"Bagilah can.. please.." rayu mereka. Ingat aku kesah?
"Ke korang sanggup sakit kaki?" Muka terus berkerut.
"Yes." Hassan kehadapan menyahut cabaran.
"Ok kalau gitu waktu rehat jumpa aku ye." Pesanku.
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
#najmipov
"Kau rasa apa denda kita dapat?" Tanya aku kepada Najdi.
"Ntah. Paling2 kena forfeit ah." Teka Najdi.
"Apa kejadah tu?" Tanya aku.
"Forfeit tu push-up. Tapi aku rasa kena lari kot." Teka teki episode berapa ni bang?
"Apa kata kita pergi rehat sekarang sebelum si budak tu serang kita?" Cadang Najdi.
"Jom." Setuju aku.
Sesampai di padang,aku lihat Mira sedang makan. Wajahnya kelihatan kecewa..
"Hi Mira sorry la.."
"It's okay. Eh korang detention je eh harini. Aku takde mood gila sekarang ni. Ok." Wajahnya kelihatan jugak macam orang baru abis nangis.
"Mira. Mira ok?" Tanyaku risau.
"Mira okay takpe." Pujukku untuk tenangkan hati dia. Aku taknak dia tahu yang ada orang lukakan hati aku. Diorang melarang aku suka kat orang so tak mungkin aku patut bilang.
"Wait. Let me guess. Is it Khairul breakup wif u?" Najdi teka.
Mira hanya mengangguk.
"Memang nak kena budak ni...orang suka kau kalau tak terima cakap dari awal bukan da tengah2." Aku mendengus geram.
#endofpov
#najdipov
"Sabar eh beb. Sekarang kau pergi cuci muka tenangkan diri. Relax pastu masuk kelas eh." Pujuk abang sambil mengusap belakang badanku.
Aww so sawit.💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
Aku di kelas langsung tak tumpukan perhatian. Malas. Takde mood. Fikirkan adik. Huwaa!
#endofpov
Aku tidur dalam kelas. Seriously mata aku takleh tahan sebab nangis tadi yang buat air fountain tuh.
Malam tu..aku tekad untuk tidak lagi ingat tentang kekasih merangkap mamat kayu tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan sepuluh tu. Aku tak minta pun dia suka aku. Dia ambil berat pasal aku. Tapi dia sendiri yang nak. So kenapa aku yang kena menyesal tahap babun sebab dia je? Dehekk??
Aku relax je kat bilik. Tenangkan fikiran.
Aku ingat nak balik wajib ah. Kemas ah barang.
Sambil aku kemas2,Jiha menegur.
"Eh. Kau balik mana?" Tanya Jiha.
"Balik rumah sendiri. Kenapa? Nak join?" Tanyaku.
"Takdelah tanya je." Wajah Jiha berubah tatkala aku tanya soalan sensitive bagi dia mumkin.
"Aku tahu. Kau takde family kan? Jomlah. Mama nana selalu suruh ajak kawan Balik. Jom." Ajakku.
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
"Jangan menangis..sayangku.
Ini hanyalah sementara.. berdoalah pada yang e..""Hello?" Balasku kepada pemanggil.
YOU ARE READING
Famili UNIC
Teen Fictiondibintangi oleh zahraaziz sbg Rara najmiunic sbg Abang kepada Mira syafiqah.(bro najmek) Ana Azali sbg Kak Ana(guru displin) darwisyah sbg Wisya(senior tercantik) Abam Fakhrul sbg abam Fakhrul(abang kpd Rara Abang Najdi sbg abg Adi(abang kpd Amira) ...