senguk menahan ngantuk. Tak kan la Eunwoo yang cakap.

"Pejam mata"

Moonbin memejam mata. Lalu dia nampak satu bayangan seorang gadis sedang tersenyum ke arah nya.

"Lisa noona? "

"Nae Moonbin - ah. Itu bukan mimpi. Itu realiti. Ahli sihir tu dah mati dan hyung kamu....."

Lisa berhenti seketika.

"Bukak mata kamu kalau nak tau keberadaan hyung ² kamu"

Lalu Lisa menghilang dari pandangan nya.


Lalu dia  membuka matanya dan memandang Pengetua Yoseob berucap.

"Okey, hari ni kita ada senior baru. So please la hormat ye. Klo tak haku hempuk dengan kayu. Okey"

Ak! Ak! Ak!

"Bising la kau gagak. Haih menganggu ketenteraman je"

Lalu Yoseob flip hair.

"Okey sekarang mari kita jemput senior² baru kita"

Dan terlihat 7 namja berjalan di atas pentas. Membulat matanya melihat siapakah mereka.

"HYUNG! "

THE END...

Hhahaha hambar pulak ending dia

Huhu so ff ni dah habis... Harap enjoy baca ye dari part satu hingga sepuluh... Hehehe.... Thanks kepada yang sudi baca walaupon ghost readers 😅

Okey bhai!  Hahaha

Fantasy World. (C) Where stories live. Discover now