H O O F D S T U K 3

199 7 1
                                    

☆ H A N N A H ☆

Vandaag gaat het dan eindelijk gebeuren. Vandaag ga ik gewoon Shawn Mendes in het echt zien.

De afgelopen twee weken heb ik er echt naar toegeleefd. Samen met Sarah heb ik elke dag afgeteld.

Wat mijn vraag betreft, die ik eventueel aan Shawn Mendes zou mogen stellen, is dat ik hem niet veranderd heb. Ik ben er eigenlijk juist meer tevreden over geworden.

De uitzending begint natuurlijk pas om half 11 's avonds maar we willen er wel ruim van tevoren zijn.

Het is ook wel fijn dat de uitzending op vrijdag is, zodat we morgen niet vroeg uit bed hoeven en geen problemen hebben met school. Ik denk namelijk dat mijn moeder het niet goed had gevonden, als ik een paar uur van school zou gaan missen of ik had heel erg moeten smeken.

Mijn vader zet ons met de auto af in Amsterdam.

Maar voordat we naar Amsterdam kunnen, moeten we eerst nog een dag school overleven.

Gelukkig valt vandaag mijn blokuur wiskunde uit, waardoor ik in ieder geval om tien voor half drie uit ben in plaats van tien over vier. Dat scheelt me toch weer wat tijd.

Ik pak snel een zwarte broek en rode sweater uit mijn kast en trek ze aan. Mijn haar doe ik in een hoge paardenstaart. Verder breng ik wat foundation en mascara aan. Als finishing touch doe ik een gouden kettinkje om.

Voor school vind ik dit een prima outfit. Voordat we naar Amsterdam gaan, trek ik natuurlijk nog wel even iets anders aan.

Aangekomen op school loop ik direct naar Sarah toe. Enthousiast vlieg ik haar om haar nek. 'Heeey kan jij ook niet meer wachten?'

'Omg jaa ik heb er zoveel zin in! Maar ik ben ook wel een beetje zenuwachtig hoor' zegt Sarah met een grote glimlach op haar gezicht.

'Logisch ik ook maar dat zijn alleen maar leuke zenuwen'.

De dag op school verloopt gelukkig soepel en gaat nog enigszins snel voorbij. Ook al moet ik toegeven dat ik vandaag echt letterlijk niks mee heb gekregen van wat werd uitgelegd op school. Mijn hoofd was alleen maar bij Shawn, oeps.

Als ik thuis ben, drink ik snel even wat en na een kort gesprek met mijn moeder spring ik bijna direct onder de douche. Ik moet natuurlijk wel een beetje goed ruiken en er fris uitzien als ik Shawn ga zien.

Na een snelle douche waarbij ik mijn favoriete showergel van Lush heb gebruikt, zoek ik mijn kledingkast door op zoek naar de perfecte outfit.

Na een tijdje door al mijn kleding te hebben gekeken, besluit ik toch om voor mijn favorietje jurkje te gaan. Het is een schattig wit jurkje met bloemen van kant. Het laat mijn figuur goed uitkomen doordat die aan de bovenkant strak zit en dan vanaf mijn taille wijd uitloopt.

 Het laat mijn figuur goed uitkomen doordat die aan de bovenkant strak zit en dan vanaf mijn taille wijd uitloopt

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik heb zelf al slag in mijn haar. Door mijn haar te drogen met een fohnborstel, accentueer ik dat meer, maar lijkt het nog steeds wel natuurlijk.

Qua make-up breng ik als eerst wat poeder en concealer aan. Ik geef mijn wangen een lichte blos met een perzikkleurige blush. Verder breng ik mascara aan op mijn wimpers en als finishing touch geef ik mijn lippen een kleurtje met mijn favoriete Mac lipstick Faux.

Ik bekijk mezelf in mijn spiegel en ben enigszins tevreden.

Het is inmiddels al een tijdje later doordat ik zo druk bezig was met mezelf klaarmaken.

