☆ H A N N A H ☆
'Tot snel Hannah'. De woorden van Shawn blijven zich maar herhalen door mijn hoofd.
Betekent die zin dat ik hem nog een keer ga zien? Of zei hij het gewoon zodat ik nu naar iets ga uitkijken, wat nooit gaat gebeuren?
Arghh ik weet echt niet wat ik moet denken. Wat deze jongen met mijn gedachten doet is echt niet normaal.
'Waar bleef je nou?' vraagt Sarah als ik ook weer terug ben van de Meet&Greet.
'Zo lang was ik nou toch ook niet weg?' zeg ik lachend. 'Maar om je vraag te beantwoorden, ik zei alleen even dankjewel tegen Shawn en toen moest ik echt weg van de beveiliger'.
Op de een of andere manier wil ik het complete verhaal niet aan Sarah vertellen. Het was echt een moment van Shawn en mij, waarbij er verder niemand anders was.
'Oh oke'. Sarah kijkt me een beetje raar aan alsof ze me niet helemaal gelooft, maar gelukkig houdt ze er verder over op.
'Zullen we maar naar ons hotel gaan' vraag ik, om het onderwerp te veranderen.
'Ja is goed' stemt Sarah in.
Onze ouders vonden het een beter idee als we een nachtje zouden blijven slapen in Amsterdam in hotel.
Ze hebben dat liever dan dat wij samen rond dit tijdstip met het openbaar vervoer terug moeten naar huis. Het is best nog wel een tijdje reizen terug naar Amsterdam en onze ouders zagen het ook niet zo zitten om ons rond dit tijdstip nog op te halen.
Ze moeten morgen ook weer werken en het is ook niet zo heel makkelijk om met de auto in het centrum van Amsterdam te komen. Op de heenweg moesten we ook al best wel een eindje lopen.
Het hotel dat we geboekt hebben zit gelukkig echt maar iets van honderd meter van de studio van Rtl Late Night vandaan.
Nadat we zijn ingecheckt, komen we onze prachtige hotelkamer binnen.
De kamer heeft twee grote eenpersoonsbedden en een grote badkamer, met zelfs een bubbelbad.
De muren zijn wit met een verfijnd gouden rand aan de bovenkant.
De vloer is een lichte soort laminaat waarop een zacht paars tapijt ligt.
Verder staat er in de hoek van de kamer nog een mooie grote tafel inclusief spiegel.
En last but not least, hangt er een grote flatscreen televisie voor het bed.
Daarnaast hebben we een mooi uitzicht over de stad. Doordat het morgen zaterdag is, kunnen we ook nog even lekker gaan shoppen in Amsterdam.
Waarom blijf ik hier maar een nachtje slapen? Deze kamer is te mooi om er maar zo kort te verblijven.
Maar ik moet zeggen, mij hoor je niet klagen na dat geweldige avontuur met Shawn.
De koffers had mijn vader al bij het hotel afgeleverd en zijn zojuist in onze kamer gebracht.
Nadat ik me heb omgekleed en mijn koffer een beetje heb uitgepakt, plof ik in mijn bed.
Dit was echt een dag om nooit te vergeten, is de gedachte waarmee ik in slaap val.
☆
De volgende ochtend ben ik al vroeg wakker terwijl Sarah nog slaapt.
Het is pas acht uur maar ik ben echt al klaarwakker.
Nou ja niks aan te doen, dus ik stap maar uit mijn bed.
Ik pak een schoon shirtje en een broek uit mijn koffer en kleed me vervolgens om.
Het ontbijt begint al om acht uur, dus ik kan er nu eigenlijk al heen. Maar ik ga natuurlijk niet zonder Sarah.
Door mijn gerommel is ze wel een beetje wakker geworden volgens mij, want ik zie haar met kleine oogjes naar me kijken.
'Hoelaat is het?' vraagt Sarah met een krakerige stem.
'Het is kwart over 8'.
'Ugh nog zo vroeg. Waarom ben je al op?'
'Zodat we nog even de stad in kunnen gaan' zeg ik.
