Seven

458 43 1
                                    

Dua minggu kemudian......

"LET IT GO! LET IT GO! "

namja berambut kelabu itu meluncur ais yang di buat nya di dalam rumah. Dah macam frozen dah aku tgk.

"WIIIIII YIHAAA!!!! "

"aigooo Park Jimin! Sudah² la tu. Tak penat ke. Kamu tau tak dah hampir satu rumah ni kamu buat ais. Sejuk tau tak! "

Kesal Hoseok. Jimin memandang wajah Hoseok.

"Hehehe... Ntah la. Jimin rasa bertenaga lepas bangun tidur tadi. Btw bila cat rumah. Bukan semalam warna putih ke. Kenapa warna purple pulak "

Kata Jimin sambil tersengih.

'Memang la kau tak perasan budak. Kau pengsan bukan tido. Ni kalau aku bagi tau. habis semua diaiskan nya" kata Yoongi dalam hati sambil  memicit dahinya yang terasa pening itu.


Moonbin masih terkejut dengan keadaan Jimin yang baru sedar beberapa minit yang lepas.

Flashback....

Moonbin masuk dalam bilik Jimin. Hari ni dia jaga Jimin. Dah dua minggu dia tak sedo² lagi. Tiba² Jimin membuka matanya perlahan.

"Eh! Hyung dah sedar? Yeayyy!! Jap saya panggil yang lain" Jimin menatap muka Moonbin dengan wajah blur. Lepas je Moonbin hilang,Jimin memandang sekeliling dan tersenyum sinis

 Lepas je Moonbin hilang,Jimin memandang sekeliling dan tersenyum sinis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lalu dia bangun dan.....

Krak! Air yang berada di sebelahnya beku.

.........

Begitu la kisah nya.....

"Itu la Jimin bila sedar" ujar Taehyung yang muncul di sebelah Moonbin. Moonbin memandang Taehyung.


"Tak sangka sampai macam tu sekali. Siap main ski lagi kat rumah ni".

Kata nya sambil memandang Jimin yang sedang bermain luncur ais buatannya tapi di halang Jin.

"Hyung tau nak buat apa" lalu dia memandang  Taehyung yang sedang berjalan ke arah Jimin.

"Jimin~ssi" Jimin memandang Taehyung.

"Mwo? "

"Jom main"

Lalu Taehyung memetik jarinya dan keluar la api kecil di jarinya.


"ANDWAE!!!! ".

Jimin lari dan Taehyung mengejarnya.

..................

Moonbin berjalan di taman belakang rumah nya. Lama dia tak pegi sini.

Sedang dia berjalan tiba² 3 ahli sihir datang berada di hadapannya. Moonbin terdiam melihat ahli sihir itu.

Tap!

Jisoo memetik jarinya dan serta merta Moonbin pengsan. Mereka membawa Moonbin pergi.

...........

"Moonbin-ah! Eodi! " jerit Namjoon.

"Wae Namjoon? "

Namjoon memandang Jin.

"Hyung,, hyung nampak Moonbin tak? Dari pagi tadi tak nampak dia"

Jin mengerutkan dahinya.

"bukan dia kat taman belakang ke? "

"Dah cari. Tak jumpa pon"


"Eh mana budak tu pegi" kata Jin sambil menggaru kepala.

Tiba²......

CHIP! CHIP!

seekor burung merpati memberikan sekeping surat. Jin mengambil nya...


Dan membaca......

Want your brother? Datang dan berikan budak kuasa kembar tu. Ais dan api.  Kalau nak dia selamat, serahkan kepada kami dengan aman"

From the Witch



"Tak guna" geram Jin sambil merenyukkan kertas itu. Namjoon terkebil kebil.

"Kumpulkan semua."


...........

"APA! " Jerit Taehyung dan Jungkook.

"Tak mungkin Moonbin kene tangkap dengan ahli sihir durjana tu" kata Yoongi.


"Haih kome ni. Nah la baca" kata Jin sambil memberikan kertas yang di renyuk tadi kepada mereka.


Lepas je baca,  Taehyung marah matanya nya bertukar menjadi oren api. Manakala Jimin, sayu. Matanya bertukar menjadi biru laut. Dia sedih. Di sebabkan dia, orang lain jadi mangsa. Sensitif nya kau Park Jimin.


"Esok buat persiapan, kita pergi. Dan kita akan bincang malam ni tentang perancangan. "


TBC......




Fantasy World. (C) Where stories live. Discover now