Ik ga nu nog even snel wat eten en dan vertrekken mijn vader en ik om Sarah op te halen.

Tijdens het avondeten krijg ik bijna geen hap door mijn keel van de zenuwen. Ik probeer wel om nog wat te eten maar na een tijdje lukt het me echt niet meer.

'Zenuwachtig zusje?' plaagt Nick me. 'Haha super grappig. Ik heb gewoon geen trek'.

'Dat is best wel bijzonder want normaal gesproken eet je je bord leeg in een paar minuten' gaat hij verder.

'Nick, laat haar toch. Het is toch niet heel gek als ze een beetje zenuwachtig is' verdedigt mijn moeder me.

Dankbaar kijk ik haar aan en neem dan nog een laatste hap.

Nick lijkt nog wat te willen zeggen maar mijn moeder kijkt hem streng aan, waarna hij wijselijk zijn mond houdt.

Na nog wel een toetje naar binnen gewerkt te hebben, poets ik mijn tanden en doe ik nog voor de aller allerlaatste keer een check in de spiegel.

Voor de zekerheid kijk ik ook nog een keer of ik alle papieren bij me heb zodat ik ook naar binnen kan bij Rtl Late Night. Wat een nachtmerrie zou het zijn als ik die belangrijke papieren vergeet. Dan zou ik Shawn gewoon nog steeds niet kunnen zien.

Beneden trek ik mijn lichtbruine sandaaltjes aan en loop ik naar mijn moeder.

Ik sla mijn armen om haar heen. 'Heel veel succes meis. Geniet ervan'.

'Dankjewel mam en dat zal ik zeker weten doen. Ik zie je vanavond weer'.

'Tot vanavond schat'. Mijn moeder geeft me een korte kus en laat me dan los.

Ik kijk mijn vader vragend aan. 'Zullen we gaan?'

Mijn vader knikt instemmend en zegt mijn moeder gedag terwijl ik ondertussen een berichtje naar Sarah stuur.

Me: We gaan nu weg!!! 😍😍😍

Saar 💘: Yasss! Ik zie je zo x

Me: Jaa tot zo 😊

Mijn vader en ik stappen in de auto. Het is ongeveer tien minuutjes rijden naar Sarah en dan moeten we nog iets van drie kwartier rijden naar Amsterdam.

Na tien minuten zijn we bij Sarah. De auto staat net een seconde voor de deur maar Sarah komt al naar buiten gestormd, die heeft er zin in.

Ze draagt een zwart rokje met daarboven een zalmroze blouse. Het staat haar zoals altijd erg goed.

Ze stapt achter in de auto en dan rijden we door naar Amsterdam.

De zenuwen gieren door mijn lijf terwijl we steeds dichter in de buurt komen.

Na nog een paar minuten rijden zie ik het gebouw van Rtl Late Night tevoorschijn komen.

Er staan al een hele hoop meiden buiten te wachten. Waarschijnlijk hebben die geen toegang tot de uitzending en hopen daarom een glimp van Shawn Mendes op te vangen door voor het gebouw te gaan staan.

We bedanken beiden mijn vader en moeten dan vervolgens nog best wel een stukje lopen naar het gebouw.

Ik zie een hoop jaloerse blikken als wij worden toegelaten nadat wij al onze papieren hebben laten zien.

We zijn aan de vroege kant maar dat maakt me niks uit. Dan hebben we juist alleen maar meer de kans op een goede plek.

Binnen worden we streng gecontroleerd door beveiligers. Onze tassen worden doorzocht en we moeten onze zakken leegmaken. Ook word ik nog even kort gefouilleerd.

Gelukkig is er niks aan de hand en worden we gewoon doorgelaten.

Als we eenmaal zitten, hoor ik een hoop gegil van buiten komen.

Sarah en ik kijken elkaar aan en moeten lachen.

Ik denk dat we allebei wel weten wie er zojuist gearriveerd is, Shawn Mendes.

Late Night Love ☆ Shawn Mendes FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu