Four

509 45 1
                                    

"Eh? Kamu? seang! " namja itu terus memeluk Moonbin yang terpinga pinga itu.

"Naega bogoshipda"

Namja itu melepaskan pelukan.

"Nugu?" Namja itu tersenyum. Memang patut dia tak ingat. Sebab itu la abang nya. Abang yang hilang sewaktu dia kecil.

"Kim Seok Jin imnida"

Mula² Moonbin pelik sambil mengerut kan dahinya. Lama kelamaan baru dia perasan yang Kim Seok Jin adalah......

"Hyung! Jin Hyung! Jinja ni Jin hyung?!!!! Uhuk.... Hyung, Moonbin rindu hyung" Lalu Moonbin memeluk erat Jin kembali. Jin tersenyum.

Mereka meleraikan pelukan.

"Hyung!seang rindu hyung.. Huhu selama ni seang cari hyung tapi...."

"Kamu cari mana pon, kamu tak kan jumpa kami. Sebab kami dah jadi sebahagian putera kayangan di sini"

"Putera Kayangan? bukan ahli sihir ke? "

Jin mengangkat keningnya sebelah.

"Siapa kata? "

"Jungkook hyung"

Jin menepuk dahinya pelan.

"Budak ini la"

"Jangan percaya. Budak tu memang. Haih"

Seketika senyap...

"Jom kita jumpa Namjoon dan Taehyung"

"Yeayyyy... Jom"

..........

"Jimin-ah! Jangan la merajuk. Aku gurau je" Ujar Taehyung sambil jarinya mencucuk cucuk lengan Jimin. 

Jimin memeluk tubuh nya dan berpaling dari memandang Taehyung.

Jungkook hanya membuat muka menyampah. Itu pon nak merajuk. Fakta kau memang pendek Park Jimin. Desis hati Jungkook.

"Jimin"

"........"

"Jimin"


"........."

Taehyung mengeluh. Matanya bertukar menjadi oren muda. Jimin memandang Taehyung. Dia tersengih.

"Takut jugak ek kau kalau aku marah" Taehyung memandang Jimin.

"Aku tak marah la. Hahaha" sambung Jimin dengan sengihan. Taehyung membuat muka 😑.

"Kau ni la."

"hehehe sorry. Tak leh la nak marah lama² sebab kau bff aku heheh" Jimin tersengih. Taehyunh turut tersengih.

"Dah habis drama? " lalu mereka berdua memandang suara itu lalu tersengih.

"Aigooo kookie... Bila sampai"

"Hyung... Ada kah hyung lupa bahawa saya yang datang sini dulu baru hyung"

"Lorh yeke?  Tak perasan pulak... Hahah"

"😑"

"Korang! " jerit seseorang. Lalu mereka memandang suara itu.

Memang hari ni hari memanggil orang ke?

"ouh Hoseok hyung. Wae? "

"Jin hyung panggil "

"laaa dah Knpe panggil? Nak kata makan malam. Belum lagi" kata Jimin sambil membuat ais di tangan nya.


"Jom je lah." kata Taehyung dan berlalu pergi begitu juga Jungkook dan Hoseok.

Jimin mencebik.

"Tak habis² aku yang kene tinggal. Haish" lalu dia pon mengikuti langkah mereka.


............

"Mwo! Jadi betul la dia ni adik korang" terkejut Yoongi apabila mendengar penyataan dari Jin. Namjoon dan Taehyung tak habis² lagi memeluk adiknya itu rindu katakan.

"Woaaaa... Selamat datang Dongseang.... Heheeheh"

Semua memandang Jimin.

"Jimin.  You got no jams"

............

Keesokan harinya....

"Woaaaa tak sangka dapat jugak aku dengan pokok ni... Huhuhu mesti sedap buah dia bila dah ada nanti... Tak sabar nyeeeee...."

Teruja Jungkook sambil membawa satu bekas yang berisi anak pokok anggur.

Sampai je di belakang rumah, Jungkook berjalan di satu tempat yang sesuai. Sesampai je di situ, dia pun menanam pokok tersebut. Tetapi ada sesuatu yang pelik bagi manusia tapi tidak si putera kacak itu.

Selesai je menanam, dia meninggalkan pohon tersebut.

..........

"Hyung, saya nak keluar ke belakang rumah boleh. Nak tgk pokok yang cantik kat situ." pinta Moonbin kepada Jin yang sedang masak.

Jin memandang Moonbin sekilas dan tersenyum.

"Pergi la. Jangan lama sangat tau..."

Moonbin mengangguk.

"Arrasso! "

.............

Moonbin berjalan jalan di taman itu sambil menghirup udara segar. Sedang seronok dia berjalan, dia ternampak sepohon pokok yg.... Pelik?

Lalu dia berjalan ke arah pokok tu.

"Lorh pelik nye pokok ni. Ada ke patut tanam akar di atas... Macam mana nak tumbuh dengan elok. Ish ish ish"

Moonbin pon menanam pokok dengan betul. Tapi itu akan menjadi bala kepada dia... Ish ish ish.

.........

Jungkook berjalan ke arah pokok yang dia tanam tadi dengan senyuman. Dia tau pokok tu akan tumbuh dengan cepat dengan air yang di minta kepada Jimin. Sampai je di tempat tanaman tu,  senyuman nya serta merta mati.

Lalu dia berjalan ke arah ruang tamu di mana semua hyung nya berada.

"Hyung"

Semua berpaling termasuk Moonbin.

"Nae? "

"Siapa yang ubah tanaman kookie? "

"Laaaa tanaman hyung ke. Saya yang ubah sebab salah  tanamnya tu"

Semua memandang Moonbin.

"Habislah"

Namjoon bersuara.

"Kenapa? " Moonbin berpaling ke arah Jungkook yang sedang menunduk itu. Dia pelik. Asal ngan dia?

"Knpe kamu kacau  barang dia? " bisik Taehyung.

"bukan kacau la. Saya betul kan je"

"Kamu tau...."

Mereka berpaling ke arah Jungkook.

"tanaman tu memang kene tanam macam tu"

"Laaaa yeke.. Mana saya tau.."

Dia buat muka tak bersalah.

tiba²......

DUM!

TBC.....

Sorry hambar.. Saya akan buat yang ter baik... Heheheh...

Fantasy World. (C) Where stories live. Discover now