Kara gecenin aydınlatmadığı tek yerdeydim.Kendimi hissedebildiğim ve görebildiğim tek yerde ... Oturdum,daha düşünmeye yeni başlamışken kenardan siyah bir gölge geçti.O kadar sessizdiki ben bile zor işitmiştim.Bir şey fark edemeyince gözlerim o tarafa doğru dalmış ,yana döndüğümde gölge yanımda oturuyordu.Gölge yan komşumuzun oğlu Mahmut 'tu.Ne yapmaya çalıştığını anlayamadım.Genellikle düşüncelerim bölündüğünde pek tepki vermezdim.Ama bu sefer kızgındım .Zaten onu geldiği zamandan beri sevememistim.Hiç kimseyle arkadaşlık kurmamış gibi görünüp herkesi tanıyordu herkeste onu.Nasıl bu kadar gariptir bir türlü anlayamadım."Ne var " dedim bagırarak.Sinsiydi ve sanki düşüncelerimi okumuştu.Aslında ona o kadar çok baktım ki gülünmeyecek gibi değildi."Çok kabasın"dedi."Neden burdasın ? " diyerek bir kez daha tersledim sebebini bilmediğim bir nedenden dolayı oda bana uzun süre baktı.Sindirim azalmıyor aksine bana baktıkça artıyordu.Kalktım ve eve doğru yürümeye başladım.Rakamdan hiçbir şey söylemedi Neden ? Biraz ilerledikten sonra arkama bakma isteği duydum.Bağırdı "Neden bakıyorsun!?"dedi."Sen neden bakıyorsan o yüzden ".Hızla ortadan kayboldum yaşadığım şey anlamasız ve gereksiz bir şeydi. Eve gittiğimde evde kimse yoktu.Dişlerimi fırçaladım ve kendimi yatağa bıraktım.Soğuk ve anlamsızdı bu gece olanları nedense aklımdan çıkaramıyordum.Yatmaya ve yarınki sınavına daha iyi bir şekilde girmeye çalışmalıydım.
Alarmı o kadar çok erteledim ki servis ben yataktayken korna çalmaya başladı.Kalkmadım otobüs ile giderdim ama aslında sınav aklıma gelmemişti.sınavı hatırladığım zaman firladım ve hemen hazırlandım.Okulda arkadaşım beni bekliyordu.Derse az kalmıştı yani bi derste sınav olacaktık.Arkadaşımda bende bu sınavdan yüksek almalıydık.Sınıfa girdik ve hemen ardından matematik hocamız Muhammet Bey içeri girdi.Yanındaki insanı görmek beni o kadar şaşırttı ki anlatamam.Hoca "Arkadaşıniz bu okula yeni geldi ve çok zeki bir öğrencimizdir " dedi.Onu dün gece bende farketmiştim ama bu olmamalıydı yani çok fazlaydı.Hoca Mahmut arkadaşınıza okulu tanıtmak isteyen gönüllü varmıdır diye bir sordu fakat kimseden tık çıkmamıştı.Hoca bana baktı ve "Seninle bir anlaşmamış var eğer matematikten yüksek alırsan Mahmut'u sen gezdirirsin "dedi.Ahhh... Benim bugün yaşadıklarımı kimse yaşamamıştır diye düşünüyordum.Sınavdan yüksek almalıydım ve sınavın gerçekten çok kolay geçti.Herkesten önce bitirdim ve kağıdı hocaya verdim."Dışarda Mahmut'un çıkmasını beklersın umarım" dedi ve bana göz kırptı.Bende kafamı isteksizce sakladım ve çıktım.
Mahmut çıktığında her zamanki duygusuz suratı yerindeydi."Mutlumusun" dediğimde " Sınavda sürekli bana bakmana rağmen yinede erken çıktın "dedi.Haklıydı sınav kağıdından çok ona bakmıştım."Şaşkınım "
"Neden"
"Dün gece orda... Neden bu okula geldin? bu okul eski okulundan daha kötü aslında".
" Daha okulu gezdirmedin".
"Bence sen bilerek yapıyorsun "
"Neyi"
Sustum ve okulu gezdirmeye başladım.
"Teşekkür ederim"
rica etmek pekte zor değildi ama içimden gelmediği için sadece kafamı sakladım. Gün yorucuydu sadece dinlenmek istiyordum ve tüm gece uyudum ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aklımdakiler ve sen
RomanceAklımdakiler önemliydi aslında gerisini zaten dinlemezdim ...