'Oke ik kom er zo ook aan'.
Een uurtje later hebben we ontbeten en zijn we helemaal klaar om de stad in te gaan.Het ontbijt was echt fantastisch. Er waren allemaal lekkere broodjes, smoothies en nog veel meer.
'Oh ik moet heel snel even iets uit de kamer halen. Over een paar minuten ben ik weer terug' zegt Sarah terwijl ze al in de richting van onze kamer loopt.
'Oh oke, is goed. Ik wacht hier wel even op je'.
In de lobby zoek ik een bank op waar nog niemand zit en pak vervolgens mijn mobiel erbij. Ik bedoel, wat moet je anders doen als je ergens alleen zit?
Ik scroll door de foto's op mijn tijdlijn van Instagram. Ik kom verschillende foto's van Shawn tegen.
Hij is zo perfect. Ik kan hem gewoon niet meer uit mijn hoofd krijgen. Dat we daadwerkelijk kort met elkaar gepraat hebben kan ik gewoon echt niet geloven.
Omg, Shawn heeft ook iets van gisteravond op zijn Twitter gezet.
Shawnmendes: Wat is het leuk om weer in Amsterdam te zijn. Gisteravond was geweldig bij Rtl Late Night!
Voor een moment denk ik erover na om te reageren, maar wat heeft het voor zin? Hij leest zoiets toch nooit. En ik wil niet zo'n wanhopige fan zijn die hem duizenden berichtjes per dag stuurt, om zijn aandacht te krijgen.
Ik kijk even op van mijn mobiel, omdat ik denk dat Sarah weer terug is, maar helaas is ze er nog niet. Nog even wachten dan.
Mijn ogen glijden door de lobby. Mijn hart maakt een schok bij een jongen.
Voor een moment denk ik dat het Shawn is. Ik zie niet zijn gezicht, maar alleen zijn achterhoofd.
Hij lijkt er echt op, maar het zou hem nooit kunnen zijn. Hij overnacht waarschijnlijk in een hotel dat veel luxer is.
Doordat ik zo erg met Shawn bezig ben, begin ik gewoon dingen te zien die er in werkelijkheid helemaal niet zijn.
'Zo jij zit diep in gedachten'.
Ik schrik op van de stem van Sarah.
'Oh ja sorry, ik dacht gewoon even aan gisteravond. Ik kan het gewoon nog steeds niet geloven'.
'Jaa het was echt geweldig' zegt ze dromerig. 'En we kunnen nu nog even verder genieten in Amsterdam'.
'Yess, laten we gaan'zeg ik enthousiast terwijl ik opspring van de bank.
Ik kijk nog een keer in de richting naar de plek waar die jongen net stond, maar hij is weg.
Het was hem toch niet Hannah, blijf ik maar herhalen in mijn hoofd.
Toch kan ik mezelf niet voor honderd procent geloven.
Ik bedoel, ik heb echt honderden foto's van Shawn gezien en ook foto's waarop alleen zijn rug zichtbaar was.
Maar ik weet ook wel door de woorden van Shawn, 'Tot snel Hannah', dat ik hem gewoon weer heel erg graag wil zien.
Maar hoe ontmoet je iemand met miljoenen fans in een grote stad, waarbij je niet zijn telefoonnummer hebt?
Ik denk dat ik het maar gewoon moet vergeten.
Ik heb veels te veel hoop. Waarschijnlijk ben ik gewoon één van velen tegen wie hij dat zegt,
Vandaag moet ik er maar gewoon nog iets moois van maken, en dan ga ik gewoon naar huis.
En dan lijkt het net alsof ik hem nooit ontmoet heb.
JE LEEST
Late Night Love ☆ Shawn Mendes Fanfictie
FanficAls Hannah in het publiek zit bij Rtl Late Night, waarbij Shawn Mendes te gast is, verandert haar leven compleet. In die ene uitzending springt er een vonk over tussen de twee. Maar hoe gaat Hannah eigenlijk met die verandering om? En wat denken...